2024 DGS Ek kontejan E-Kayıt
Başlamadan Önce..
Sevgili öğrencimiz,
Üniversitemize 2024 yılı DGS Ek tercihleri sonrasında yerleşen sonrasında yerleşen öğrencilerin kayıtları kampüse gelmeden 11 Kasım 2024 (10:30) ile 15 Kasım 2024 (23:59 kapanacak) arasında online olarak yapılacaktır.
Üniversitemize 2024 yılı DGS Ek tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerden, geçmiş yıllarda olduğu gibi ön lisans diploması, lise diploması, nüfus cüzdanı örneği, resim vd. belgeleri kampüse gelerek teslim etmeleri istenmeyecektir.
Aşağıda bilgileri verilen konularda sadece gerekli olabilecek belgelerin sisteme yüklenmesi yeterli olacaktır.
Bu nedenle aşağıda verilen açıklamaların iyi okunması gerekmektedir.
Kayıt işleminin sağlıklı bir şekilde yapılması için aşağıda anlatıldığı şekilde ve süresi içerisinde sistem üzerinden 8 adımın tümünün tamamlanması gerekmektedir.
Kayıt olan öğrenciler isterlerse iki gün sonrasında https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama üzerinden öğrenci belgelerinin dökümünü de alabileceklerdir.
1. Giriş
Kayıt için bu sayfaya geldiğinizde burada bulunan tüm bilgileri dikkatle inceledikten sonra sayfanın en altında bulunan "Online kayıt için tıklayınız " linkine tıkladığınızda aşağıda tesmsili resmi verilen ekrandan:
“T.C. Kimlik No”, “Doğum Tarihi” ve “Güvenlik Kodu” bilgisiyle “Oturumu Aç” butonuna basarak giriş yapabilirsiniz.
2. Gereklilikler / Ödemeler
-
Kesin mezunsanız YÖKSİS aktarımı için bağlı olduğunuz MYO yetkilileri ile görüşerek mezun bilgisinin YÖKSİS aktarımını yaptırmanız gerekmektedir. YÖKSİS’e mezun bilgisinin aktarımı sonrasında e-kayıt sistemine girerek kayda kaldığınız yerden devam edebilirsiniz.
-
Staj tamamlama, bütünleme, tek ders sınavı vb. nedenler ile mezun olmadıysanız Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı’nın aşağıdaki duyurusuna göre süreci takip ediniz:
"2024 Dikey Geçiş Sınavı (DGS) yerleştirme sonuçlarında belirtilen kayıt tarihleri arasında yükseköğretim kurumlarından mezun olamadığı için kazandığı programa kayıt yaptıramayan ancak kayıt tarihinden sonra stajını tamamlama, bütünleme sınavı, tek ders sınavı vb. başararak mezuniyet hakkı elde eden ön lisans öğrencilerinin bu durumlarını belgelemeleri kaydıyla 2024 DGS'de kayıt hakkı kazandıkları lisans programlarına, 2024-2025 eğitim ve öğretim yılı bahar dönemi başlangıcına kadar geçici kayıt yaptırabilmelerine, bu tarihe kadar mezun olduklarını belgeleyemeyenlerin geçici kayıtlarının silinmesine Yükseköğretim Genel Kurulunun 22 Ağustos 2024 tarihli toplantısında karar verilmiştir."
Kaynak:https://www.yok.gov.tr/Sayfalar/Ogrenci/2024-dgs-sartli-kayit-duyurusu.aspx
Yükseköğretim Kurulu Başkanlığının almış olduğu karar neticesinde aynı anda örgün iki lisans programında kayıtlı eş zamanlı öğrenci olunamamaktadır. Eğer örgün lisans bir programında aktif kaydınızın bulunması halinde online kayıt öncesinde öncelikli olarak diğer üniversitede kayıtlı olduğu programdan kaydını sildirmesi gerekmektedir.
Diğer kayıtlı olunan lisans programında mezuniyet aşamasında iseniz veya her türlü diğer sorularınız için : orkun.basol@atilim.edu.tr mail atınız.
-
Burslar ile ilgili bilgi almak için Burs Yönetmeliğini incelemenizi öneririz.
-
DGS Kılavuzlarında bulunan aşağıdaki Bk.64 koşulu ile ilgili olarak Üniversitemizde yapılan uygulama:
-
Bk. 64 : "Yükseköğretim kurumu Mütevelli Heyeti/Yönetim Kurulu tarafından verilen indirim ve imkanlar (öğrenim ücreti muafiyeti, burs, para, yurt, yemek vb.), öğrenim ücretini ödeme koşulları, taksitli veya peşin ödeme imkanları, diğer ücretler, sonraki yıllarda ücretlerde yapılacak artışlar, burslu programlara ilişkin ayrıca verilecek burs süreleri ile eğitim öğretime ilişkin diğer hususlar, ilgili yükseköğretim kurumunun internet sayfasından öğrencilere duyurulacaktır. Ücretler, ödeme yöntemleri, öğrenim ücretindeki olası artışlar her yıl, kayıtlı öğrenciler için de TEFE-TÜFE oranları da dikkate alınarak Mütevelli Heyetinin/Yönetim Kurulunun uygun göreceği oranda yeniden belirlenebilir. Bazı yükseköğretim kurumları, kendi öğrencisi veya başka üniversitenin öğrencisi olup ayrılanların veya ilişiği kesilen/ilişiğini kesenler ile bir yükseköğretim programından mezun olanların, DGS sonuçlarına göre burslu veya indirimli programlara yerleşmeleri halinde yükseköğretim kurumunun kendi mevzuatı doğrultusunda sadece ücretli veya diğer indirimli statülerde kayıt yapabilmesine izin verebilir; Üniversite, bu durumda olanların sadece ücretli veya diğer indirimli programlara kayıtlarını yapma hakkını saklı tutar. Bu durumda olanların tercihlerini yapmadan önce ilgili üniversiteden ayrıntılı bilgi almaları gerekmektedir. Adayların tercihlerini yapmadan önce üniversitelerin internet sayfasındaki bilgileri dikkatlice inceleyerek tercihlerini yapmaları gerekmektedir."
-
Açıköğretim programları dahil herhangi bir 4 veya daha fazla yıllık lisans programından mezun olan öğrenciler %100 burslardan ve bu yönetmeliğin 3. Maddesinin C) bendinde düzenlenen Akademik Başarı Bursu ile diğer burs ve indirimlerden yararlanamaz. Kayıt oldukları yılın ÖSYM Kontenjan ve Yerleştirme Kılavuzunda ilan edilen burssuz (ücretli) öğrenci kontenjanı bulunmayan lisans programlarına kayıt yaptıran öğrenciler en düşük burs oranında indirimden yararlanabilirler.
-
Önceki öğrenimleri (önlisans, lisans) nedeni daha önce diğer yükseköğretim kurumunda aldıkları derslerden muaf olmak için başvuru yapacak öğrenciler kesin kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra kendilerine verilen kullanıcı adı (soyad.adı@student....) ve şifresi ile ATACS (atacs.atilim.edu.tr) sistemine giriş yaparlar.
ATACS ekranındaki sol menüde bulunan "Ders Kayıt ve Mezuniyet İşlemlerim / Muafiyet Talebi işlemlerim'e" tıklandıktan sonra,
gelen ekranda, önceki Üniversite / Fakülte/MYO/YO ile bölüm adı/ Ders İçeriklerinizin olduğu Üniversiteniz/MYO'unun web sayfası linki (Atılım Üniversitesinden örnek :https://www.atilim.edu.tr/tr/ects/site-courses/12/info/Courses) copy/paste yapılır.
Not dökümü belgesi (e-devlet https://www.turkiye.gov.tr/yuksekogretim-kurulu-transkript-belgesi-sorgulama üzerinden alınan veya ilgili üniversiteden alınmış e-imzalı veya doğrulama kodu olan)
Son kısımda ise muafiyet talebinize ilişkin dilekçe pdf olarak yüklenir.
Yüklenen not dökümü belgesindeki dersler ilgili akademik birimince değerlendirilir ve muafiyeti kabul edilen dersler Bölüm Başkanlığınca ATACS sistemine işlenir. Muafiyet işlemlerinin sonuçlanması akademik bölümlerin iş yüküne göre bir veya iki hafta sürebilmektedir. Muafiyet sonuçlandığında sms ile bilgi verilmektedir.
Muaf olunan dersleri görmek için ATACS ekranındaki Ders Kayıt ve Mezuniyet İşlemlerim/ Program Müfredatım ve Ders Tarihçem'e tıklanır.
Gelen ekranda aşağıdaki şekilde dersin olması halinde o dersten muaf edilmiş olduğunuz anlaşılır.
Aşağıda ENG121 Temel İngilizce Dersinden AA notu ile muaf olmuş öğrenciye ait ekran görüntüsü verilmektedir.
Öğrencilerin Ders kayıtları öncesinde muafiyet taleplerinin sonuçlanıp/sonuçlanmadığını takip etmeleri, sonuçlanmayan veya itiraz durumları için ilgili Bölüm Başkanlığı ile irtibata geçmeleri gerekmektedir.
Islak imzalı ve mühürlü olarak gönderilmiş olduğunuz belgelerin (belge eğer e-imza /doğrulama kodlu ise gerekmemektedir) asıllarını kampüse geldiğiniz zaman bağlı olduğunuz bölüm başkanlığına teslim edilmesi gerekmektedir.
Gönderilen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz.
Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.
-
Bu alanda sizinle kayıt sırasında ve sonrasında iletişim kurabileceğimiz cep telefonu ve e-posta bilgilerinizi güncellemeniz istenmektedir.
-
“Onay Kodu Gönder” butonuna basıldığında cep telefonunuza gelecek doğrulama kodunu aşağıda bulunan alana girip doğrulama işlemini tamamlayınız.
-
Burada vermiş olduğunuz numara ve e-posta adresine kayıt sırasında bilgilendirme mesajları atılacaktır.
SMS ile ulaşacak kodu, sayfada bulunan kod giriş alanına girdikten sonra onayla butonuna basınız.
Doğrulama işlemini tamamlandıktan sonra, “Ödemeler Sayfasına Devam Edebilirsiniz” butonuna basarak kayıt işleminize devam ediniz.
Üniversitemize yerleşen erkek öğrencilerimizin askerlik durum bilgileri ASAL daire başkanlığının web servisleri üzerinden sorgulanmıştır. Askerlik durumunuza ilişkin aşağıdaki bilginin görüntülenmesi halinde, bağlı olduğunuz askerlik şubesi ile görüşerek kayıt için gerekli izin işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
Kayıt yaptırmanızda sakınca olmadığı bilgisi ASAL web sistemine işlendiğinde, öğrenci bilgi sistemine giriş yaptığınızda bilgi anlık olarak tekrar sorgulanacak ve kayda elverişlidir bilgisinin sistemden çekilmesi halinde kayda kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.
Öğrenci İşleri Direktörlüğü tarafından kesin kayıtlar sonrasında kayıt olan erkek öğrencilerin Askerlik Tecil İşlemleri yapılacak olup, sonraki haftalarda öğrencilerin e-devlet üzerinden askerlik durumlarını kontrol etmelerinde fayda bulunmaktadır.
Ayrıntılı bilgi için orkun.basol@atilim.edu.tr
SHYO’nun aşağıdaki programlarına kayıt yaptıracak öğrencilerin her program için belirlenmiş olan özel koşulları okumuş olmaları gerekmektedir.
HAVACILIK YÖNETİMİ (lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler: 1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. 2) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (işitme kaybı/ eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb). UÇAK ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ (lisans) / UÇAK GÖVDE VE MOTOR BAKIMI (lisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler: 1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak. 2) Mesleği ve/veya meslekte verilen görevi icra etmesine engel oluşturacak herhangi bir sağlık sorunu bulunmadığına dair tam teşekküllü bir hastaneden son 6 ay içinde almış olmak şartıyla heyet raporu almak (renk körlüğü, işitme kaybı/eksikliği, görme kaybı/eksikliği vb).
SHYO kayıt işlemini yapabilmeniz için öncelikle,
-
e-devlet üzerinden alacağınız (https://www.turkiye.gov.tr/adli-sicil-kaydi) adli sicil belgesi ve
-
tam teşekküllü hastaneden alacağınız sağlık raporunun (son altı ay içinde alınmış olmalı)
aşağıda gösterildiği şekilde sisteme yüklenmiş olması gerekmektedir.
Yüklemiş olduğunuz belgeler kayıt olacağınız bölüm başkanlığı tarafından kontrol edilecek, kontrol sonucunda yüklenen belgelerin uygun olup/olmadığı bilgisi ilk girişte vermiş olduğunuz cep telefonunuza ve kişisel e-posta adresinize gönderilecektir.
Yüklenmiş belgelere ilişkin telefonunuza gelecek SMS bilgileri:
Kabul SMS Bilgisi (Temsili)
Red SMS Bilgisi (Temsili)
Yüklenen belgeleri SHYO tarafından uygun görülmeyen öğrenciler öncelikle ilgili bölüm başkanlıkları ile görüşmelidir. Alacakları bilgiye göre, gerektiğinde kayda uygun belgelerini temin edebildikleri takdirde tekrar sisteme yüklemeleri gerekmektedir.
Pilotaj öğrencilerinin yukarıda anlatılan aşamalara ek olarak, "Uçuş Eğitim ve Ücretlerine" ilişkin sistemde bulunan taahhütnameyi okumaları ve onaylamaları gerekmektedir.
Yüklediğiniz belgelerin asıllarını akademik takvimde belirtilen ders kayıtları sırasında bağlı olduğunuz bölüm başkanlığına teslim etmeniz gerekmektedir.
Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz. Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.
Belgeler ile ilgili iletişim bilgileri:
Program |
Bölüm Başkanı |
Telefon |
E-posta |
Havacılık Yönetimi |
Prof.Dr. Altan Özkil |
(312) 586 8895 |
altan.ozkil@atilim.edu.tr |
Pilotaj |
Prof. Dr. Nafiz Alemdaroğlu |
(312) 586 8881 |
nafiz.alemdaroglu@atilim.edu.tr |
Uçak Gövde- Motor |
Dr. Öğr. Gör. Erk İnger |
(312) 586 8889 |
erk.inger@atilim.edu.tr |
Uçak Elektrik- Elektronik |
Dr. Öğr. Gör. Ongun Yücesan |
(312) 586 8893 |
ongun.yucesan@atilim.edu.tr |
Onay sürecini başarı ile tamamlayan öğrenciler kayda kaldıkları yerden devam edebilir.
Kayıt işleminin başlayabilmesi için öncelikli olarak ilgili programa ait ücretin yatırılmış olması gerekmektedir. Ödemelere ilişkin tüm bilgilere https://www.atilim.edu.tr/tr/mali-isler-ve-butce-direktorlugu/page/2901/egitim-ogretim-ucretleri adresinden ulaşabilirsiniz.
Ödeme kredi kartı ile yapılmak istenirse “SanalPOS Ödemesi” butonuna tıklanır. Buradaki ekranlarda, aynı anda birden fazla kredi kartı kullanılarak ödeme (yıllık veya dönemlik olarak) yapılabilmektedir.
Kartınızın Sanal Pos üzerinden alışverişe açık olması gerekmektedir.
Birbirinden farklı para birimleri aynı anda seçilerek ödeme yapılamaz.
Kullanılabilir kredi kartı limitinizin öğretim ücreti kadar olması gerekmektedir.Kısmi ödeme kabul edilmemektedir.
American Express ile öğretim ücreti ödemesi kabul edilmemektedir.
1- Ödeme yapılması gereken dönem ve yıllık öğretim ücretleri listelenir. Ödeme yapılacak akademik dönem veya yıl ücreti seçilerek ödeme işlemi başlatılır.
2- Kredi kartı ödemesine ilişkin “Non Secure”, “3D Secure” veya ‘’Çoklu Kredi Kartı Ödeme (Non Secure)‘’ ödeme yöntemlerinden biri seçilir.
3- “Non Secure” veya “3D Secure” butonlarından birisinin tercih edilmesi durumunda aşağıdaki alanlara kredi kartı bilgisi girilerek ödeme işlemi tamamlanır.
4- “Çoklu Kredi Kartı Ödeme‘’ yöntemi tercih edilmesi durumunda aynı anda en fazla 5 kredi kartı bilgisi girişi yapılarak öğretim ücreti ödemesi yapılabilmektedir. Çoklu Kredi Kartı ödemelerinde taksit işlemi yapılmamaktadır.
5- Ücret ödemesi yapılmış ve ödeme bilgisi sisteme yansımış olanlar aşağıdaki ekran görüntüsü ile karşılaşacaklar ve kayıt işlemlerine devam edebileceklerdir.
Vinov Kampüs ile Ödeme:
Vinov Ödeme Kılavuzu için tıklayınız
3. Kayıt Adımları
Bu alanda kimlik ve eğitim durumunuza ait bilgiler yer almaktadır.
Kan grubu (zorunlu değil) ve adli sicile ilişkin (zorunlu değil) uygun olanı seçiniz.
Aile bilgilerine ilişkin anne, baba veya belirtilecek diğer bir yakından en az birine ait bilgilerin doldurulması gerekmektedir.
İlgili alanlardaki bilgiler kontrol edilip gerekli alanlar doldurulduktan sonra bir sonraki adıma devam edilir.
İNGİLİZCE MUAFİYET İŞLEMİ İKİ FARKLI ŞEKİLDE YAPILACAKTIR:
1. İNGİLİZCE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
2. TÜRKÇE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
Türkçe bölümler için STS sınavı:
Tarih: ....11.2024 saat ....
Yer: YDYO Binası
İngilizce Bölümler için APEX sınavı:
Tarih ..... 2024 saat : ....0
Yer: YDYO Binası ......
1. İNGİLİZCE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
aşağıdaki şekilde yapılacaktır:
-
Daha önce bir başka yükseköğretim kurumunda İngilizce hazırlık eğitimi aldıysanız ilgili kurumdan alacağınız (ıslak imzalı/mühürlü belge veya e-imza/doğrulama kodu bilgisinin olduğu belgeyi) İngilizce hazırlık okuduğunuza dair belgeyi yüklemeniz,
-
Atılım Üniversitesi tarafından denkliği kabul edilen (Atılım Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Muafiyet ve Eşdeğerlik Yönergesi) ulusal veya uluslararası bir sınav belgeniz varsa ilgili yabancı dil belgenizi yükleme işlemleri aşağıda anlatıldığı şekilde yapılır:
Temsili Resim:
“Temel İngilizce bölümünden muafiyet için yükleyeceğim yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınarak tarafıma sonucunun bildirilmesini arz ederim” seçeneği tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonuna tıklanarak ilgili belge belirtilen (pdf, jpeg, png) formattaki dosya yüklenir.
Temsili Resim:
Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.
Muafiyet başvurusu onaylanan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına girmeyecekler, aynı zamanda bölümde alacakları İngilizce derslerinden muaf olabileceklerdir.
Muafiyet başvurusu onaylanmayan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına gireceklerdir.
“Yeterlik Sınavına (APEX) girmeyip D kurundan başlamayı kabul ediyorum” seçeneğini işaretleyenler veya sınava girmeyenler İngilizce hazırlık programına D kurundan başlayacaklardır.
2. TÜRKÇE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
-
Daha önce bir başka yükseköğretim kurumunda İngilizce hazırlık eğitimi ve/veya İngilizce ders(leri) aldıysanız ilgili kurumdan alacağınız (e-imza veya doğrulama kodu bilgisinin olduğu belgeyi) İngilizce seviye ve yeterliliğinizi belgeleyen bu dokümanı yüklemeniz. Islak imza ve mühürlü belge kabul edilmemektedir.
-
Atılım Üniversitesi tarafından denkliği kabul edilen (Atılım Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Muafiyet ve Eşdeğerlik Yönergesi) ulusal veya uluslararası bir sınav belgeniz varsa ilgili yabancı dil belgenizi yükleme işlemleri aşağıdaki anlatıldığı şekilde yapılır:
“Bölüm İngilizce derslerinden muafiyet işlemleri için yüklemiş olduğum yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınmasını istiyorum” seçeneğinin tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonu tıklanarak belirtilen formattaki (pdf, jpeg, png) dosya yüklenir.
Temsili Resim:
Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.
Muafiyet işlemlerine ait olarak cep telefonunuza gönderilecek bilgi sms (Temsili):
Aynı sayfada bulunan “…tarihinde yapılacak olan İngilizce düzey saptama sınavına girmek istiyorum” seçeneğini işaretlerseniz, akademik takvimde belirtilen tarihte yapılacak Atılım Üniversitesi Düzey Saptama Sınavına girebilecek ve sınav sonucuna göre bölümde alacağınız 6 dönemlik zorunlu İngilizce derslerinin uygun olanlarından muaf olabileceksiniz.
Bu seçenek işaretlendiğinde cep telefonunuza sınav bilgileri sms olarak gönderilecektir.
Temsili :
Temsili Resim:
-
Düzey Saptama Sınavı (Türkçe Bölümler) için diğer bilgiler için tıklayınız
-
Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde öğrencilerin muafiyetleri iptal edilecek olup ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.
Program |
Müdür Yrd. |
Telefon |
E-posta |
Yabancı Diller Yüksekokul Müdürlüğü ü |
Celal Aktaş |
(312) 586 8502 |
Üniversitemiz kütüphanesinde uyulması gereken kurallar ve gerekli bilgiler bu sekmede verilmektedir.
Burada bulunan üyelik sözleşmesi okunduktan sonra “Kütüphane düzenlemelerine uymayı kabul ediyorum” ve "Ödünç alınan kitabı iade etmezsem, kütüphane yönetimi tarafından belirlenen para cezasını ödemeyi kabul ederim” seçeneklerini (zorunlu) işaretleyiniz ve “Kütüphane Bilgilerini Kaydet” butonuna basarak kütüphane kayıt işlemini tamamlayınız.
Bu alanda ilgi duyduğunuz kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin bilgileri seçmeniz gerekmektedir.
Üniversitemizdeki eğitim hayatınızda size destek olunmasını istediğiniz herhangi bir engel durumuz varsa, bu konuyla ilgili gerekli bilgilerin girişlerini yapınız ve ilgili belgeleri yükleyiniz.
Aşağıdaki gösterilen alanların bir veya birden fazlasında engeliniz varsa, engel durumunuzun yüzdesi ve engel durumuna ilişkin gerekli açıklamayla birlikte ilgili makamlardan alınmış raporu/yazıyı sisteme yükleyiniz.
Not: Engel durumuna ilişkin belgenin yüklenmesi zorunludur. Engel durumuna ilişkin bir belgeniz mevcut değilse "Engel Durumu" bilgisini boş bırakınız. Durumunuz ile ilgili bilgiyi kayıtlar sonrasında Üniversitemiz Engelli Öğrenci Ofisi yetkililerine iletebilirsiniz.
Bu alanda Üniversitemizi tercihinize ilişkin minik bir anket bulunmaktadır, vereceğiniz cevaplar bizim için önemlidir.
Temsili Resim:
Bu alanda Üniversitemize ulaşım ve barınma konularında verilen hizmetlere ilişkin bilgilere ulaşmanız için gerekli bağlantılar bulunmaktadır.
Ulaşım Bilgileri için :
https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/95/ulasim
Yurt İmkanları için ::
https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/94/yurt-imkanlari
Son olarak kayıt işleminizi onaylıyorsanız EVET yazıp “Kaydet ve Tamamla” butonuna basınız.
Bu işlem sonrasında cep telefonunuza kullanıcı adı ve şifresi sms olarak gönderilirken, e-posta adresinize YKS yeni kayıt bilgilendirme mesajı ile birlikte (ek olarak) öğrenci belgeniz pdf dokümanı olarak gönderilecektir.
Cep telefonu sms (Temsili):
E-posta adresinize gönderilen kayıt bilgilendirme mesajı(Temsili):
E-posta ekinde gönderilen öğrenci belgesi (Temsili):
4. Diğer
Kesin kayıtlar sonrasında Türkçe bölümlerde okuyanların ders kaıytları için bölümlerine gitmeleri, İngilizce hazırlığa APEX sınavına girmeden D kurundan başlayacak olanların İngilizce hazırlığa gitmeleri gerekmektedri.APEX'e girecek olan öğrencilerin APEX sınav sonucunu beklemeleri sınav sonucuna göre ders kayıtlarını yaptırmaları gerekmektedir.
Akademik takvimi görmek için tıklayınız.
ATACS ders kayıtlarına ait dokümanı incelemek için tıklayınız.
Moodle Eğitim videolarını görmek için tıklayınız.
Öğrenci kimlik kartları kayıtlı olunan Fakülte/YO bölüm sekreterlikleri (hazırlık öğrencileri dahil) tarafından 20 Kasım 2024 gününden itibaren teslim edilmeye başlanacaktır.
E-devlet üzerinden diğer Yükseköğretim kurumundaki kaydınıza ait not dökümü( transkript) belgesini alabilmek için https://www.turkiye.gov.tr/yuksekogretim-kurulu-transkript-belgesi-sorgulama adresine giriş yapılması gerekmektedir. İlgili Üniversite seçilerek belge oluştur raporuna basıldıktan sonra not dökümünüzü indirebilirsiniz.
Sadece Sivil Havacılık Yüksekokuluna kayıt olacak öğrencilerin e-devlet üzerinden alınmış Adli Sicil Belgelerini e-kayıt sistemine yüklemeleri gerekmektedir.
E-devlet üzerinden adli sicil belgesi ve öğrenci belgesi alabilmeniz için e-devlet şifresi alınması gerekmektedir.
Kimler e-devlet şifresi alabilir ?
15 yaşını doldurmuş Türkiye Cumhuriyeti vatandaşları, mavi kartlılar ve yabancılar üzerinde T.C. kimlik numarasının bulunduğu fotoğraflı kimliğini (nüfus cüzdanı, evlilik cüzdanı, pasaport ve ehliyet, avukat kimlik kartı, mavi kart, ikamet tezkeresi) ibraz ederek şahsen ya da vekaleti olan kişi aracılığıyla (vekalette e-Devlet Şifresi almaya yetki olduğuna dair ibare bulunmalıdır) başvuru yaptıklarında PTT merkez müdürlüklerinden veya yetkili şubelerinden e-Devlet kapısı şifrelerini alabilirler. Bunun yanı sıra mahkeme kararıyla kendine vasi tayin edilmiş kişiler vasileri aracılığıyla e-Devlet Kapısı şifresi temin edebilirler. Bu durumlar haricinde başkaları adına şifre alınması mümkün değildir.
Adli sicil kaydı belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/adli-sicil-kaydi adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.
“Kurum türü”: Özel," “Belgenin neden verileceği”: “Okul Kaydı” olarak seçilir. Belgenin nereye verileceği: “ATILIM ÜNİVERSİTESİ” yazılarak "Sorgula" butonuna basılır.
Sonrasında gelen ekrandan “Dosya İndir” butonuna basılarak dosya pdf olarak kaydedilir.
Adli sicil belgesi örnek dosyası olduğu hali ile pdf olarak kayıt ekranından sisteme yüklenir. Belge Üniversitemiz otomasyon sistemimize yüklenirken resimde gösterilen bilgilerin mutlaka görünecek şekilde yüklenmesi gerekmektedir.
Öğrenci belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.
Kampüs yaşamı ile ilgili bilgiler için tıklayınız.
T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, öğrenci ve mezunların nitelikli istihdamına katkı sağlamak amacıyla bir İnternet platformu olan "Yetenek Kapısı"nı öğrenci ve mezunların hizmetine sunmuştur. Yetenek Kapısı aracılığı ile;
Öğrenci ve Mezunlar; profillerini oluşturup özgeçmişlerini yükleyerek işverenlere kendileri hakkında doğrudan bilgi verme imkanına sahip olurlar. Kariyer merkezleri ve/veya işverenler tarafından duyurulan kariyer fuarları / etkinlikleri ve ilgili eğitimleri inceleyebilir, başvuru yapabilirler. İşverenlerin profillerini / sundukları kariyer imkanlarını inceleyebilir, yayınlanan iş / staj ilanlarına sistem üzerinden daha etkin ulaşabilir, isterlerse başvuruda bulunabilirler.
Tüm öğrencilerimizi ve mezunlarımızı Yetenek Kapısı'na üye olmaya davet ediyoruz. https://www.yetenekkapisi.org/
Yerleştirildiğiniz Fakülte/YO Programına ait bilgiler ÖSYM'den, kimlik ve adres bilgileriniz Nüfus Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden (KPS), diğer bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı veya mezun olan öğrencilerin bilgileri YÖKSİS'ten, erkek öğrencilerin Askerlik Durum Bilgilerin Asker Alma Daire Başkanlığı (ASAL) servisleri üzerinden online olarak alınmıştır.
Atılım Üniversitesi Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metnini okumak için tıklayınız.