2024 YKS Ek Kontenjan E-kayıtları
Başlamadan Önce..
Sevgili öğrencimiz,
Üniversitemize 2024 yılı YKS Ek kontenjan tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerin kayıtları kampüse gelmeden 25 Eylül 2024 (10:30) ile 30 Eylül 2024 (23.59'da kapanacak) arasında online olarak yapılacaktır.
Üniversitemize 2024 yılı YKS tercihleri sonrasında yerleşen öğrencilerden, geçmiş yıllarda olduğu gibi lise diploması, nüfus cüzdanı örneği, resim vd. belgeleri kampüse gelerek teslim etmeleri istenmeyecektir.
Aşağıda bilgileri verilen konularda sadece gerekli olabilecek belgelerin sisteme yüklenmesi yeterli olacaktır. Bu nedenle aşağıda verilen açıklamaların iyi okunması gerekmektedir. Kayıt işleminin sağlıklı bir şekilde yapılması için aşağıda anlatıldığı şekilde ve süresi içerisinde sistem üzerinden 8 adımın tümünün tamamlanması gerekmektedir.
Kayıt olan öğrenciler isterlerse kayıt yaptırdıkları günden iki gün sonra https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama üzerinden öğrenci belgelerinin dökümünü de alabileceklerdir.
1. Giriş
Kayıt için bu sayfaya geldiğinizde burada bulunan tüm bilgileri dikkatle inceledikten sonra sayfanın en altında bulunan "Online kayıt için tıklayınız " linkine tıkladığınızda aşağıda tesimili resmi verilen ekrandan:
“T.C. Kimlik No”, “Doğum Tarihi” ve “Güvenlik Kodu” bilgisiyle “Oturumu Aç” butonuna basarak giriş yapabilirsiniz.
2. Gereklilikler / Ödemeler
Kayıt işleminin başlayabilmesi için öncelikli olarak ilgili programa ait ücretin yatırılmış olması gerekmektedir. Ödemelere ilişkin tüm bilgilere https://atilimconnect.com/ucretler adresinden ulaşabilirsiniz.
Temsili Resim:
Doğrulama işlemini tamamlandıktan sonra, “Ödemeler Sayfasına Devam Edebilirsiniz” butonuna basarak kayıt işleminize devam ediniz.
Temsili Resim:
Aşağıdaki uyarı ile karşılaşan öğrenci adayları için:
Temsili Resim:
-
Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ortaöğretim kurumlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, Açık Öğretim Liseleri öğrencilerinden bir yükseköğretim kurumuna yerleşen adayların ise mezun olduklarına ilişkin belgelerini 31 Ocak 2025 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde, asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır.
-
2008 yılı öncesinde mezun olanların Milli Eğitim Bakanlığı’nda e-okul sisteminde bilgisi bulunmadığı için mezun bilgisi sistemden çekilememektedir. Yüklenen belgelerin asıllarının akademik takvimde belirtilen ders kayıtları öncesinde Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne teslim edilmesi gerekmektedir. Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz. Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır. Bu grupta iseniz lise diplomasının veya mezuniyet yazısının bir örneğini (pdf, jpeg formatında) sisteme yüklemeniz gerekmektedir. Yüklenen belgeler Öğrenci İşleri Direktörlüğü yetkililerince kontrol edilecek ve belgeleri uygun görülenlerin kayıtlarına ilişin kabul / red bilgisi cep telefonunuza sms ve e-posta adresinize mail olarak gönderilecektir. Gelecek bilgi sonrasında kayda kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.
Bilgi için : orkun.basol@atilim.edu.tr
Diğer üniversitede kaydınızın olduğuna dair aşağıdaki bilgi ile karşılaşmanız halinde:
-
Kılavuzlarda yer alan yükseköğretim programlarında aynı anda örgün iki ön lisans veya iki lisans programına kayıt yaptırılamayacağına ve eğitime devam edilemeyeceğine ilişkin Yükseköğretim Genel Kurul kararı uyarınca, durumları bu açıklamaya uyan adaylar halen kayıtlı oldukları yükseköğretim kurumundan ilişiklerini kesmedikleri takdirde yeni yerleştirildikleri yükseköğretim programına kayıt yaptıramazlar.
-
Bir yükseköğretim programına kayıt hakkı kazanan ancak ön lisans programında veya lisans programlarında mezun aşamasında olup staj, bütünleme veya tek ders sınavına girecek adayların da belirlenen tarihlerde yükseköğretim kurumlarına geçici kayıtları yapılacaktır. Bu adayların mezun olduklarına ilişkin belgelerini, 31 Aralık 2024 tarihine kadar yükseköğretim kurumuna ibraz etmeleri halinde asıl kayıtları yapılacaktır. Bu tarihe kadar mezun olduklarını belgelemeyenlerin geçici kayıtları silinecek ve bu durumda olup belirlenen tarihlerde geçici kayıtlarını yaptırmayan adayların kayıtları yapılmayacaktır. Bu grupta iseniz konu ile ilgili kayıtlı olduğunuz yükseköğretim kurumundan alacağınız bir yazı örneğini (pdf, jpeg formatında) sisteme yüklemeniz gerekmektedir. Yüklenen belgeler Öğrenci İşleri Direktörlüğü yetkililerince kontrol edilecek ve belgeleri uygun görülenlerin kayıtları kabul / red bilgisi olarak cep telefonunuza ve e-posta adresinize mail olarak gönderilecektir. Gelecek bilgi sonrasında kayda kaldığınız yerden devam edebileceksiniz.
Temsili Resim:
-
YKS ve DGS Kılavuzlarında bulunan aşağıdaki Bk.64 koşulu ile ilgili olarak Üniversitemizde yapılan uygulama:
-
Bk. 64 : "Yükseköğretim kurumu Mütevelli Heyeti/Yönetim Kurulu tarafından verilen indirim ve imkanlar (öğrenim ücreti muafiyeti, burs, para, yurt, yemek vb.), öğrenim ücretini ödeme koşulları, taksitli veya peşin ödeme imkanları, diğer ücretler, sonraki yıllarda ücretlerde yapılacak artışlar, burslu programlara ilişkin ayrıca verilecek burs süreleri ile eğitim öğretime ilişkin diğer hususlar, ilgili yükseköğretim kurumunun internet sayfasından öğrencilere duyurulacaktır. Ücretler, ödeme yöntemleri, öğrenim ücretindeki olası artışlar her yıl, kayıtlı öğrenciler için de TEFE-TÜFE oranları da dikkate alınarak Mütevelli Heyetinin/Yönetim Kurulunun uygun göreceği oranda yeniden belirlenebilir. Bazı yükseköğretim kurumları, kendi öğrencisi veya başka üniversitenin öğrencisi olup ayrılanların veya ilişiği kesilen/ilişiğini kesenler ile bir yükseköğretim programından mezun olanların, YKS sonuçlarına göre burslu veya indirimli programlara yerleşmeleri halinde yükseköğretim kurumunun kendi mevzuatı doğrultusunda sadece ücretli veya diğer indirimli statülerde kayıt yapabilmesine izin verebilir; Üniversite, bu durumda olanların sadece ücretli veya diğer indirimli programlara kayıtlarını yapma hakkını saklı tutar. Bu durumda olanların tercihlerini yapmadan önce ilgili üniversiteden ayrıntılı bilgi almaları gerekmektedir. Adayların tercihlerini yapmadan önce üniversitelerin internet sayfasındaki bilgileri dikkatlice inceleyerek tercihlerini yapmaları gerekmektedir."
-
Açıköğretim programları dahil herhangi bir 4 veya daha fazla yıllık lisans programından mezun olan öğrenciler %100 burslardan ve bu yönetmeliğin 3. Maddesinin C) bendinde düzenlenen Akademik Başarı Bursu ile diğer burs ve indirimlerden yararlanamaz. Kayıt oldukları yılın ÖSYM Kontenjan ve Yerleştirme Kılavuzunda ilan edilen burssuz (ücretli) öğrenci kontenjanı bulunmayan lisans programlarına kayıt yaptıran öğrenciler en düşük burs oranında indirimden yararlanabilirler.
-
Daha önceki yıllarda Üniversitemiz lisans programlarından kaydını sildirmiş/silinmiş öğrenciler ile halen Üniversitemizde bir lisans programına kayıtlı iken YKS sınavı sonucuna göre yeniden Üniversitemize yerleştirilen ve kayıt olan öğrenciler %100 burslardan ve bu yönetmeliğin 3. Maddesinin C) bendinde düzenlenen Akademik Başarı Bursu ile diğer burs ve indirimlerden yararlanamaz. Kayıt oldukları yılın ÖSYM Kontenjan ve Yerleştirme Kılavuzunda ilan edilen burssuz (ücretli) öğrenci kontenjanı bulunmayan lisans programlarına kayıt yaptıran öğrenciler en düşük burs oranında indirimden yararlanabilirler
-
Burs Yönetmeliği
-
SHYO’nun aşağıdaki programlarına kayıt yaptıracak öğrencilerin her program için belirlenmiş olan özel koşulları okumuş olmaları aşağıdaki bilgileri verilen sağlık raporu ve adli sicil belgesini sisteme yüklemeleri gerekmektedir.
HAVACILIK YÖNETİMİ (lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:
|
UÇAK ELEKTRİK VE ELEKTRONİĞİ / UÇAK GÖVDE-MOTOR BAKIM (lisans) eğitimi mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:1) Havalimanı giriş kartı almasına engel oluşturacak herhangi bir Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamak.
|
PİLOTAJ (lisans) mesleğini icra edebilmek için aranan nitelikler:1) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından yetkilendirilmiş sağlık kurumlarından ICAO Ek-1 Sınıf 1 hükümlerine uygun sağlık raporu almak.2) Pilot olmasına engel Adli Sicil Kaydı veya Adli Sicil Arşiv Kaydı bulunmamakÖğrencilerin 02.06.2017 tarihli ve 30084 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan “Pilot Lisans Yönetmeliği (SHY–1)” nin 16. ve 17. maddesinde belirtilen öğrenci pilot lisansı için müracaatlarda öngörülen koşulları sağlaması gerekmektedir.
|
Not: Yukarıdaki programlarda uygulamaya yönelik bazı dersler ve stajlar özel ve resmî havacılık kuruluşlarının tesislerinde yapıldığından bu programı kazanan öğrencilere güvenlik soruşturması yaptırılacaktır. Eğitim süresi boyunca her yıl ilgili soruşturma tekrar yapılmaktadır. Güvenlik soruşturması olumsuz olan veya bu kuruluşların düzen ve disiplinine uymayan öğrenciler bu programa devam edemezler. |
SHYO kayıt işlemini yapabilmeniz için öncelikle,
-
e-devlet üzerinden alacağınız (https://www.turkiye.gov.tr/adli-sicil-kaydi) adli sicil belgesi ve
-
tam teşekküllü hastaneden alacağınız sağlık raporunun (son altı ay içinde alınmış olmalı)
aşağıda gösterildiği şekilde sisteme yüklenmiş olması gerekmektedir.
Pilotaj bölümüne kayıt hakkı kazanan öğrencilerin sağlık raporlarını Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nce belirlenmiş olan yetkili sağlık kuruluşlarından almaları gerekmektedir. İlgili sağlık kuruluşları listesini görmek için tıklayınız.
Yüklemiş olduğunuz belgeler kayıt olacağınız bölüm başkanlığı tarafından kontrol edilecek, kontrol sonucunda yüklenen belgelerin uygun olup/olmadığı bilgisi ilk girişte vermiş olduğunuz cep telefonunuza ve kişisel e-posta adresinize gönderilecektir.
Yüklenmiş belgelere ilişkin telefonunuza gelecek SMS bilgileri:
Kabul SMS Bilgisi (Temsili)
Red SMS Bilgisi (Temsili)
Yüklenen belgeleri SHYO tarafından uygun görülmeyen öğrenciler öncelikle ilgili bölüm başkanlıkları ile görüşmelidir. Alacakları bilgiye göre, gerektiğinde kayda uygun belgelerini temin edebildikleri takdirde tekrar sisteme yüklemeleri gerekmektedir.
Pilotaj öğrencilerinin yukarıda anlatılan aşamalara ek olarak, "Uçuş Eğitim ve Ücretlerine" ilişkin sistemde bulunan taahhütnameyi okumaları ve onaylamaları gerekmektedir.
Yüklediğiniz belgelerin asıllarını akademik takvimde belirtilen ders kayıtları sırasında bağlı olduğunuz bölüm başkanlığına teslim etmeniz gerekmektedir.
Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde kayıt iptal edilir ve ücret iadesi yapılmaz. Ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.
Belgeler ile ilgili iletişim bilgileri:
Program |
Bölüm Başkanı |
Telefon |
E-posta |
Havacılık Yönetimi |
Prof.Dr. Altan Özkil |
(312) 586 8895 |
altan.ozkil@atilim.edu.tr |
Pilotaj |
Dr. Öğr. Üyesi Ayşe Aslı Yılmaz |
(312) 586 8890 |
asli.yilmaz@atilim.edu.tr |
Uçak Gövde- Motor |
Dr. Öğr. Gör. Erk İnger |
(312) 586 8889 |
erk.inger@atilim.edu.tr |
Uçak Elektrik- Elektronik |
Dr. Ongun Yücesan |
(312) 586 8893 |
ongun.yucesan@atilim.edu.tr |
Onay sürecini başarı ile tamamlayan öğrenciler kayda kaldıkları yerden devam edebilir.
Üniversitemize yerleşen erkek öğrencilerimizin askerlik durum bilgileri ASAL daire başkanlığının web servisleri üzerinden sorgulanmıştır. Askerlik durumunuza ilişkin aşağıdaki bilginin görüntülenmesi halinde, bağlı olduğunuz askerlik şubesi ile görüşerek kayıt için gerekli izin işlemlerini gerçekleştirmeniz gerekmektedir.
Temsili Resim:
Kayıt işleminin başlayabilmesi için öncelikli olarak ilgili programa ait ücretin yatırılmış olması gerekmektedir. Ödemelere ilişkin tüm bilgilere https://www.atilim.edu.tr/tr/mali-isler-ve-butce-direktorlugu/page/2901/egitim-ogretim-ucretleri adresinden ulaşabilirsiniz.
Temsili Resim
Kayıt işleminin başlayabilmesi için öncelikli olarak ilgili programa ait ücretin yatırılmış olması gerekmektedir. Ödemelere ilişkin tüm bilgilere https://www.atilim.edu.tr/tr/mali-isler-ve-butce-direktorlugu/page/2901/egitim-ogretim-ucretleri adresinden ulaşabilirsiniz.
Temsili Resim:
2- Kredi kartı ödemesine ilişkin “Non Secure”, “3D Secure” veya ‘’Çoklu Kredi Kartı Ödeme (Non Secure)‘’ ödeme yöntemlerinden biri seçilir.
3- “Non Secure” veya “3D Secure” butonlarından birisinin tercih edilmesi durumunda aşağıdaki alanlara kredi kartı bilgisi girilerek ödeme işlemi tamamlanır.
Temsili Resim:
4- “Çoklu Kredi Kartı Ödeme‘’ yöntemi tercih edilmesi durumunda aynı anda en fazla 5 kredi kartı bilgisi girişi yapılarak öğretim ücreti ödemesi yapılabilmektedir. Çoklu Kredi Kartı ödemelerinde taksit işlemi yapılmamaktadır.
Temsili Resim:
5- Ücret ödemesi yapılmış ve ödeme bilgisi sisteme yansımış olanlar aşağıdaki ekran görüntüsü ile karşılaşacaklar ve kayıt işlemlerine devam edebileceklerdir.
Vinov Kampüs ile Ödeme:
Vinov Ödeme Kılavuzu için tıklayınız
3. Kayıt Adımları
Bu alanda kimlik ve eğitim durumunuza ait bilgiler yer almaktadır.
Kan grubu (zorunlu değil) ve adli sicile ilişkin (zorunlu değil) uygun olanı seçiniz.
Aile bilgilerine ilişkin anne, baba veya belirtilecek diğer bir yakından en az birine ait bilgilerin doldurulması gerekmektedir. Burada bulunan “… Üniversite genel duyurularının (Ödeme ve Erken ödeme tarihleri vb bilgilerin) SMS olarak gönderilmesini istiyorum.” seçeneğinin tıklanması durumunda belirtilen kişi veya kişilere Üniversitemizce yapılan duyurular (erken ödeme tarihleri, kayıt bilgileri vb ) SMS olarak gönderilecektir.
İlgili alanlardaki bilgiler kontrol edilip gerekli alanlar doldurulduktan sonra bir sonraki adıma devam edilir.
İNGİLİZCE MUAFİYET İŞLEMİ İKİ FARKLI ŞEKİLDE YAPILACAKTIR:
1. İNGİLİZCE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
2. TÜRKÇE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
Eğitim Dili İngilizce olan Bölümler için APEX sınavı :
Sınav tarihi: 02.10.2024, Çarşamba
Saat : 09.30
Yer: YDYO 1. Kat 113 nolu derslik
Eğitim Dili Türkçe olan Bölümler için YKS Seviye Tespit Sınavı (STS):
Sınav tarihi: 02.10.2024, Çarşamba
Saat : 10.00
Yer: YDYO 6. Kat C615nolu derslik
1. İNGİLİZCE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
aşağıdaki şekilde yapılacaktır:
-
Daha önce bir başka yükseköğretim kurumunda İngilizce hazırlık eğitimi aldıysanız ilgili kurumdan alacağınız (ıslak imzalı/mühürlü belge veya e-imza/doğrulama kodu bilgisinin olduğu belgeyi) İngilizce hazırlık okuduğunuza dair belgeyi yüklemeniz,
-
Atılım Üniversitesi tarafından denkliği kabul edilen (Atılım Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Muafiyet ve Eşdeğerlik Yönergesi) ulusal veya uluslararası bir sınav belgeniz varsa ilgili yabancı dil belgenizi yükleme işlemleri aşağıda anlatıldığı şekilde yapılır:
Temsili Resim:
“Temel İngilizce bölümünden muafiyet için yükleyeceğim yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınarak tarafıma sonucunun bildirilmesini arz ederim” seçeneği tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonuna tıklanarak ilgili belge belirtilen (pdf, jpeg, png) formattaki dosya yüklenir.
Temsili Resim:
Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.
Muafiyet başvurusu onaylanan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına girmeyecekler, aynı zamanda bölümde alacakları İngilizce derslerinden muaf olabileceklerdir.
Muafiyet başvurusu onaylanmayan öğrenciler İngilizce yeterlik sınavına gireceklerdir.
“Yeterlik Sınavına (APEX) girmeyip D kurundan başlamayı kabul ediyorum” seçeneğini işaretleyenler veya sınava girmeyenler İngilizce hazırlık programına D kurundan başlayacaklardır.
TÜRKÇE DİLİNDE EĞİTİM YAPAN BÖLÜMLER İÇİN MUAFİYET İŞLEMLERİ
-
Daha önce bir başka yükseköğretim kurumunda İngilizce hazırlık eğitimi ve/veya İngilizce ders(leri) aldıysanız ilgili kurumdan alacağınız (e-imza veya doğrulama kodu bilgisinin olduğu belgeyi) İngilizce seviye ve yeterliliğinizi belgeleyen bu dokümanı yüklemeniz. Islak imza ve mühürlü belge kabul edilmemektedir.
-
Atılım Üniversitesi tarafından denkliği kabul edilen (Atılım Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Muafiyet ve Eşdeğerlik Yönergesi) ulusal veya uluslararası bir sınav belgeniz varsa ilgili yabancı dil belgenizi yükleme işlemleri aşağıdaki anlatıldığı şekilde yapılır:
“Bölüm İngilizce derslerinden muafiyet işlemleri için yüklemiş olduğum yabancı dil belgesinin değerlendirmeye alınmasını istiyorum” seçeneğinin tıklanması sonrasında aşağıda gelecek ekrandan “Dosya Seç” butonu tıklanarak belirtilen formattaki (pdf, jpeg, png) dosya yüklenir.
Temsili Resim:
Yüklenen belge Yabancı Diller Yüksekokulu yetkilileri tarafından kontrol edilerek belgenin uygunluk durumuna göre muafiyete ilişkin kabul veya red bilgisi SMS ve e-posta ile bildirilecektir.
Muafiyet işlemlerine ait olarak cep telefonunuza gönderilecek bilgi sms (Temsili):
Aynı sayfada bulunan “…tarihinde yapılacak olan İngilizce düzey saptama sınavına girmek istiyorum” seçeneğini işaretlerseniz, akademik takvimde belirtilen tarihte yapılacak Atılım Üniversitesi Düzey Saptama Sınavına girebilecek ve sınav sonucuna göre bölümde alacağınız zorunlu İngilizce derslerinin uygun olanlarından muaf olabileceksiniz.
Bu seçenek işaretlendiğinde cep telefonunuza sınav bilgileri sms olarak gönderilecektir.
Temsili :
Temsili Resim:
-
Düzey Saptama Sınavına (Türkçe Bölümler) ilişkin daha fazla bilgi için tıklayınız
-
Yüklenen belgelerin gerçeğe aykırı olması veya belgelerde herhangi bir hukuka aykırılık veya uygunsuzluğun tespit edilmesi halinde öğrencilerin muafiyetleri iptal edilecek olup ayrıca bu durumun suç teşkil etmesi halinde yetkili makamlara suç duyurusunda bulunularak cezai, idari ve hukuki takibat başlatılır.
Program |
Müdür Yrd. |
Telefon |
E-posta |
Yabancı Diller Yüksekokul Müdürlüğü |
Celal Aktaş |
(312) 586 8502 |
celal.aktas@atilim.edu.tr |
Üniversitemiz kütüphanesinde uyulması gereken kurallar ve gerekli bilgiler bu sekmede verilmektedir.
Temsili Resim:
Burada bulunan üyelik sözleşmesi okunduktan sonra “Kütüphane düzenlemelerine uymayı kabul ediyorum” ve "Ödünç alınan kitabı iade etmezsem, kütüphane yönetimi tarafından belirlenen para cezasını ödemeyi kabul ederim” seçeneklerini (zorunlu) işaretleyiniz ve “Kütüphane Bilgilerini Kaydet” butonuna basarak kütüphane kayıt işlemini tamamlayınız.
Bu alanda ilgi duyduğunuz kültür ve spor faaliyetlerine ilişkin bilgileri seçmeniz gerekmektedir.
Temsili Resim:
Üniversitemizdeki eğitim hayatınızda size destek olunmasını istediğiniz herhangi bir engel durumuz varsa, bu konuyla ilgili gerekli bilgilerin girişlerini yapınız ve ilgili belgeleri yükleyiniz.
Aşağıdaki gösterilen alanların bir veya birden fazlasında engeliniz varsa, engel durumunuzun yüzdesi ve engel durumuna ilişkin gerekli açıklamayla birlikte ilgili makamlardan alınmış raporu/yazıyı sisteme yükleyiniz.
Not: Engel durumuna ilişkin belgenin yüklenmesi zorunludur. Engel durumuna ilişkin bir belgeniz mevcut değilse "Engel Durumu" bilgisini boş bırakınız. Durumunuz ile ilgili bilgiyi kayıtlar sonrasında Üniversitemiz Engelli Öğrenci Ofisi yetkililerine iletebilirsiniz.
Temsili Resim:
Bu alanda Üniversitemizi tercihinize ilişkin minik bir anket bulunmaktadır, vereceğiniz cevaplar bizim için önemlidir.
Temsili Resim:
Bu alanda Üniversitemize ulaşım ve barınma konularında verilen hizmetlere ilişkin bilgilere ulaşmanız için gerekli bağlantılar bulunmaktadır.
Temsili Resim:
Ulaşım Bilgileri için :
https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/95/ulasim
Yurt İmkanları için :
https://www.atilim.edu.tr/tr/kampus/page/94/yurt-imkanlari
Son olarak kayıt işleminizi onaylıyorsanız EVET yazıp “Kaydet ve Tamamla” butonuna basınız.
Temsili Resim:
Bu işlem sonrasında cep telefonunuza kullanıcı adı ve şifresi sms olarak gönderilirken, e-posta adresinize YKS yeni kayıt bilgilendirme mesajı ile birlikte (ek olarak) öğrenci belgeniz pdf dokümanı olarak gönderilecektir.
Cep telefonu sms (Temsili):
E-posta adresinize gönderilen kayıt bilgilendirme mesajı(Temsili):
E-posta ekinde gönderilen öğrenci belgesi (Temsili):
4. Diğer
Öğrenci kimlik kartları bölüm sekreterlikleri (hazırlık öğrencileri kendi kayıtlı oldukları bölüm/programdan) tarafından .... Eylül 2024 gününden itibaren teslim edilmeye başlanacaktır.
Kesin kaydın tamamlanması sonrasında ders kayıtlarının yapılması için:
Hazırlık okuyacak öğrenciler İngilizce hazırlık sekreterliğine ,
Bölümlere devam edecek öğrencilerin ise bağlı oldukları bölüm sekreterliklerine
başvurmaları gerekmektedir.
Akademik takvimi görmek için tıklayınız.
Ders programları sayfasını görmek için tıklayınız.
ATACS ders kayıtlarına ait dokümanı incelemek için tıklayınız.
Moodle Eğitim videolarını görmek için tıklayınız.
Önceki öğrenimleri (önlisans, lisans) nedeni daha önce diğer yükseköğretim kurumunda aldıkları derslerden muaf olmak için başvuru yapacak öğrenciler kesin kayıt işlemlerini tamamladıktan sonra kendilerine verilen kullanıcı adı (soyad.adı@student....) ve şifresi ile ATACS (atacs.atilim.edu.tr) sistemine giriş yaparlar.
ATACS ekranındaki sol menüde bulunan "Ders Kayıt ve Mezuniyet İşlemlerim / Muafiyet Talebi işlemlerim'e" tıklandıktan sonra,
gelen ekranda, önceki Üniversite / Fakülte/MYO/YO ile bölüm adı ilgili alanlara girilir ve not dökümü belgesi (e-devlet https://www.turkiye.gov.tr/yuksekogretim-kurulu-transkript-belgesi-sorgulama üzerinden alınan veya ilgili üniversiteden alınmış e-imzalı veya doğrulama kodu olan) sisteme yüklenir.
Yüklenen not dökümü belgesindeki dersler ilgili akademik birimince değerlendirilir ve muafiyeti kabul edilen dersler Bölüm Başkanlığınca ATACS sistemine işlenir. Muafiyet işlemlerinin sonuçlanması akademik bölümlerin iş yüküne göre bir veya iki hafta sürebilmektedir.
Muaf olunan dersleri görmek için ATACS ekranındaki Ders Kayıt ve Mezuniyet İşlemlerim/ Program Müfredatım ve Ders Tarihçem'e tıklanır.
Gelen ekranda aşağıdaki şekilde dersin olması halinde o dersten muaf edilmiş olduğunuz anlaşılır.
Aşağıda ENG121 Temel İngilizce Dersinden AA notu ile muaf olmuş öğrenciye ait ekran görüntüsü verilmektedir.
Öğrencilerin Ders kayıtları öncesinde muafiyet taleplerinin sonuçlanıp/sonuçlanmadığını takip etmeleri, sonuçlanmayan veya itiraz durumları için ilgili Bölüm Başkanlığı ile irtibata geçmeleri gerekmektedir.
ATACS üzerinden kesin kayıt işlemini tamamı yapıldıktan (dönem ücretinin tamamı yatırıldıktan) sonra bölüm sekreterliğine gerekçesi ile birlikte izinli sayılmak için dilekçe (varsa rapor veya gerekçesine ilişkin belge) ile akademik takvimde belirtilen süre sonuna kadar başvuru yapılır.
İzin talepleri ilgili Fakülte yönetim kurulu tarafından karara bağlanır ve Rektörlük Makamı onayı sonrasında Öğrenci işlerine bildirilir. Öğrenci İşleri tarafından ATACS sistemine karar işlendikten sonra (öğrenciye verilen @student.atilim.edu.tr uzantılı mail adresine eposta ile bildirim yapılır) kayıt dondurma işlemi tamamlanmış olur. İzinli sayılma süreçlerinin tamamlanması Fakültenin yoğunluğuna göre bir veya iki hafta sürebilmektedir.
Dijital Dil Öğretim Seti (DDÖS)
Yeterlik Sınavı (APEX) sonucuna göre kurlarına yerleşen "eğitim dili İngilizce" olan "hazırlık okuyacak" öğrencilerimiz seviyelerinde kullanılan elektronik materyalleri içeren "Dijital Dil Öğretim Setini" almaları gerekmektedir. Fiyat ve satış tarihleri ile ilgili duyuruları Temel İngilizce Bölümü web sayfamızda takip ediniz. Üniversitemizin İngilizce dil hazırlık eğitiminde kullanılması için özel geliştirdiği "Dijital Dil Öğretim Seti" (mPad) ile ilgili bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.
Kampüs yaşamı ile ilgili bilgiler için tıklayınız.
Öğrenci belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.
“Kurum türü”: Özel," “Belgenin neden verileceği”: “Okul Kaydı” olarak seçilir. Belgenin nereye verileceği: “ATILIM ÜNİVERSİTESİ” yazılarak "Sorgula" butonuna basılır.
Sonrasında gelen ekrandan “Dosya İndir” butonuna basılarak dosya pdf olarak kaydedilir.
Adli sicil belgesi örnek dosyası olduğu hali ile pdf olarak kayıt ekranından sisteme yüklenir. Belge Üniversitemiz otomasyon sistemimize yüklenirken resimde gösterilen bilgilerin mutlaka görünecek şekilde yüklenmesi gerekmektedir.
Öğrenci belgesi almak için https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama adresine giriş yaptıktan sonra aşağıdaki işlemleri yapınız.
T.C. Cumhurbaşkanlığı İnsan Kaynakları Ofisi, öğrenci ve mezunların nitelikli istihdamına katkı sağlamak amacıyla bir İnternet platformu olan "Yetenek Kapısı"nı öğrenci ve mezunların hizmetine sunmuştur. Yetenek Kapısı aracılığı ile;
Öğrenci ve Mezunlar; profillerini oluşturup özgeçmişlerini yükleyerek işverenlere kendileri hakkında doğrudan bilgi verme imkanına sahip olurlar. Kariyer merkezleri ve/veya işverenler tarafından duyurulan kariyer fuarları / etkinlikleri ve ilgili eğitimleri inceleyebilir, başvuru yapabilirler. İşverenlerin profillerini / sundukları kariyer imkanlarını inceleyebilir, yayınlanan iş / staj ilanlarına sistem üzerinden daha etkin ulaşabilir, isterlerse başvuruda bulunabilirler.
Tüm öğrencilerimizi ve mezunlarımızı Yetenek Kapısı'na üye olmaya davet ediyoruz. https://www.yetenekkapisi.org/
Yerleştirildiğiniz Fakülte/YO Programına ait bilgiler ÖSYM'den, kimlik ve adres bilgileriniz Nüfus Müdürlüğü’nün Kimlik Paylaşım Sisteminden (KPS), diğer bir Yükseköğretim Kurumunda kayıtlı veya mezun olan öğrencilerin bilgileri YÖKSİS'ten, erkek öğrencilerin Askerlik Durum Bilgilerin Asker Alma Daire Başkanlığı (ASAL) servisleri üzerinden online olarak alınmıştır.
E-kayıt sürecinizle ilgili (312) 586 80 00 numaralı telefondan destek alabilirsiniz.
Atılım Üniversitesi Kişisel Verilerin Korunması ve İşlenmesi Hakkında Aydınlatma Metnini okumak için tıklayınız.