Uluslararası Öğrenci Yeni Kayıt
Uluslararası öğrencilerimiz üniversitemize kayıta gelirken yanlarında mutlaka bütün belgelerin orijinalleri ile birlikte İngilizce veya Türkçe çevirilerini de getirmeleri gerekmektedir.
Gerekli Belgeler:
-
Lise Diploması: 22.08.2023 gün ve 10 sayili Senato Karari geregi Lise diplomalarinin Türk Liselerine denk bir okuldan mezun oldugunu gösteren ve T.C. Milli Egitim Bakanligindan alinacak "Denklik Belgesi" ya da mezun durumunda olanlar için Apostil, Apostil olmadigi durumlarda egitim bakanligi, disisleri bakanligi veya büyükelçilik onayli diploma almaya hak kazandigina dair belge (T.C. Uyruklu ögrenciler için T.C. Milli Egitim Bakanligindan alinacak "Denklik Belgesi şarti aranir). Ortaöğretim (Lise) diplomasının aslı ve Ortaöğretim (Lise) diplomasının Türkçe veya İngilizce dillerinde olmaması durumunda T.C. Büyükelçilikleri, Konsoloslukları, Noter veya Yeminli tercüman tarafından onaylı Türkçe veya İngilizce çevirisi.
-
Resmî Transkript (Not Dökümü): Adayın, ortaöğretim (lise) boyunca aldığı dersleri ve notlarını gösteren ve lise müdürlüğü tarafından onaylanmış resmî transkripti. (Transkriptin Türkçe veyaİngilizce dillerinde olmaması durumunda T.C. Büyükelçilikleri, Konsoloslukları, Noter veya Yeminli tercüman tarafından onaylı Türkçe veya İngilizce çevirisi.)
-
Geçerli Sınav Sonuç Belgesi: Yurtdışından Öğrenci Kabulü Yerleştirme Esaslarında belirtilen sınavlar arasından geçerli sınav sonuç belgesi.
-
Pasaport: Uluslararası öğrenci adayının uyruğunu gösteren, en az 6 ay geçerlilik süresi bulunan pasaport belgesini(pasaportun Türkçe veya İngilizce dillerinde olmaması durumunda T.C. Büyükelçilikleri,Konsoloslukları, Noter veya Yeminli tercüman tarafından onaylı Türkçe veya İngilizce çevirisinin de yüklenmesi gerekir.)
-
Lise eğitimlerinin tamamını örgün eğitim yoluyla yurt dışındaki liselerde gören uyruğundan biri T.C. olan çift uyruklu veya T.C. uyruğunda bulunan adayların, pasaport veya emniyet kayıtlarından ortaöğretim diplomanın alındığı ülkeye eğitim-öğretimin süresini kapsayan, giriş çıkışın yapıldığını gösteren pasaport sayfalarının taranmış hali ya da e-devlet uygulamasından/Emniyet Müdürlüğünden alınmış onaylı belge.
-
4 adet Vesikalık fotoğraf
-
Mavi Kart: Mavi kart sahibi adaylar, mavi kartlarını bildirmek zorundadır.
-
Vukuatlı Nüfus Kayıt Örneği: Yabancı uyruklu iken sonradan kazanılan vatandaşlık ile T.C. vatandaşlığına geçenlerin bu durumdaki çift uyrukluların çifte vatandaşlıklarının devam ettiğinigösteren adayın başvuru tarihi itibarıyla geçerlilik süresi dolmamış vukuatlı nüfus kayıt örneği.
-
Tömer C1 sertifikası. Türkçe eğitim veren programlar için orijinal Tömer C1 belgesi.
-
Türk Dış Temsilciliklerinden alınacak “Öğrenim Vizesi”, [Öğrenim vizesi olmayanların, Emniyet Genel Müdürlüğü’nün belirlediği ilkeler çerçevesinde Öğrenim Vizesi istenmeyecek yabancılar statüsünde olmaları gerekir.]
-
Varsa Yabancı Uyruklu Kimlik Numarasını gösterir geçerli kimlik kartı.
-
18 yaşından küçükler için anne/babasının kimlik/pasaportu, 18 yaşından küçük olup da üniversiteye kayıt yaptıracaklar için veli muvaffakanamesinin aslı ve onaylı tercümesi(gerek varsa), üniversite ön kayıt belgesi/öğrenci belgesi.
Uluslararası öğrenciler Türkiye’ye gelmeden önce kabul edildikleri üniversiteden aldıkları kabul mektubuyla birlikte ülkelerindeki en yakın Türk Konsolosluğu’na giderek geçerli bir öğrenci vizesi edinmelidir. Her öğrenci ülkesinde bulunan Türk Konsolosluğu ile irtibata geçerek vize işlemleri hakkında bilgi edinmelidir.
Türkiye Cumhuriyeti kanunlarına göre ülkemizde 90 günden fazla konaklayacak yabancıların İkamet izni alması zorunludur. Bu durumda Üniversitemize kayıt yaptıran Uluslararası Öğrencilerin İkamet İznine başvuru yapması gerekmektedir.
Üniversiteye kayıt işlemlerini tamamlayan uluslararası öğrencilerin, Ankara’da ikamet izni alabilmeleri için İl Göç İdaresi Müdürlüğü tarafından istenen aşağıdaki belgeleri Üniversite kaydından hemen sonra ivedilikle Öğrenci İşleri Direktörlüğü’ne teslim etmeleri gerekmektedir.
İkamet izni alacak öğrencilerin belgeleri, Üniversite tarafından İl Göç İdaresi Müdürlüğüne iletilir. İkamet izni ile her öğrenciye bir Yabancı uyruklu kimlik numarası atanır ve öğrenciler bu YU numarası ile tüm işlemlerini yapabilmektedirler.
İkamet izin başvuru ekranına https://e-ikamet.goc.gov.tr/ web sayfasından ulaşabilirsiniz.
İkamet izni için gerekli tüm detaylara https://www.goc.gov.tr/ogrenci-ikamet-izni-basvurusuna-iliskin-dokumanlar linkten ulaşabilirsiniz.
İSTENİLEN BELGELERİN LİSTESİ
BELGELER:
- İkamet izni kayıt/başvuru formu (öğrenci tarafından ıslak imzalı şekilde)
- Pasaport ya da pasaport yerine geçen belge (aslı görüldü şeklinde)
- Öğrencilik durumunu gösterir belge
- 4 adet biometrik fotoğraf
- Geçerli sağlık sigortası (GSS ya da ikamet izni talep süresini kapsayan özel sağlık sigortası)
- Kalacağı adres bilgilerini gösterir belge
- Kendi evinde kalıyorsa, tapu fotokopisi (uzatma başvurularında “yerleşim yeri belgesi ve fatura” yeterlidir)
- Kira sözleşmesi ile kalıyorsa, kira sözleşmesinin noter onaylı örneği
- Otel vb. konaklama yerlerinde kalınıyorsa, bu yerlerde kalındığına dair belge
- Öğrenci yurtlarında kalınıyorsa, yurtta kalındığına dair belge
- Destekleyici yanında kalınıyorsa, yanında kaldığı kişinin noter onaylı taahhüdü (Destekleyici evli ise ayrıca eşinin de noter onaylı taahhüdü)
- İkamet izni belge bedelinin ödendiğine dair makbuz
- 18 yaşından küçük yabancılar için; vize muafiyetiyle ya da farklı amaca yönelik vizeyle gelenler için; veli/vasi bilgisini içeren belge (doğum belgesi, aile belgesi vb.) ve veli/vasi/yasal temsilcisi tarafından verilen muvafakatname (amacına uygun vizeyle ((öğrenim vizesi)) gelenler için; muvafakatname ve veli/vasi bilgisini içeren belge eklenmeyecektir.)
- Ulusal elektronik tebligat sistemi adresi (sadece uzatma başvuruları için)
Not: Öğrenim vizesi ile gelen 18 yaşından küçükler için doğum belgesi ve muvafakat talep edilmemektedir.
Not: Belgeler ile ilgili ayrıntılı bilgi ve yönlendirme için Öğrenci İşleri Direktörlüğü ile görüşebilirsiniz.