Hakkımızda
Sınıfta klasik yöntemlerle sürdürülen eğitim, bilgi çağı bireyleri için bilgisayar destekli eğitim ve uzaktan eğitim modellerine göre daha düşük esneklikte ve daha az etkin olabilmektedir. Eğitim ortamında uzun yıllar boyunca en önemli yeri alan ders kitapları, bilgi çağı öğrencileri için yüksek motivasyonu sağlama konusunda yeterli olmamaktadır. Değişen ve gelişen koşullar karşısında öğrencilerin gereksinim duyduğu somut ve alternatif yaşantıları yeterli ölçüde sağlamak için yeni, zengin ve etkileşimli eğitim ortamlarının kullanılmasına gereksinim vardır. Çoklu ortam (multimedya) eğitim dünyasına bir heyecan kazandırmıştır. Multimedya sıradan bir kitap yerine, hareketli, etkileyici ve öğrencinin motivasyonunu artırıcı bir eğitim ortamı oluşturulmasını sağlamaktadır. Eğitim animasyon, simülasyon, video ve çarpıcı görseller ile desteklenmektedir. Eğitim alanında son zamanlarda yapılan pek çok araştırmada belirtildiği gibi teknoloji artık eğitim sistemlerinde önemli bir yer tutmaktadır. Bilgi ve iletişim teknolojilerinin kullanımı sadece öğrenme içeriğinin çoklu ortam zenginliği ile değil aynı zamanda öğrenmeyi pasif bir olgu olmaktan çıkarıp keşif, heyecan ve ilgi uyandıran, öğrencilerin eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerinin gelişmesine katkıda bulunan yöntemlerle sunabilmesiyle de daha kaliteli bir öğretime imkân tanımaktadır. İnternet de öğrencinin kendi hızında çalışma yapmasını yani bireyselleştirilmiş eğitim ile hayat boyu öğrenmeyi mümkün kılmaktadır.
Günümüzde, öğretim elemanının rolü de öğretmenin baskın olduğu bir konumdan ziyade rehber, öğretimi kolaylaştırıcı ve koç konumuna dönüşmüştür. Öğrenme günümüzde sınıf ile sınırlı olmayıp, sınıf dışında ve öğretmensiz de devam etmektedir. Dolayısıyla yeni öğrenme-öğretme tekniklerinin ve etkin öğrenme ortamlarının benimsenmesi gündeme gelmiştir. Problem temelli öğrenme, aktif öğrenme, yaparak, deneyerek öğrenme gibi yeni ve etkileşimli yaklaşımları geliştirmek ve uygulamak, bilişim teknolojilerini kullanmak öğreneni daha aktif kılmaktadır.
Atılım Üniversitesi, Öğretme ve Öğrenme Merkezi (ÖGEM), eğitimde başarıyı ve eğitmenlerin performanslarını artırmak, öğrencilerin ise daha etkili ve kalıcı öğrenmeleri ve bu amaç için ihtiyaç duyulan en son teknolojilerin de işe koşulmasını sağlamak adına çeşitli çalışmalar ve etkinlikler yürütecektir. Yenilikçi, yapılandırmacı, bireyselleştirilmiş, 7/24 eğitim ve hayat boyu öğrenme yaklaşımları destekleyecek özgün projelerle konusunda lider olmayı hedeflemektedir.
Haberler
Etkinlikler
Atılım Üniversitesi Mimarlık Bölümü 2024-2025 Güz dönemi MMR 402 Mimari Tasarım VI dersi Final Projesi Sunumları ve Kolokyumu 17 Ocak 2025 Cuma günü Atılım Üniversitesi Cevdet Kösemen Amfisi’nde gerçekleştirilecektir.
ART252 Serbest Seramik Şekillendirme ve ART262 Geleneksel Çini Dekorlama ve Çağdaş Yorumlamalar Dersi Öğrenci Çalışmaları Sergisi 2024/2025 Güz Dönemi !
ART251 Sulu Boya Resim ve ART266 Takı Tasarımı Dersi Öğrenci Çalışmaları Sergisi 2024/2025 Güz Dönemi
ART286 Sanat Eserlerinde Basit Onarım Teknikleri ve ART289 Mozaik Sanatı Dersi Öğrenci Çalışmaları Sergisi 2024/2025 Güz Dönemi
ART267 Tiyatro Dersi: Anton Çehov'un "Bir Evlenme Teklifi ve Ayı" Tiyatro Oyunu (2. Gösterim: 10 Ocak 2025 Saat:15.00-16.00)
ART267 Tiyatro Dersi: Anton Çehov'un "Bir Evlenme Teklifi ve Ayı" Tiyatro Oyunu (1. Gösterim: 9 Ocak 2025 Saat:12.00-13.00)
Atılım Üniversitesi Mimarlık Bölümü 2024-2025 Güz dönemi tasarım dersleri final jürileri 08-17 Ocak 2025 tarihleri arasında gerçekleştirilecektir. Katılımlarınızı bekler, tüm öğrencilerimize başarılar dileriz ✨
Grafik Tasarım Bölümü 30.12.2024 tarihli TRT Yayıncılık Tarihi Müzesi gezisi
EkoDoku Proje Lansman Etkinliği
Kariyer ve Yetkinlik Buluşmaları