Çayyolu Höyüğü Öğrenci Projeleri Sergisi ve Paneli Gerçekleştirildi
06.05.2016

Çayyolu Höyüğü Öğrenci Projeleri Sergisi ve Paneli gerçekleştirildi.

Atılım Üniversitesi Güzel Sanatlar Tasarım ve Mimarlık Fakültesi,  Mimarlık Bölümü öğrencilerinin proje yürütücülüğünü Filiz Bal Koçyiğit, Bülent Altay, Aydanur Yenel, Ali Hakkan, Günay Erdem, Özlem Altun, Tuğçe Utku ile birlikte üstlendiği  “Mimari Tasarım 201, 202 proje” dersleri kapsamında, tasarladıkları ortak çalışma alanı olan “Ankara Çayyolu Höyüğü Tarihi ve Arkeolojik Sit Bölgesi” Öğrenci Projeleri Sergisi, Çayyolu Semt Meclisi’ nde 06.05.2016 Cuma günü açıldı.

Tasarım stüdyolarının 2 aşamalı proje çalışmalarıyla; “Sürekli Barınma ve Süreli Konaklama Yapı/ Yapı Grubu Mimari Proje Tasarımı”, “Müze Yapı/ Yapı Grubu Mimari Proje Tasarımı” konulu, Ankara’nın en eski yerleşmelerinden olan Çayyolu Höyüğü alanı “ARKEOPARK  “olarak önerilerek yeniden hayatın içine katılabilmesi için önemli bir kent sorununa dikkat çekildi. Öğrencilerin tasarladıkları projeler anlamlı ve başarılı bulunup büyük beğeni toplarken höyüğün korunması bağlamında büyük farkındalık kazandırdı.

Sergiye, Atılım Üniversitesi Öğretim Üyeleri, Ankara Mimarlar Odası, Çayyolu Semt Meclisi/Çevre ve İmar Uygulamaları/ Çalışma Grubu ve çok sayıda öğrenciler katıldı. Mimarlık Bölümü öğrencileri, dönem süresince yaptıkları çalışmaları; Ankara’nın  arkeolojik/tarihi/vb. kent kimliğinin araştırmalarını ve tasarım alanı kurgulanması sürecini, kentsel ölçekteki mevcut konutlar ile birlikte nasıl değerlendirdiklerini, kamusal bir mekân olarak kente katacağı değer çerçevesinde ayrı ayrı anlattılar. Sosyal mekân, yeşil alan düzenlemeleri vb. gibi konularda referanslar vererek kendi programlarını nasıl oluşturdukları konusunda katılımcıları bilgilendirdiler.

Öğrencilerimizle gerçekleştirilen sergi etkinliğinde, Çayyolu Semt Meclisinin "birbirinden öğrenirken tanışma ve niteliği nicelik ile buluşturma" çabaları kapsamında yeni üretimlerde/ paylaşımlarda buluşma dileğiyle, Üniversite olarak da kente ve geleceğe iz bırakacak öğrenciler yetiştirmek ve duyarlılık kazandırılması amaçlandı.