Dersler
ISL500 - Seminer (0 + 0) 5
Konu belirleme, literatür taraması, hipotez belirleme, analiz etme, sonuçları yorumlama ve raporlama.
ISL555 - Araştırma Yöntemleri (3 + 0) 5
Araştırma tasarımları, olasılık teorileri, hipotez testleri, ölçümde güvenilirlik ve geçerlilik, model kurma, çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizleri, korelasyon, kümeleme ve ayırma analizleri, tanılayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, yapısal eşitlik modelleri ve ekonometrik modeller.
ISL599 - Tez (0 + 0) 80
İşletme alanında bir araştırma konusu üzerine bilimsel kurallara uygun şekilde literatür taraması, hipotezlerin ortaya koyulması, analizi, sonuçların yorumu ve raporu.
ISL504 - Finansal Yönetim (3 + 0) 5
Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu.
ISL507 - Mali Tablolar Analizi (3 + 0) 5
Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri.
FNCE508 - Mali Analiz (3 + 0) 5
Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri.
ECON501 - Ekonomi Teorisi (3 + 0) 5
Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı.
FNCE504 - Finansal Yönetim (3 + 0) 5
Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu.
FNCE510 - Yatırım Projelerinin Analizi (3 + 0) 5
Yatırım projelerinin kavramsal temelleri, projelerin hazırlanmasındaki temel analizler, projelerin değerlendirilmesi, proje değerlendirmedeki risk analizleri, diğer kârlılık ve ekonomik analizler.
ISL501 - Çağdaş İşletmecilik (3 + 0) 5
İşletme kuruluş stratejileri, çağdaş işletmeciliğin teorik ve pratik yönlerinden işletme kuruluş süreci.
ISL502 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım.
ISL503 - Muhasebe (3 + 0) 5
Muhasebenin temel kavramları ile tek düzen hesap planı çerçevesinde bilanço gelir tablosu hesapları incelenerek muhasebe kaydı.
ISL505 - Sayısal Yöntemler (3 + 0) 5
Yöneylem araştırması, karar problemlerinin yapısı ve çözümü, doğrusal programlama, doğrusal programlamanın matematiksel yapısı, doğrusal programlamanın çözüm teknikleri, grafiksel yöntem, Simpleks yöntemi, ulaştırma problemleri, ulaştırma problemlerinin matematiksel yapısı, ulaştırma problemlerinin çözümü, MODİ testi.
ISL506 - Örgüt Teorisi (3 + 0) 5
Örgüt kuramlarının tarihsel gelişimi, örgüt yapısı ve dizaynı, örgütsel etkililik ve örgüt yapısı ve çevre arasında ilişkiler.
ISL508 - Psikoloji ve İşletme Etiği (3 + 0) 5
İşletme etiği, alternatif kuramsal yaklaşımlar, etik ikilemler, örnek olaylar, tutum ve davranışlar, psikoloji.
ISL509 - Üretim Yönetimi (3 + 0) 5
Üretim statejisi, karar teorisi, talep tahmini, ürün ve süreç tasarımı, kalite kontrol, kapasite planlama, kuruluş yeri seçimi ve tesis düzeni, tedarik zinciri yönetimi, stok kontrolü ve bütünleşik üretim planlama.
ISL511 - İnsan Kaynakları Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik insan kaynakları yönetimi; insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler; personel istihdamı; insan kaynaklarının geliştirilmesi; ödenek ve yan yardımlar; iş sağlığı, iş güvenliği; çalışanlarla ilişkiler.
ISLE501 - Çağdaş İşletmecilik (3 + 0) 5
İşletme kuruluş stratejileri, çağdaş işletmeciliğin teorik ve pratik yönlerinden işletme kuruluş süreci.
ISLE502 - Finansal Yönetim (3 + 0) 5
Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu.
ISLE503 - Ekonomi Teorisi (3 + 0) 5
Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı.
ISLE504 - Üretim Yönetimi (3 + 0) 5
Üretim statejisi, karar teorisi, talep tahmini, ürün ve süreç tasarımı, kalite kontrol, kapasite planlama, kuruluş yeri seçimi ve tesis düzeni, tedarik zinciri yönetimi, stok kontrolü ve bütünleşik üretim planlama.
ISLE505 - Örgüt Teorisi (3 + 0) 5
Örgüt kuramlarının tarihsel gelişimi, örgüt yapısı ve dizaynı, örgütsel etkililik ve örgüt yapısı ve çevre arasında ilişkiler.
ISLE506 - Mali Tablolar Analizi (3 + 0) 5
Finansal tabloların tanıtılması, analiz türleri, analiz teknikleri, yatay analiz, dikey analiz, trend analizi, oran analizi.
ISLE507 - Muhasebe (3 + 0) 5
Muhasebenin temel kavramları ile tek düzen hesap planı çerçevesinde bilanço gelir tablosu hesapları incelenerek muhasebe kaydı.
ISLE508 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım.
ISLE511 - İnsan Kaynakları Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik insan kaynakları yönetimi; insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler; personel istihdamı; insan kaynaklarının geliştirilmesi; ödenek ve yan yardımlar; iş sağlığı, iş güvenliği; çalışanlarla ilişkiler.
ISL519 - Dijital Finans (3 + 0) 5
Dijital finans, dijital okur yazarlık, Bitcoin ve kripto paraların işleyişi, önemi, finansal ve ekonomik yapıya etkileri, yasal düzenlemeler, blokzincir teknolojisi.
ISL479 - Yönetim Bilgi Sistemleri (3 + 0) 5
Günümüz küresel işletmelerinde enformasyon sistemleri, enformasyon sistemleri örgütler ve strateji, kurumsal uygulamalar, e-ticaret: dijital pazarlar dijital ürünler, karar verme, enformasyon sistemleri kurma, projeleri yönetme, küresel sistemleri yönetme.
ISL480 - Üçüncü Sektör Kooperatif İşletmeciliği (3 + 0) 5
3. sektör kooperatif işletmelerin tanımı, diğer bilim dallarıyla ilişkisi, kooperatiflerin sınıflandırılması, diğer işletmelerden farkı, kooperatif işletme kurma nedenleri ve kuruluş çalışmaları, çağdaş kooperatif işletmeleri, kooperatiflerin ekonomik sistem içindeki yeri ve önemi, yönetim, planlama, finansman, denetim.
ISL510 - Yöneticiler için Tedarik Zinciri Analizi (3 + 0) 5
Tedarik zinciri yönetimi amaçları ve süreçleri; tedarik zinciri tasarımı, değerlendirme ve ölçüm modelleri; ve tedarik zincirindeki stratejik operasyonlar, satın alma ve lojistikteki eğilimler
ISL521 - Sorumlu Liderlik ve Sürdürülebilirlik (3 + 0) 5
Sürdürülebilirlik nedir; sürdürülebilirlik ve ilgili politikalar; iklim ve küresel değişim; çevre ve kaynak ekonomisi; sürdürülebilir iş uygulamaları; sürdürülebilirlik: etik, kültür ve tarih; sürdürülebilir kalkınma; sürdürülebilirlik göstergeleri. Yönetim tarzının tanımı ve özellikleri, lideryönetici karşılaştırması, liderlik model ve teorilerinin geleneksel ve çağdaş uygulamaları, yöneticilerin karar verme sürecindeki rolü.
ISL522 - Dijital Pazarlama (3 + 0) 5
Bu dersin içeriğinde, dijital pazarlama stratejisi, arama motoru optimizasyonu, sosyal medya pazarlaması ve mobil pazarlama konularını yer almaktadır.
ISL504 - Finansal Yönetim (3 + 0) 5
Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu.
ISL507 - Mali Tablolar Analizi (3 + 0) 5
Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri.
LOJ523 - Tedarik Zinciri Yönetimi ve Lojistik (3 + 0) 5
Tedarik zinciri konsepti; satın alma, malzeme akış yönetimi, üretim, ürün, pazarlama, satış, dağıtım, müşteri ilişkileri yönetimi, hizmet yönetimi, talep yönetimi, sipariş tamamlama, tedarikçi ilişkileri yönetimi, IT, ürün geliştirme, tersine işlemler.
FNCE508 - Mali Analiz (3 + 0) 5
Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri.
SY508 - Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Temel kavramların açıklanması, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro Çevresi, Pazarlama Bölümlendirmesi, Ürün, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım
HIR505 - Halkla İlişkiler, Reklamcılık ve Yeni Medya (3 + 0) 5
Ticari bir unsur olarak Internet ve onun toplum/kültür üzerine etkileri.
ECON501 - Ekonomi Teorisi (3 + 0) 5
Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı.
FNCE504 - Finansal Yönetim (3 + 0) 5
Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu.
FNCE505 - Menkul Kıymetler ve Portföy Yönetimi (3 + 0) 5
Risk ve getiri, optimal portföy seçimi, varlık fiyatlama modelleri, türev finansal araçlar, optimal bir portföyün inşası ve yönetimi.
FNCE507 - Uluslararası Finansman (3 + 0) 5
Yatırım, finansman ve risk yönetimi, uluslararası yatırım ve finansman teknikleri, kur riski ve faiz riski yönetimi ve araçlar.
FNCE510 - Yatırım Projelerinin Analizi (3 + 0) 5
Yatırım projelerinin kavramsal temelleri, projelerin hazırlanmasındaki temel analizler, projelerin değerlendirilmesi, proje değerlendirmedeki risk analizleri, diğer kârlılık ve ekonomik analizler.
FNCE512 - İşletmeler için Vergi Mevzuatı (3 + 0) 5
Vergi kanunun genel hükümleri, vergi kaçırma ve cezai hükümler, gelir vergisi, kurumlar vergisi, katma değer vergisi.
FNCE513 - Risk Yönetimi (3 + 0) 5
Finansal risk ve riskin kaynakları; portföy riskinin hesaplanması ve yönetimi; kur, faiz ve kredi riski ve yönetimi, geleneksel risk yönetimi, risk yönetim araçları.
FNCE514 - Muhasebe Kuramı ve Standartları (3 + 0) 5
Muhasebe sistemi, defter tutma sistemleri, düzenlenmesi gereken mali tabloların şekil ve içeriği, farklı muhasebe standartlarının karşılaştırması, mali tablo kalemlerinin değerleme sorunları.
FNCE515 - Yönetim Muhasebesi (3 + 0) 5
Finansal bilgilerin toplanması, analizi, yorumlanması ve raporlanması, maliyet, hacim, kar analizleri, geçerli maliyet analizleri, bütçelerin hazırlanması.
FNCE516 - Yeni Finansal Araçlar ve Muhasebe Uygulamaları (3 + 0) 5
Opsiyonlar, swaplar, future ve forward sözleşmelerinin var olan yasal düzenlemeler ışığında nasıl muhasebeleştirileceğine ilişkin konular.
FNCE517 - Finansal Piyasalar (3 + 0) 5
Finansal piyasalar, aracı kurumlar, para piyasaları, tahvil piyasaları, hisse senedi piyasaları, döviz piyasaları, türev piyasalarının işleyişi.
FNCE518 - Finansal Ekonometri (3 + 0) 5
Finansal problemlerin çözümünde ekonomik teori ve istatistiksel yöntemlerin kullanımı, finansal modellerin oluşturulması ve tahmini, volatilite tahmini, sermaye varlıklarını fiyatlama, portföy dağıtımı, riske göre düzeltilmiş getiriler.
ISL501 - Çağdaş İşletmecilik (3 + 0) 5
İşletme kuruluş stratejileri, çağdaş işletmeciliğin teorik ve pratik yönlerinden işletme kuruluş süreci.
ISL502 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım.
ISL503 - Muhasebe (3 + 0) 5
Muhasebenin temel kavramları ile tek düzen hesap planı çerçevesinde bilanço gelir tablosu hesapları incelenerek muhasebe kaydı.
ISL505 - Sayısal Yöntemler (3 + 0) 5
Yöneylem araştırması, karar problemlerinin yapısı ve çözümü, doğrusal programlama, doğrusal programlamanın matematiksel yapısı, doğrusal programlamanın çözüm teknikleri, grafiksel yöntem, Simpleks yöntemi, ulaştırma problemleri, ulaştırma problemlerinin matematiksel yapısı, ulaştırma problemlerinin çözümü, MODİ testi.
ISL506 - Örgüt Teorisi (3 + 0) 5
Örgüt kuramlarının tarihsel gelişimi, örgüt yapısı ve dizaynı, örgütsel etkililik ve örgüt yapısı ve çevre arasında ilişkiler.
ISL508 - Psikoloji ve İşletme Etiği (3 + 0) 5
İşletme etiği, alternatif kuramsal yaklaşımlar, etik ikilemler, örnek olaylar, tutum ve davranışlar, psikoloji.
ISL509 - Üretim Yönetimi (3 + 0) 5
Üretim statejisi, karar teorisi, talep tahmini, ürün ve süreç tasarımı, kalite kontrol, kapasite planlama, kuruluş yeri seçimi ve tesis düzeni, tedarik zinciri yönetimi, stok kontrolü ve bütünleşik üretim planlama.
ISL511 - İnsan Kaynakları Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik insan kaynakları yönetimi; insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler; personel istihdamı; insan kaynaklarının geliştirilmesi; ödenek ve yan yardımlar; iş sağlığı, iş güvenliği; çalışanlarla ilişkiler.
ISLE501 - Çağdaş İşletmecilik (3 + 0) 5
İşletme kuruluş stratejileri, çağdaş işletmeciliğin teorik ve pratik yönlerinden işletme kuruluş süreci.
ISLE502 - Finansal Yönetim (3 + 0) 5
Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu.
ISLE503 - Ekonomi Teorisi (3 + 0) 5
Arz ve talep, tüketici ve üretici artığı, piyasalar karşılık veriyor, esneklik, vergiler, karar verme, rasyonel tüketici, üretim kararı, piyasa yapısı.
ISLE504 - Üretim Yönetimi (3 + 0) 5
Üretim statejisi, karar teorisi, talep tahmini, ürün ve süreç tasarımı, kalite kontrol, kapasite planlama, kuruluş yeri seçimi ve tesis düzeni, tedarik zinciri yönetimi, stok kontrolü ve bütünleşik üretim planlama.
ISLE505 - Örgüt Teorisi (3 + 0) 5
Örgüt kuramlarının tarihsel gelişimi, örgüt yapısı ve dizaynı, örgütsel etkililik ve örgüt yapısı ve çevre arasında ilişkiler.
ISLE506 - Mali Tablolar Analizi (3 + 0) 5
Finansal tabloların tanıtılması, analiz türleri, analiz teknikleri, yatay analiz, dikey analiz, trend analizi, oran analizi.
ISLE507 - Muhasebe (3 + 0) 5
Muhasebenin temel kavramları ile tek düzen hesap planı çerçevesinde bilanço gelir tablosu hesapları incelenerek muhasebe kaydı.
ISLE508 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım.
ISLE511 - İnsan Kaynakları Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik insan kaynakları yönetimi; insan kaynaklarında etik, yasal ve sosyal yönler; personel istihdamı; insan kaynaklarının geliştirilmesi; ödenek ve yan yardımlar; iş sağlığı, iş güvenliği; çalışanlarla ilişkiler.
KAM533 - Bürokrasi ve Örgütsel Davranış (3 + 0) 5
Bürokrasinin doğuşu ve evrimi; hukuki rasyonel, rasyonel üretken ve patrimonyal bürokrasiler; örgütsel davranış.
KAM534 - Stratejik Yönetim ve Vizyon Geliştirme (3 + 0) 5
Daha etkin bir yönetim oluşturmak için gerekli olan modern örgütlenme biçimleri ve bunları sağlamak için gereken prensipler.
LOJ512 - Proje Tasarımı ve Yönetimi (3 + 0) 5
Proje yönetimine giriş, proje organizasyonu, liderlik ve proje takımları, proje faaliyetleri, proje kapsamı ve faaliyet ilişkileri, çizelgeleme, projenin izlenmesi, proje rapor, form ve planları, proje risk yönetimi, proje yönetimi yazılımları, proje sunumu.
OZH532 - Marka Hukuku (3 + 0) 5
Markanın tanımı, markanın türleri, markanın tescili, marka ile ilgili hukuki işlemler, 556 sayılı markanın korunması hakkında kanun hükmünde kararname.
TUR510 - Turizm Ekonomisi (3 + 0) 5
Turizm ekonomisi, strateji kavramları, turizm ve iktisat bilimi, turizmin ekonomideki yeri, önemi, turizm talep ve arzı.
TUR514 - Seyahat İşletmeciliği (3 + 0) 5
İşletmeler, kuruluş işleyiş ve fonksiyonları, hukuki ve organizasyonel yapıları, seyahat işletmelerinin personel yapıları, ürünleri, tur çeşitleri ve turlarda görev alan elemanlar.
TUR518 - Turizm Yatırım Projeleri Değerlemesi (3 + 0) 5
Turizm endüstrisinin yapısı ve genel karakteristikleri, turizm yatırım ve temel kavramlar, turizm yatırımlarını teşvik tedbirleri ve krediler.
FNCE511 - Finansla ilgili Temel Hukuk Bilgileri (3 + 0) 5
Yasal düzenlemelerin finansal kurumlar ve bu kurumların işleyişi üzerindeki etkisi, bankacılık finansmanı, bankalar kanunu, borçla ve özkaynakla finansman, bireysel finansman, birleşme ve devralmalar.
HIR504 - Sosyal Sorumluluk Kampanyaları (3 + 0) 5
Sosyal sorumluluk, kamu yararı, doğruluk ve nesnellik gibi kavramlar.
HIR512 - Örgütlerde İletişim Stratejileri (3 + 0) 5
Örgüt tanımlamaları ve çeşitleri; örgütlerdeki ve örgütler arasındaki iletişim akımı ve doğası; örgütler, örgütler arası ve örgütün ?halkı, tüketicisi, müşterisi, izleyicisi, üyesi? ile olan iletişim sorunları ve çözümleri; örgütü iletişim sistemi olarak ele alma; örgüt teorileri; örgut iletişımini değerlendirme teknikleri; iletişimden geçerek
SY509 - Sağlık Turizmi (3 + 0) 5
Sağlık turizminin ekonomik önemi, sağlık turizmi türleri, Türkiye?de sağlık turizmi, sağlık turizmi pazarlaması, sağlık turizmi politikaları ve devlet teşvikleri.