Stratejik Plan 2025-2029
Eğitim ve Öğretim
Günümüzün ihtiyaçları doğrultusunda güncellenen müfredatları ile donanımlı mezunlar yetiştirmeyi hedefleyen Üniversitemiz, yenilikçi eğitim yöntemleri ve sektör iş birliklerinin de katkısı ile uygulamalı eğitim yaklaşımı ile rekabetçi mezunlar vermeyi ilke olarak benimsemiştir.
Sahip olduğu ve yeni alınması planlanan akreditasyonlarla tescillenmiş olan eğitimde kalite standardını her zaman en yüksekte tutmak Üniversitemizin öncelikli amacıdır. Bu bağlamda, Üniversite’nin tüm süreçleri nitelikli akademik kadro ile uluslararası ölçekte sektörün ihtiyacı olan ve güncel gereksinimlere tam karşılık verebilen “nitelikli insan kaynağı”nı yetiştirme kabiliyetini koruyacak biçimde sürekli olarak iyileştirilmektedir.
Üniversitemizin Eğitim ve Öğretim bağlamındaki mevcut durumu ve politikaları dikkate alındığında odaklanılacak süreç, yapı ve faaliyetler aşağıda listelenmiştir.
1. Üniversitemiz eğitim kalitesini her daim uluslararası standartlarda tutmayı bir görev olarak benimsemiş olup bu doğrultuda yürütülen sürekli iyileştirme çalışmaları ile güncel küresel konulara eğitim planlarında yer vermeyi ilke olarak kabul etmiştir. Üniversitede verilen eğitimin kalitesini tescil etmek amacıyla ulusal ve uluslararası kurumlar taraf ından verilen akreditasyon sayılarının arttırılmasına önem verilmektedir. Eğitimde uluslararasılaşma, disiplinlerarası ve araştırma odaklı eğitim faaliyetlerinin On İkinci Kalkınma Planı paralelinde yaygınlaştırılması, daha nitelikli bir öğretim kadrosunun oluşturulması ve lisansüstü programların güçlendirilmesi eğitim kalitesini arttıracak en önemli unsurlar arasında gösterilebilir.
Performans Göstergeleri: Akredite program sayısı, Fakülte/yüksekokul akredite program oranı, THE'ya göre ilk 1,000 içerisindeki üniversiteler ile değişim programı sayısı, Değişim programlarına gönderilen öğrenci sayısı, Değişim programına katılım gösteren öğretim elemanı sayısı, Yurtdışı staj/uygulama yapan öğrenci sayısı, “Blokzincir, yapay zeka, büyük veri analitiği, dijital ikiz, nesnelerin interneti, yeni nesil ağ yapıları, dijital sağlık uygulamaları, dijital dönüşüm, siber güvenlik, akıllı kentler, eklemeli imalat, robotik, otomasyon ve yeni iş modelleri” gibi yaklaşımları konu alan derslerin/eğitimlerin sayısı, “İklim değişikliği, döngüsel ekonomi, sürdürülebilirlik, afet önlemleri, küreselleşme, karbon/su ayak izi, yeşil tedarik zinciri, yeşil enerji, yeşil dönüşüm gibi yaklaşımlara yönelik derslerin/eğitimlerin sayısı”, Çift anadal programına kayıtlı öğrenci sayısı, Yandal programına kayıtlı öğrenci sayısı, Çok disiplinli alan seçmeli ders sayısı, Kayıtlı olunan program dışındaki bir programdan alınan derslerin oranı, Eğitim – Öğretimde Üstün Başarı Ödülü alan akademisyen sayısı, Programlarda akademisyen başına düşen öğrenci sayısı, Öğretim elemanlarının haftalık ders saati, Öğretim elemanı değerlendirme puanı ortalaması, Yüksek lisans programı başına düşen öğrenci sayısı, Doktora programı başına düşen öğrenci sayısı, Doktora mezun sayısı, Öğrenci memnuniyet oranı, Öğrenci Gelişim ve Danışma Merkezinden yararlanan öğrenci sayısı, Öğrenci Gelişim ve Danışma Merkezi memnuniyet oranı, Öğrencilerin ders dışı faaliyetlerinin kredilendirilmesine yönelik tasarlanacak derslere katılan öğrenci sayısı, Mezunların yurt içi ilk iş bulma süresi.
-
Sektör ile ortak programlar geliştirilerek ve mevcut ortak eğitim programları iyileştirilerek uygulamalı eğitim faaliyetlerini destekleyecek mekanizmanın sürdürülebilir olması sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: Ortak eğitim müfredatı bulunan program sayısı, Ortak eğitim programına katılan öğrenci sayısı, Ortak eğitim anlaşması yapılmış firma sayısı
-
Dünyadaki gelişmeleri izleyerek küresel ölçekte duyulan ihtiyaçlara yanıt verebilecek mezunlar yetiştirmeyi benimseyen Üniversitemiz verdiği eğitimde de güncel eğitim yaklaşım ve yöntemleri ile son teknolojilerin kullanımına ağırlık verecektir.
Performans Göstergeleri: Sanal/Artırılmış/Karma gerçeklik (VR/AR/MR) teknolojilerinin kullanıldığı derslerin ve uygulamaların sayısı, Yenilikçi yaklaşımların kullanıldığı ders sayısı, Öğretimde yenilikçi yaklaşımlar ile ilgili düzenlenen eğiticilere yönelik eğitim sayısı, Derslerde kullanım amacıyla mPAD için geliştirilen uygulama sayısı, mPAD desteği ile verilen ders sayısı, Öğrenci Bilgi Sistemi ile MOODLE entegrasyonunun sağlanması, Mezun-aktif öğrenci buluşmasına yönelik gerçekleştirilecek etkinlik sayısı.
-
Küreselleşme ile paralel olarak sayısı her geçen gün artmakta olan uluslararası öğrencilerimiz için kampüste daha iyi imkanların sağlandığı uluslararası kampüs yapısının yerleştirilmesi ve düzenlenen etkinlikler ile kültürler arası etkileşimin arttırılmasına önem verilecektir.
Performans Göstergeleri: Üniversite geneline açık olarak düzenlenen İngilizce etkinliklerin sayısı, Uluslararası lisans öğrenci sayısı, Uluslararası yüksek lisans öğrenci sayısı, Uluslararası doktora öğrenci sayısı, Uluslararası öğrenci sayısının toplam öğrenci sayısına oranı, Değişim programları kapsamında gelen öğrenci sayısı, İdari personel için düzenlenen yabancı dil eğitimlerinin sayısı, Yabancı Diller Yüksekokulunda görevli olan öğretim elemanlarının sahip olduğu ulusal/uluslararası sertifika sayısı.
-
Eğitimin kalitesini destekleyecek akademik danışmanlık, güncel konularda verilecek seminerler ve sosyal/sanatsal/kültürel aktiviteler gibi dolaylı faaliyetlerin güncel ihtiyaçlara karşılık verecek biçimde düzenlenmesi sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: Akademik danışman başına düşen öğrenci sayısı, Akademik danışmanlık hizmeti memnuniyet oranı, Kariyer Planlama ve Ortak Eğitim Koordinatörlüğü tarafından düzenlenen etkinlik (etkili iletişim teknikleri ve beden dili kullanımı, etkili kariyer portalları kullanımı, mülakat simülasyonları, CV hazırlama, life design-yaşam boyu kariyer planlama, vb.) sayısı, Öğretme ve Öğrenme Merkezi tarafından düzenlenen etkinlik/eğitim sayıları, Öğrenci Gelişim ve Danışma Merkezinin düzenlediği etkinlik/eğitim sayısı, Öğrenci topluluğu sayısı, Öğrenci topluluklarına kayıtlı öğrenci sayısı, Uluslararası kuruluşlara üyeliği olan topluluk sayısı, Öğrenci toplulukları tarafından gerçekleştirilen etkinlik sayısı, Açılan ART kodlu ders sayısı, ART kodlu dersleri alan öğrenci sayısı.
-
Eğitim-Öğretim süreçlerini ve faaliyetlerini destekleyecek alt yapı (Laboratuvar, Sağlık tesisi, Sosyal alan, Spor alanı, bilişim sistemleri vb.) kurulum ve iyileştirme çalışmalarına devam edilmesi sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: Eğitim-Öğretim süreçlerini ve faaliyetlerini destekleyecek yeni yapı/birim sayısı, Eğitime ilişkin uygulama ve yazılımlar için merkezi depo kurulması, Eğitim ve öğretim için kullanılan yazılımların sayısı, Kütüphanede öğrenci başına düşen basılı kitap sayısı, Kütüphanede kayıtlı e-kaynak sayısı, Mezun takip sisteminde kayıtlı mezunların oranı.
Araştırma ve Geliştirme
“Nitelikli insan kaynağı” ve “nitelikli bilgi üretimi” odaklarında süreç geliştirme ve iyileştirme çalışmaları yürütmeyi ilke edinmiş Üniversitemiz, araştırmacıları tarafından bilime evrensel düzeyde yapılan katkının eğitim-öğretim faaliyetlerine katkısının bilincindedir.
Bünyesindeki birimlerden ve öğretim üyelerinden beklentilerini, disiplinler arası farklılığı da dikkate alarak net bir şekilde tanımlanmış hedeflere dönüştüren üniversitemiz, araştırma çıktılarını dikkate alan ölçüm ve analizler yaparak sürekli iyileştirmeyi sağlamaya devam edecektir.
Üniversitemizin Araştırma-Geliştirme bağlamındaki mevcut durumu ve politikaları dikkate alındığında odaklanılacak süreç, yapı ve faaliyetler aşağıda listelenmiştir.
-
Üniversite, 2023 yılı ve öncesinde, öz kaynaklarına dayalı olarak oluşturulmuş iç destek programları aracılığıyla öğretim elemanlarına destek vermiştir. Destek programlarına ilişkin çıktıların beklenen seviyenin altında olması bu programlardan istenilen verimin alınamadığını göstermiştir. Araştırmacıların projelerinde, süreci destekler mekanizmalar yerine “sonucu destekler” bir mekanizma oluşturulmuş olup dış kurum ve kuruluşlardan proje desteği almış araştırmacılar için ATÜ-BAF adında bir “Bireysel Araştırma Fonu” oluşturulmuş ve 2023-2024 akademik yılından itibaren uygulamaya alınmıştır. Bu uygulama izlenecek ve stratejik plan dönemi için daha da geliştirilerek benimsenecektir. Bu uygulama, Üniversite’nin dış destekli proje sayısının artmasını sağlayabilecek önemli unsurlardan birisidir.
Performans Göstergeleri: TÜBİTAK, TÜSEB vb. kurum ve kuruluşların ve diğer ulusal/uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşların destek programlarına öğretim elamanları tarafından yapılan başvuru sayısı, Bireysel Araştırma fonundan faydalanan araştırmacı sayısı, Ulusal/uluslararası özel veya resmi kurum ve kuruluşlar ile yürütülen dış destekli proje sayısı.
-
Üniversitemizin temel bilimlerden mühendislik bilimlerine, sosyal bilimlerden sağlık bilimlerine çok farkı alanlarda araştırma çıktıları ve uluslararası görünürlüğü bulunmakla birlikte, net tanımlanmış kriterler çerçevesinde öne çıktığı, hem ulusal hem de uluslararası düzeyde öncü bilimsel çalışmalar yürüttüğü belirgin alanlar bulunmaktadır. TÜBİTAK taraf ından yayınlanmış “Üniversitelerin alan bazında yetkinlik analizi”, dış fonlara dayalı olarak yürütülmüş/yürütülmekte olan projeler, Üniversite bünyesinde yakın alanlarda araştırma yapan araştırmacı sayısı ve grupları dikkate alındığında, Atılım Üniversitesi’nin öncü bilimsel çalışmalar gerçekleştirdiği alanlar:
-
Enerji-Hidrojen ve Yakıt Pilleri
-
Enerji-Rüzgar Enerjisi
-
Enerji-Enerji Verimliliği
-
Malzeme Bilimleri-Yüzey, Kaplama ve Filmler
-
Malzeme Bilimleri-Polimer ve Plastikler’dir.
Üniversitemizin “faaliyet gösterdiği her alanda araştırma ancak yukarıda belirtilen alanlarda bilimin sınırında öncü bilimsel çalışmalar” yapması ve belirlenen bu alanlardaki Ar-Ge faaliyetlerinin bütçe, alt yapı, insan kaynağı itibarıyla desteklenmesi esas olmalıdır. Bu alanlar On İkinci Kalkınma Planındaki öncelikli alanlar ile ilişkilidir.
Performans Göstergeleri: Üniversite’nin öncü bilimsel çalışmalar gerçekleştirdiği alanlarda dış kaynaklı fonlara yapılan başvuru sayısı, Üniversite’nin öncü bilimsel çalışmalar gerçekleştirdiği alanlardaki dış kaynaklı Ar-Ge projeleri fon tutarı, Üniversite tarafından öncü bilimsel çalışmalar gerçekleştirilen alanlara ayrılan bütçe, Üniversite tarafından öncü bilimsel çalışmalar gerçekleştirilen alanlardaki sanayi kontratlı projelerin sayısı.
-
-
Üniversitemizin sağlık disiplinleri alanında büyüyen kapasitesi ve ulusal/uluslararası düzeyde sağlık sistemleri ve teknolojilerine ilişkin araştırma ekosisteminin dinamikleri dikkate alındığında, halk sağlığı, biyoteknoloji, sağlık veri araştırmaları, sağlık işletmeciliği gibi alanların Üniversite’nin öncelikli Ar-Ge alanları arasında olması sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: Halk sağlığı, biyoteknoloji, sağlık veri araştırmaları, sağlık işletmeciliği vb. alanlarda dış kaynaklı fonlara yapılan başvuru sayısı, Belirtilen alanlarda kurulacak olan araştırma laboratuvarı sayısı.
-
Eğitim politikalarımızda da belirtildiği üzere, araştırma yetkinliğine sahip mezunlar yetiştirilmesi en önemli hedeflerden birisidir. Üniversitemizin bu hedefe yönelik olarak geliştirmiş olduğu, öğrencilerine yönelik özel araştırma destek programları bulunmaktadır. Bu programların geliştirilmesi ve programlardan faydalanan öğrenci ve disiplin sayısının artırılması sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: LAP ve ATAK programlarına katılım gösteren öğrenci sayısı, LAP ve ATAK programlarına ayrılan bütçe.
-
Öğrencilerimizin yalnızca iç destek programları aracılığıyla değil dış fonlar aracılığıyla da araştırma faaliyetleri içerisinde olması özendirilmelidir. Üniversite bünyesindeki Fakülte ve Yüksekokul yönetimlerinin, öğrencilerini TÜBİTAK vb. kurum ve kuruluşların araştırma destek programlarına yönlendirmesi sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: TÜBİTAK, TÜSEB vb. kurum ve kuruluşların destek programlarına öğrenciler tarafından yapılan başvuru sayısı.
-
Üniversitemiz araştırma politikaları ile uyumlu, araştırmacılarımızın Ar-Ge süreçlerini ve sonuçlarını destekleyen, evrensel düzeydeki bilimsel katkılarının önemini vurgulayan ve bu tür faaliyetlerin devamlılığını teşvik eden özgün programlar ve mekanizmalar bulunmakta olup bu programlar güncel ihtiyaçlar ve hedefler doğrultusunda güncellenmektedir. Nitelikli bilgi üretimi esas olduğundan, bu teşvik mekanizmalarının nitelik odaklı güncellemelerinin yapılması esas olmalıdır. Ödül ve teşvik yönergelerinin niteliği ön planda tutacak şekilde güncellenmesi sağlanmalıdır.
Performans Göstergeleri: Yayın teşvik sisteminden faydalanan araştırmacı sayısı, Bilimsel Yayın Üstün Başarı Ödülleri kapsamında ödüllendirilen araştırmacı sayısı.
-
Uluslararasılaşmanın önemli alanlarından birisi olarak, yurt dışındaki üniversitelerde görev yapan ve çalıştığı bilim alanında uluslararası ölçekte saygın nitelik taşıyan (alanın yüksek etki faktörüne sahip dergilerinin editör ve editörler kurulu üyeleri, yayın, atıf ve/veya uluslararası projeler itibarıyla, yaygın ölçüde bilinen/tanınan araştırmacılar vb.) misafir araştırmacıların seminer verme, ortak araştırma vb. amaç için belirli süre ile Üniversitemizde bulunması birçok açıdan önemlidir. Bu amaçla, yukarıda belirtilen niteliklere sahip misafir araştırmacıların Üniversitemizde bulunması sağlanacaktır. Performans Göstergeleri: TÜBİTAK 2221-Konuk veya Akademik İzinli (Sabbatical) Bilim İnsanı Destekleme Programı, ERASMUS Programı, Diğer programlar ile Üniversitemizde bulunacak misafir araştırmacı sayısı.
-
Araştırma potansiyeli yüksek profile sahip öğretim üyesi sayısının artırılması sağlanmalıdır.
Performans Göstergeleri: Öğretim üyesi başına yayın (WoS, Scopus kapsamındaki tam makale) sayısı.
-
Araştırma faaliyetlerine katkı sağlayabilecek profile sahip lisansüstü öğrencileri çekmek için yeni destek mekanizmaları oluşturulmalıdır.
Performans Göstergeleri: Üniversite araştırmacıları tarafından yürütülmekte olan projelerin araştırma ekibindeki lisansüstü öğrenci sayısı.
Toplumsal Katkı
Üniversitelerin eğitim ve araştırma faaliyetlerinin yanında topluma katkı sunma sorumluluklarının da farkında olarak, Atılım Üniversitesi’nin kurumsal sorumluluk çalışmaları kapsamında sürekli izleme ve iyileştirme faaliyetleri ile dünya standartlarında toplumsal katkı çıktıları verilmesi planlanmaktadır. Bu doğrultuda başlıca amaçlar, Birleşmiş Milletler Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları (BMSKA) göz önünde tutularak, Üniversite’de toplumsal katkı kavramının içselleştirilmesi, mekanizmaların geliştirilmesi ve toplumsal katkı faaliyetlerinin artırılmasıdır.
Üniversitemizin toplumsal katkı çerçevesinde başlıca amaç, hedef ve performans göstergeleri şu şekildedir:
-
Üniversitemizde BMSKA da göz önünde tutularak toplumsal katkı kavramsal çerçevesi ve süreçlerine dair içselleştirme sağlanacaktır.
Performans göstergeleri: Dış paydaş havuzunda yer alan paydaş sayısı, Toplumsal katkı kavramsal çerçevesi ve süreçlerine dair düzenlenen etkinlik sayısı, Toplumsal Katkı Koordinatörlüğü ile iş birliği içerisinde Üniversite’nin birimleri tarafından gerçekleştirilen toplumsal katkı projesi sayısı, Öğrenciler tarafından yürütülen sosyal sorumluluk/toplumsal katkı projelerinin sayısı, Üniversite tarafından toplumsal katkı projelerine ayrılan bütçe miktarı.
-
Üniversitemizde toplumsal katkı kavramsal çerçevesi ve süreçlerine dair içselleştirme sağlanırken bu sürece paralel şekilde Üniversite’de faaliyet gösteren birimler/disiplinler bağlamında BMSKA konularında toplumsal katkı faaliyetlerinin arttırılması sağlanacaktır.
Performans göstergeleri: Üniversite tarafından ilgili akademik yıl için belirlenmiş tema kapsamında düzenlenen etkinlik sayısı, BMSKA ile uyumlu düzenlenecek olan etkinlik sayısı, ATÜSEM tarafından verilen sertifika sayısı, Dış paydaş iş birliği ile gerçekleştirilen toplumsal katkı odaklı etkinlik sayısı.
Kurumsal Sürdürülebilirlik
Üniversitemizin bütün stratejik hedefleri ve faaliyetleri ile uyumlu, sürdürülebilir bir yapı oluşturulması sağlanacaktır. Bu bağlamda, sürdürülebilirlik dört temel boyutta dikkate alınacaktır: Mali açıdan sürdürülebilirlik, İnsan kaynağı açısından sürdürülebilirlik, Çevresel ve kampüs yaşamı açısından sürdürülebilirlik, Kurumsal Yönetişim Sürdürülebilirliği.
-
Mali sürdürülebilirlik
Yapılacak olan optimizasyon çalışmaları ile kaynak israfını önleyecek politikalar geliştirilmesi, mali dengeler açısından sürdürülebilir ücretlendirme ve burs politikası geliştirilmesi, gelir kaynaklarının çeşitlendirilmesi sağlanacaktır.
Performans Göstergeleri: İndirimli öğrenci oranları, Tam bursa eş değer bursluluk oranı, Öğrenci gelirlerinin tüm gelirler içerisindeki oranı, ATÜSEM tarafından elde edilen yıllık gelir, Kurum hissesi olan dış destekli proje sayısı, MŞMM tarafından elde edilecek gelir.
-
İnsan kaynağı açısından sürdürülebilirlik
Deneyimli ve nitelikli çalışanların üniversite bünyesindeki görevlerinin sürdürülebilirliği sağlanacaktır. Akademik ve idari yönetici yetiştirme/eğitim programları oluşturulacak, İdari personel için birimler arası rotasyona dayalı ve/veya ek görevlendirmeye dayalı çalışma koşulları oluşturulacaktır.
Performans Göstergeleri: Verilen ödül sayısı, Çalışan memnuniyet oranı, Çalışan bağlılığı anketi analiz sonuçlarına göre alınan aksiyonların sayısı, Akademik yönetici yetiştirme programına katılım sağlayan personel sayısı, İdari yönetici yetiştirme programına katılım sağlayan personel sayısı, Kariyer gelişimine katkı sağlayacak eğitim/etkinlik sayısı, Rotasyona dayalı çalışma kapsamında farklı birimde görevlendirilen idari personel sayısı.
-
Çevresel ve kampüs yaşamı açısından sürdürülebilirlik
-
Enerji tasarrufu programı, su tasarrufu programı gibi programlar ile sürdürülebilir yeşil kampüs uygulamaları gerçekleştirilecek, bu konudaki farkındalık ve etkinlik arttırılacaktır.
Performans Göstergeleri: Toplam enerji kullanımı/Toplam birey sayısı, Enerji tasarrufu programına katkı sağlayacak dönüşüm/yeni uygulama sayısı, Toplam su kullanımı/Toplam birey sayısı, Su tasarrufu programına katkı sağlayacak dönüşüm ve/veya yeni uygulama sayısı, Sürdürülebilirlik ile ilgili etkinlik sayısı, Üniversitenin UI GreenMetric Dünya sıralamasındaki yeri.
-
Engelliler için erişilebilirliğin ve farkındalığın artırılması
Performans Göstergeleri: Engelli erişimini sağlamaya yönelik yapılan iyileştirme sayısı, Engelsiz Üniversite Ödülü/Engelsiz Bayrak Ödülü/Engelsiz Program Nişanı/Engelli Dostu Ödülü Sayısı. Akademik ve idari personelin farkındalığının artırılmasına yönelik düzenlenen etkinlik ve eğitim sayısı.
-
Atık yönetimi programı oluşturulması
Performans Göstergeleri: Atık miktarı (kg cinsinden), Kağıt ve plastik kullanım oranları.
-
Yeşil kampüs devamlılığının sağlanması
Performans Göstergeleri: Kampüsteki yeşil alan
-
-
Kurumsal Yönetişim Sürdürülebilirliği
-
Kurumsal yönetim ilkelerine ve kurallarına uyum (Yönetim ilkelerine, zaman yönetimi, önleyici karar mekanizmaları vb. uyum, hakkaniyet) sürdürülebilirliğinin sağlanması
Performans Göstergeleri: Personel için kurumsal yönetim ilkeleri ve kuralları kapsamında düzenlenen etkinlik sayısı.
-
Kurumsal itibar yönetimi süreç ve mekanizmalarının oluşturulması .
Performans Göstergeleri: Kurumsal itibar yönetimi sürecine ilişkin olarak oluşturulan mekanizma sayısı -
Kurumsal risk yönetimi süreç ve mekanizmalarının oluşturulması
Performans Göstergeleri: Kurumsal risk yönetimine ilişkin olarak oluşturulan mekanizma sayısı
-
Dijital Dönüşüm
Dijital teknolojik gelişmelerin ve f ırsatların üniversitemizin süreçlerini ve iş yapış şekillerini hızlandıracak ve verimlilik sağlayacak şekilde dikkate alınması sağlanacaktır.
-
Öğrenci başarısının artırılması, üniversitenin tercih edilebilirliğinin artırılması için teknolojinin etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayan dijital dönüşüme uygun planlamaların yapılması.
Performans Göstergeleri: Bilişim alt yapı harcamasının genel bütçe içerisindeki oranı, Üniversiteyi tanıtıcı faaliyetleri ile ilgili olarak dijital ortamda yapılan paylaşım sayısı, Açık erişimde üniversite tarafından paylaşılan doküman sayısı.
-
Üniversitenin akademik ve idari süreçlerinin dijital ortama aktarımının sağlanması
Performans Göstergeleri: Dijital ortama aktarılan süreç sayısı.
-
Veriye dayalı karar süreçlerinin işletilebilmesi için performans göstergelerinin dijital ortamda takip edilmesini sağlayacak mekanizmanın kurulması
Performans Göstergeleri: Dijital ortama aktarılan veri takip sistemi sayısı.