İşletme Fakültesi Ödüllü Makale Yarışması: 2010-2011
28.04.2011


Konu: Arap Coğrafyasındaki Son Halk Hareketleri ve Türkiye

Açıklama: Yarışmacıların makalelerinde halk hareketlerini toplumsal, siyasal, iktisadî ve kültürel çerçevelerden en az biri üzerine oturtarak incelemesi beklenmektedir. Çalışmaların mevcut durumla ilgili tespitlere ek olarak geleceğe dönük öngörü ve beklentileri de içermesi gerekmektedir.

Katılma koşulları:

  1. Yarışma, Hazırlık Sınıfı dâhil, tüm İşletme Fakültesi öğrencilerine açıktır.
  2. Öğrenciler yarışmaya ortak çalışma ile katılabilirler.
  3. Makale daha önce yayınlanmamış ve/veya ödül almamış olmalıdır.
  4. Makale 1.5 aralıklı, Times New Roman karakterleriyle Word’de 12 punto olarak yazılmalıdır.
  5. Makalede APA şekil şartlarına uyulmalıdır. APA şekil şartlarını içeren doküman Üniversite WEB sayfasında mevcuttur.
  6. Makale 10 ilâ 15 sayfa arasında olmalıdır.
  7. Makale teslimi için son tarih 27 Mayıs 2011’dir.
  8. Katılımcılar makalelerini 3 kopya olarak İşletme Fakültesi Dekanlığına teslim edeceklerdir.
  9. Sonuçlar 20 Haziran 2011 tarihinde ilan edilecektir.
  10. Ödüller 24 Haziran 2011 tarihinde yapılacak Mezuniyet Töreni sırasında dağıtılacaktır.
  11. Değerlendirme 3 kişilik jüri tarafından yapılacaktır. Birinciye 3.000, 2.ye 2.000 ve 3.ye 1000 TL ödül verilecektir.

 

Jüri Üyeleri:

    1. Prof. Dr. İ. Halil Ülker
    2. Doç. Dr. Ulvi Keser
    3. Yrd. Doç. Dr. Savaş Zafer Şahin

 

REFERANS GÖSTERME KURALLARI (APA STİLİ)

KAYNAKÇA DÜZENİ

Sıralama

    Hewlett, L. S. (1996).
Hewlett, L. S. (1999).

Alleyne, R. L. (2001).
Alleyne, R. L., & Evans, A. J. (1999).

    Gosling,  J. R., Jerctld, K., & Belfotr, S. E. (2000).
Gosling, J. R., & Tevlin, D. E. (1996).

    Hoyward,  D., Firsching, A., & Brown, J. (1999).
Hoyward, D., Firsching, A., & Smigel, J. (1999).

    Mathur, A. L, & Wallston, J. (1999).
Mathur, S. E., & Ahlers, R. J. (1998).

 

Genel Formlar

Süreli Yayınlar:
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (1994). Makalenin adı. Süreli Yayının adıxx, xxx-xxx.

Süresiz Yayınlar:
Yazar, A. A. (1994). Çalışmanın adı. Yer: Yayımcı.

Süreli Olmayan Yayının Bir Bölümü:
Yazar, A. A., & Yazar, B. B. (1994). Title of chapter. In A. Editor, B. Editor, & C. Editor (Eds.), Çalışmanın adı (pp. xxx-xxx). Yer: Yayımcı.

Online Süreli Yayın:
Yazar, A. A., Yazar, B. B., & Yazar, C. C. (1994). Makalenin adı. Süreli Yayının adı xx, xxx-xxx.    ……internet adresinden  xx, xx, xxxx tarihinde edinilmiştir.

Online Doküman:
Yazar, A. A. (2000). Çalışmanın başlığı. …………..internet adresinden  xx, xx, xxxx tarihinde edinilmiştir.

SÜRELİ YAYINLARINA ATIF VERME

Tek yazarlı makale

Mellers, B. A. (2000). Choice and the relative pleasure of consequences. Psychological Bulletin, 126, 910-924.

Kabapınar, Y. (2002). İlköğretim hayat bilgisi ve sosyal bilgiler öğretiminde kullanılan ders kitapları ve öğretim materyalleri açısından Türkiye ve İngiltere örnekleri. Kuram ve Uygulamada Eğitim Bilimleri, 2, 247-270.

İki yazarlı her sayısı yeniden numaralandırılan dergide makale

Klimoski, R., & Palmer, S. (1993). The ADA and the hiring processing organizations. Consulting Psychology Journal: Practice and  Research, 45 (2), 10-36.

 

Üç ile altı yazarlı makale

Soywitz, K. J., Mannarino, A. P., Berliner, L., & Cohen, J. A. (2000). Treatment for sexually abused children and adolescents. American  Psychologist, 55, 1040-1049.

Altıdan daha fazla yazarlı makale

Wolchik, S. A., West, S. G., Sandier, I. N., Tein, J., Coatsworth, D., Lengua,  L., et al. (2000). An experimental evaluation oft heory-based mother and mother-child programs for children of divorce. Journal of Consulting and Clinical Psychology, 68, 843-856.
Metin içinde
(Wolchik et al., 2000).

Yayına kabul edilmiş makale

Zuckermctn, M., & Kieffer, S. C. (in press). Race differences in faceism: Does facial prominence imply dominance? Journal of Personality and Social Psychology.
Metin içi (Zuckerman,  & Kieffer, in press).

Magazinde  makale

Kandel, E. R., & Squire, L. R. (2000, November 10). Neuroscience: Breaking down scientific barriers to the study of brain and mind. Science, 290, 1113-1120.

 

Bültende makale

Brown, L. S. (1993, Spring). Antidomination training as a central component of diversity in clinical psychology education. The Clinical Psychologist, 46, 83-87.

 

Bültende yazarsız makale

The new  health-care lexicon. (1993, August/September). Copy Editor, 4, 1-2.     
Metinde çok uzun değilse tamamını değilse kısa formu kullanın (“The New Health-Care Lexicon,” 1993).

 

Yazarı olmayan gazete haberi

New drug appears to sharply cut risk of death from heart failure. (1993, July 15). The Washington Post, p. A12.
•   Metinde kısa formu kullanın: (“New Drug,” 1993).

 

2.10  Günlük gazetede makale

Schwctrtz, J. (1993, September 30). Obesity affects economic, social status. The Washington Post, pp. Al, A4.

 

2.11  Bir derginin tamamı

Barlow, D. H. (Ed.). (1991). Diagnoses, dimensions, and DSM-IV: The science of classification [Special issue]. Journal of Abnormal Psychology, 100 (3).

 

2.12  Orijinal kaynak olarak öz (abstract)

Woolf, N. J., Young, S. L, Fanselow, M. S., & Butcher, L. L. (1991). MAP-2  expression in cholinoceptive pyramidal cells of rodent cortex and hippocampus is altered by Pavlovian conditioning [Abstract]. Society for Neuroscience Abstracts, 17, 480.

 

2.13  Süreli yayınlanan bir kaynaktan alınan öz (abstract)

Nakazato, K., Shimonaka, Y., & Homma, A. (1992). Cognitive functions of centenarians: The Tokyo Metropolitan Centenarian Study. Japanese Journal of Developmental Psychology, 3, 9-16. Abstract obtained from PsycSCAN: Neuropsychology, 1993, 2, Abstract No. 604.

 

2.14  İkinci dereceden bir kaynaktan alıntı

Metin içi :
Seidenberg and McClelland’s study (Coltheart, Curtis, Atkins, & Haller, 1993’te belirtildiği üzere)
Kaynakçada:
Coltheart, M., Curtis, B., Atkins, P., & Haller, M. (1993). Models of reading aloud: Dual-route and parallel-distributed-processing approaches. Psychological Review, 100, 589-608.

 

KİTAPLAR, BROŞÜRLER, KİTAP BÖLÜMLERİNE ATIF VERME

Kitap

Mitchell, T. R, & Larson, J. R., Jr. (1987). People in organizations: An introduction to organizational behavior (3rd ed.). NewYork: McGraw-Hill.
Hesapçıoğlu, M. (2001). Türkiye’de makro düzeyde insan kaynaklarının planlanması. Ankara: Anı Yayıncılık.

 

Yayımcının bir kurum olduğunda

Australian Bureau of Statistics. (1991). Estimated resident population by age and sex in statistical local areas, New South Wales, June 1990 (No. 3209.1). Canberra, Australian Capital Territory: Author.

 

Edisyon Kitap

Gibbs, I. T., & Huang, L. N. (Eds.). (1991). Children of color: Psychological interventions with minority youth. San Francisco: Jossey-Bass.

 

Yazarsız kitap

Merriam-Webster’s colfegiate dictionary (10th ed.). (1993). Springfield, MA: Merriam-Webster.
•   Metinde mümkünse kısa form kullanılır (Merriam-Webster’s Collegiate Dictionary, 1993).

 

Gözden geçirilmiş baskı

Rosenthal, R. (1987). Meta-analytic procedures for social research (Rev. ed.). Newbury Park, CA: Sage.

 

Sözlük veya ansiklopedi

Sadie, S. (Ed.). (1980). The new Grove dictionary of music and musicians (6th ed., Vols. 1-20). London: Macmillan.

 

Çeviri kitap

Laplace, P. S. (1951). A philosophical essay on probabilities (F. W. Truscott, & F. L. Emory, Trans.). New York: Dover. (Original work published 1814)
•   metin içi : (Laplace, 1814/1951).

 

Edisyonda bölüm

Bjork, R. A. (1989). Retrieval inhibition as an adaptive mechanism in human memory. In H. L. Roediger III & F. I. M. Craik (Eds.), Varieties of memory & consciousness (pp. 309-330). Hillsdale, NJ: Erlbaum.
Öztürk, C. (2001). 21. yüzyılın eşiğinde Türkiye’de öğretmen yetiştirme. O. Oğuz, A. Oktay & H. Ayhan (Edt.),  21. yüzyılda eğitim ve Türk eğitim sistemi içinde (s. 223-280). İstanbul: Sedar Yayınları.

 

Ansiklopedide madde

Bergmann, P. G. (1993). Relativity. In The new encyclopaedia Britannica (Vol. 26, pp. 501-508). Chicago: Encyclopaedia Britannica.
•   Eğer yazar yoksa maddeyi başa getirin.

TEKNİK VE ARAŞTIRMA RAPORLARINA ATIF VERME

Devlet kurumlarından elde edilen raporlar

National Institute of Mental Health. (1990). Clinical training in serious mental illness (DHHS Publication No. ADM 90-1679). Washington, DC: U.S. Government Printing Office.

 

Üniversitelerin Yaımladığı  raporlar

Broadhurst, R. G., & Mailer, R. A. (1991). Sex offending and recidivism (Tech. Rep. No. 3). Nedlands, Western Australia: University of Western Australia, Crime Research Centre.

Bağımsız bir kurumun raporu

Employee  Benefit Research Institute. (1992, February). Sources of health insurance and characteristics of the uninsured (Issue Brief No. 123). Washington, DC: Author.

SEMPOZYUM VE TOPLANTI BİLDİRİLERİNE ATIF VERME

Edisyon bir kitapta yayımlanan basılı bildiri veya basılı katkı

Deci, E. L, & Ryan, R. M. (1991). A motivational approach to self: Integration in personality. In R. Dienstbier (Ed.), Nebraska Symposium  on  Motivation: Vol. 38. Perspectives on motivation (pp. 237-288). Lincoln: University of Nebraska Press.

 

Düzenli yayımlanan bildiriler

Cynx, J., Williams, H., & Nottebohm, F. (1992). Hemispheric differences in avian song discrimination. Proceedings of the National Academy of Sciences, USA, 89, 1372-1375.
•   Bunları süreli yayınlar gibi kabul edin. Eğer sadece özler varsa, bildiri adından sonra [Abstract] veya [öz] ibaresini kullanın

 

Yayımlanmış katkı

Lichstein, K. L, Johnson, R. S., Womack, T. D., Dean, J. E., & Childers, C. K. (1990, June). Relaxation therapy for polypharmacy use in elderly insomniacs and noninsomniacs. In T. L. Rosenthal (Chair), Reducing medication in geriatric populations. Symposium conducted at the meeting of the First International Congress of Behavioral Medicine, Uppsala, Sweden.

 

Yayımlanmamış bildiri

Lanktree, C., & Briere, J. (1991, January). Early data on the Trauma  Symptom   Checklist for Children (TSC-C). Paper presented at the meeting of the American Professional Society on the Abuse of Children, San Diego, CA.
Çepni, S., Bacanak A. & Özsevgeç T. (2001, Haziran). Fen bilgisi öğretmen adaylarının fen branşlarına karşı tutumları ile fen branşlarındaki başarılarının ilişkisi.  X. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresinde sunulan bildiri, Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Bolu.

 

Yayımlanmamış poster

Ruby, J., & Fulton, C. (1993, June). Beyond redlining: Editing soft-ware  that works. Poster session presented at the annual meeting of the Society for Scholarly Publishing, Washingon, DC.

DOKTORA VE YÜKSEK LİSANS TEZLERİNE ATIF VERME

UMI’den alınan ve Dissertation Abstracts International (DAI) özlerine yer verilen doktara tezler

Bower, D. L. (1993). Employee assistant programs supervisory referrals: Characteristics of referring and nonreferring supervisors. Dissertation Abstracts International, 54 (01), 534B. (UMI No. 9315947)

 

Yayımlanmamış doktora tezi

Wilfley, D. E. (1989). Interpersonal analyses of bulimia: Normal-weight and obese. Unpublished doctoral dissertation, University of Missouri, Columbia.
Bıkmaz, F. (2001). İlköğretim 4 ve 5. sınıf öğrencilerinin fen bilgisi dersindeki başarıları ile ilişkili çeşitli faktörler. Yayımlanmamış doktora tezi, Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Ankara.

 

Yayımlanmamış master tezi

Almeida, D. M. (1990). Fathers’ participation in family work: Consequences for fathers' stress and father-child relations. Unpublished  master’s  thesis, University of Victoria, Victoria, British Columbia, Canada.

YAYIMLANMAMIŞ VEYA ÇOK SINIRLI SAYIDA YAYIMLANMIŞ MATERYALE ATIF VERME

Basıma sunulmamış taslak

Stinson, C., Milbrcrth, C., Reidbord, S., & Bucci, W. (1992). Thematic segmentation of psychotherapy transcripts for convergent analyses. Unpublished manuscript.

 

Üniversite belirtilen basılmamış taslak

Depret, E. E, & Fiske, S. T. (1993). Perceiving the powerful: Intriguing individuals versus threatening groups. Unpublished manuscript, University of Massachusetts at Amherst.

 

Süreçteki makale, sunulmuş fakat henüz yayına kabul edilmemiş

Mclntosh, D. N. (1993). Religion as schema, with implications for the relation between religion and coping. Manuscript submitted for publication.

TETKİKLERE ATIF VERME

Kitap Tetkiki

Schatz, B. R. (2000). Learning by text or context? [Review of the book The social life of information]. Science, 290, 1304.

 

Sinema filmi tetkiki

Kraus, S. J. (1992). Visions of psychology: A videotext of classic studies [Review of the motion picture Discovering Psychology]. Contemporary Psychology, 37, 1146-1147.

ELEKTRONİK MEDYAYA ATIF VERME

Süreli Yayınlar

Basılı formu bulunan derginin internet formu

VandenBos,  G., Knapp, S., & Doe, J. (2001). Role of reference elements  in the selection of resources by psychology undergraduates [Electronic version]. Journal of Bibliographic Research, 5, 117-123.
VandenBos, G., Kntpp, S., & Doe, J. (2001). Role of reference elements in the selection of resources by psychology undergraduates. Journal of Bibliographic Research, 5, 117-123. Retrieved  October 13, 2001, from http://jbr.org/articles.html

Sadece internette yayımlanan makale

Fredrickson, B. L. (2000, March 7). Cultivating positive emotions to optimize health and well-being. Prevention & Treatment 3, Article 000la. Retrieved November 20, 2000, from http://:'journals.apa.org/prevention/volume3/pre0030001 a.html

FTP aracılığla indirilen internette yayımlanan makale

Crow, T. J. (2000). Did Homo sapiens speciate on the y chromosome? PsycoJoguy, 11. Retrieved March 25, 2001, from ftp:// ftp.princeton.edu/harnad/Psycoloquy/2000.volume. 11/psyc. 00.11.001 .language-sex-chromosomes. 1 .crow

Sadece internette yayımlanan bültende makale

Glueckauf, R. L., Whitton, J., Baxter, J., Kain, J., Vogelgesang, S., Hudson, M., et al. (1998, July). Videocounseling for families of rural teens with epilepsy—Project update. Telehealth News, 2 (2). Retrieved June 6, 2000, from http://www.telehealth.net/subscribe/newslettr_4a.html#l

Periyodik Olmayan Yayımlar

Özel bir kurum tarafından üretilen tarihsiz çalışma

Greater New Milford (Ct) Area Healthy Community 2000, Task Force on Teen and Adolescent Issues, (n.d.). Who has time for a family meal? You do/ Retrieved October 5, 2000, from http://www.familymealtime.org

Bir internet dokümanında bölüm veya kısım

Benton Foundation. (1998, July 7). Barriers to closing the gap. In Losing ground bit by bit: Low-income communities in the information age (chap. 2). Retrieved August 18, 2001, from http://www.benton.org/Library/Low-Income/two.html

Yazarsız, tarihsiz internet sitesi

GVU's 8th WWW   user survey (n.d.). Retrieved August 8, 2000, from http://www.cc.gatech.edu/gvu/user_surveys/survey- 1997-10/

Üniversite program veya bölümlerine ait web sitelerinde döküman

Chou, L, McClintock, R, Moretti, R, & Nix, D. H. (1993). Technology and education: New wine in new bottles: Choosing pasts and imagining educational futures. Retrieved August 24, 2000, from  Columbia   University, Institute for Learning  Technologies  Web   site: http://www.ilt.columbia.edu/publications/papers/newwine 1 .html

 

Özel bir kurumun web sayfasında bulunan üniverisite raporu

University of California, San Francisco, Institute for Health and Aging. (1996, November). Chronic care in America.- A 21st century challenge. Retrieved September 9, 2000, from the Robert Wood Johnson Foundation Web site: http://www.rwjf.org/library/chrcare/

 

Bir hükûmet kurumunun web sayfasında bulunan ve tarihi belirtilmeyen web raporu

United States Sentencing Commission, (n.d.). 1997 sourcebook of federal sentencing statistics. Retrieved December 8, 1999, from http://www.ussc.gov/annrpt/1997/sbtoc97.htm

 

Özel bir kurumun web sayfasında bulunan özel bir kurum raporu

Canarie, Inc. (1997, September 27). Towards a Canadian health 1WAY: Vision, opportunities and future steps. Retrieved November   8,  2000, from   http://www.canarie.ca/press/publications/pdf/health/healthvision.doc82

 

Bir üniversitenin web sitesinden alınan bir teknik raporun özü

Kruschke, J. K., & Bradley, A. L. (1995). Extensions to the delta rule of associative learning (Indiana University Cognitive Science Research Report No. 14). Abstract retrieved October 21, 2000, from  http://www.indiana.edu/~kruschke/deltarule_abstract.html

BİLDİRİLER

Bir web sitesinden indirilen sempozyum bildiri özeti

Cutler, L. D., Frolich, B., & Hcmrahan, P. (1997, January 16). Two-handed  direct manipulation on the responsive workbench. Paper presented at the 1997 Symposium on Interactive 3D Graphics.  Abstract retrieved June 12, 2000, from http://www.graphics.stanford.edu/papers/twohanded/

 

Ham Data

Hükümet kaynaklarındaki veriler

National Health Interview SurveyCurrent  health topics: 1991Longitudinal  study of aging (Version 4) [Data file]. Hyattsville, MD: National Center for Health Statistics.

 

NTIS Web sitenindeki veri dosyaları

Department of Health and Human Services, National Center for Health Statistics. (1991). National Health Provider Inventory: Home  health agencies and hospices, 1991 [Data file]. Available from National Technical Information Service Web site, http://www.ntis.gov

METİN İÇİ GÖSTERİM

Tek yazarlı çalışmalar

Walker (2000) reaksiyon zamanlarını tartıştığı makalesinde
Reaksiyon zamanıyla ilgili son bir çalışmada (Walker, 2000)
Aynı paragrafta aynı çalışmadan tekrar bahsedilecekse başka bir çalışmayla karıştırılma ihtimali yoksa yıl belirtilmez.
Reaksiyon zamanıyla ilgili son bir çalışmada (Walker, 2000)… aynı zamanda Walker şunları da….

 

Çok Yazarlı Çalışmalar

  • Bir çalışma iki yazarlıysa her iki yazar da her gösterimde belirtilmelidir.
  • Çalışma üç, dört ve beş yazarlıysa ilk gösterimde yazarların tamamı daha sonraki gösterimlerde ise ilk yazarın soyadından sonra et al. kullanılır.

Wdsserstein, Zappulla, Rosen, Gerstman ve  Rock (1994) ... bahsetmektedir. [metinde ilk kullanımda]
Wasserstein ve arkadaşları  (1994) ayrıca bahsetmektedir. [sonraki gösterimlerde]

  • Eğer bir çalışma altı veya daha fazla yazara sahipse sadece ilk yazarın soyadını takip eden et al. kullanınız. Fakat kaynakçada altı yazarın ön adlarının baş harflerini kullanıp kalan varsa onları da et al. ile gösteriniz.
  • Normal metinde çoklu isimle ve ile birleştirirken parantez içinde & kullanınız.

Nightlinger ve Littlewood (1993)   
(Jareskog & Sorbom, 1989)

 

Yazar kurum olduğunda

Yazarın grup olmasından kurum, çalışma grubu , şirket vb. kastedilmektedir.
İlk gösterim
(National Institute of Mental Health [NIMH], 1999)
Daha sonraki gösterimlerde
(NIMH, 1999)
Fakat kaynakçada   
National Institute of Mental Health. (1999).
Fakat üniversite adları kısaltılmaz:
(University of Pittsburgh, 1993) 

 

Yazarlar aynı soyada sahip olduğunda

Çalışmada aynı soyada sahip yazarlar varsa çalışmanın yılları farklı olsa bile her gösterimde mutlaka önisimlerin baş harflerini kullanınız.
R. D. Luce (1959) ve P. A. Luce (1986) 
J. M. Goldberg and Neff (1961),  M. E. Goldberg ve Wurtz (1972)

Aynı parantez içinde birden fazla çalışma

(Edeline & Weinberger, 1991, 1993)
(Gogel, 1984, 1990, in press)
(Johnson, 1991a, 1991b, 1991c; Singh, 1983, in press-a, in press-b)
(Balda, 1980; Kamil, 1988; Pepperberg & Funk, 1990) alfabetik sıraya göre diziniz
İstisna temel bir gösterimi diğerlerinden ayırdığınızda onu önce, diğerlerini de yine alfabetik sırayla gösteriniz.
(Minor, 2001; Ayrıca bkz., Adams, 1999; Storandt, 1997)

KLASİK ÇALIŞMALAR

Eğer bir çalışmada tarih yoksa bunu  yazarın soyadını takiben tarih yok anlamında t.y ile gösteriniz. (Ekşi, t.y)
Çalışmanın sadece tercüme tarihi biliniyorsa yalnızca onu belirtiniz, hem orijinal basım tarihi hem de çeviri tarihi biliniyorsa ikisini de kullanınız.
(Aristotle, Çeviri 1931)
James (1890/1983)

 

Çalışmanın belirli bir kısmını göstermek için

    (Cheek, & Buss, 1981, s. 332)
(Shimamura, 1989, blm. 3)
3.102 Kişisel iletişim    T. K. Lutes (Kişisel iletişim, Nisan 18, 2001)
(V. G. Nguyen, Kişisel İletişim, Eylül 28, 1998)
Yalnız metin içinde gösterilir.