AKTS - Tez
Tez (ICM599) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tez | ICM599 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 80 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze, Karma |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Tartışma, Soru Yanıt, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç mimarlık ve çevre tasarımı konusunun çeşitli alanlarında çalışmaya değer bir konu belirlemek, bilimsel tabanlı bir araştırma yapmak, ve araştırmanın hedeflerine ulaştığını ve bilime bir katkının yapıldığını gösteren bir tez yazmak |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tez çalışmalarının değerlendirilmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma |
2 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
3 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
4 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
5 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
6 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
7 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
8 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
9 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
10 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
11 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
12 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
13 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
14 | Tez danışmanı ile görüşme | Tez konusu ile ilgili araştırma yapma ve tez yazımı |
15 | Tez jürisi | Tez jürisine hazırlık |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Tez konusuna göre belirlenir |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 100 | 1400 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 100 | 100 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 100 | 200 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 1800 |