Seminer (ICM500) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer ICM500 1. Dönem 0 0 0 0 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Çılga Resuloğlu
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Öğrenciye bir yandan belirli bir konuda araştırma yaptırarak bunun sonuçlarını etkili bir biçimde sunma alışkanlığı kazandırırken, diğer yandan sınırlı bir süre içinde tamamlanması öngörülen tezin sağlıklı şekilde ilerlemesine katkı sağlamaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bilimsel araştırma yapma yetisinin kazandırılması
  • Öğrencilerin bir dönem sonra yapacakları tezin konusunu seçmelerinin kolaylaştırılması
  • Olası tezin amacı, kapsamı, anahatları ve yönteminin belirlenmesi
  • Literatür araştırması yapma yetisinin kazandırılması
  • Hazırlanmış bir araştırmanın yazılı, görsel ve sözel sunumunun etkin bir biçimde yapılması alışkanlığının edinilmesi
Dersin İçeriği Araştırma konularının içerik ve sunum teknikleri açısından değerlendirilmesi; etkili sunum yapma alışkanlığı kazandırılması.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Konunun tanıtımı Ders konusu hakkında önbilgi edinme.
2 Tez konusunda tartışma Tez konusu alternatifleri
3 Seminer (tez) konusunun ve anahatlarının teslimi/sunumu Tez konusu alternatifleri
4 Seminer konusu ve anahatları üzerine tartışma Tez konusu alternatifleri
5 Seminer konusu ve anahatları üzerine tartışma Tez konusu alternatifleri
6 1. Gelişme raporunun teslimi Tez konusu alternatifleri
7 1. Gelişme raporu üzerine tartışma Gruptakilerin raporlarının okunması
8 1. Gelişme raporu üzerine tartışma Gruptakilerin raporlarının okunması
9 2. Gelişme raporunun teslimi 2. Gelişme raporunun hazırlanması
10 2. Gelişme raporu üzerine tartışma Gruptakilerin raporlarının okunması
11 2. Gelişme raporu üzerine tartışma Gruptakilerin raporlarının okunması
12 Ara jüri yazılı metinlerinin teslimi Ara jüri yazılı metinlerinin hazırlanması
13 Ara jüri (sözel ve görsel) Ara jüri sunumlarının hazırlanması
14 Final raporu hazırlıkları Final raporunun hazırlanması
15 Final raporu hazırlıkları Final raporunun hazırlanması
16 Final raporu teslimi ve jürisi Final raporunun hazırlanması

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Her öğrencinin, yoğunlaşacağı konu üzerinde, kaynakları bulması beklenmektedir

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 5
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 40
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 20
Genel Sınav/Final Juri 1 35
Toplam 6 120
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 35
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. X
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. X
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. X
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 3 14 42
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 40 80
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 40 40
Toplam İş Yükü 225