AKTS - Konut ve Kültür
Konut ve Kültür (ICM522) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Konut ve Kültür | ICM522 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kültür kavramını tartışmak, maddi pratikler üzerinden kültürün toplumsal değişim sürecindeki etkileşim alanlarını, gündelik yaşam içerisindeki değişimi/dönüşümünü, postmodern kültürde simgelerin rolünü tartışmak, yorumlamak, kültür üzerinden farklı eylem alanlarında ve üretim /tüketim işlevlerinde mekân okuması yapmak. Konutun kültürle bağlantısı temelinde konut ve kimlik ilişkisinin sorgulanmasını, kültürel değişimin konut mekânlarının oluşumundaki etkisini ve konutun kültürel değişim üzerindeki etkisini irdelemek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Nitelikleri ve kullanıcı profilleri açısından birbirlerinden farklı konutlarda (değişik yerleşim alanlarında gecekondular, kapalı konut yerleşimleri, yüksek apartmanlar vb.) yaşayan kişiler üzerinde yapılacak araştırmalarla konut-kültür ve kimlik ilişkisi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı. Dersin amacı ve yöntemi hakkında bilgi ve okuma listesi verilmesi. | Kaynaklara ulaşma, ders kapsamını özümseme |
2 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Sunum Hazırlığı |
3 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Sunum Hazırlığı |
4 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma |
5 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Okuma, sunum hazırlığı |
6 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma, sunum hazırlığı |
7 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma |
8 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Sunum Hazırlığı |
9 | Sunum/ Genel Değerlendirme | Okuma |
10 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Araştırma |
11 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Sunum hazırlığı |
12 | Sunum, tartışma, değerlendirme | Okuma |
13 | Okuma, araştırma, değerlendirme | Okuma |
14 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
15 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
16 | Final sunumları | Sunum Hazırlığı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Terry Eagleton, Kültür Yorumları, Ayrıntı Yay. |
---|---|
2. Mark, Gottiener, Postmodern Göstergeler, Maddi Kültür Ve Postmodern Yaşam Biçimleri, İmge Kitabevi. | |
3. De Certeau, Michel, (Çev. Lale Arslan Özcan), Gündelik Hayatın Keşfi-I, Dost, Kitabevi, Ank., 2008 | |
4. Lefebvre, Henri, Gündelik Hayatın Eleştirisi, Sel Yay., İst., 2010 | |
5. Simmel, George, Modern Kültürde Çatışma, İletişim Yay., İst., 2012 | |
6. Rapoport, Amos, Kültür Mimarlık Tasarım, Yapı. Yay., İst., 2004 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 7 | 20 |
Sunum | 4 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 4 | 4 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 7 | 2 | 14 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 3 | 9 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü | 125 |