AKTS - Toplumsal Değişim, Kent ve Mimarlık

Toplumsal Değişim, Kent ve Mimarlık (ICM521) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Toplumsal Değişim, Kent ve Mimarlık ICM521 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Emel Akın
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Kent ve mimarlık alanındaki mekânsal değişim süreçlerini toplumsal değişim temelinde tartışmak. Mekân üretimi ve organizasyonunu fiziksel yapılanmanın yanı sıra sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapılanma çerçevesinde irdelemek.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuyarak edindiği bilgiyi sorgulayarak ve tartışarak akademik ortama yansıtır.
  • Edindiği bilgiyi alanın farklı platformlarına taşıma becerisi elde eder; toplumsal yapı ve mekân ilişkisini disiplinlerarası ölçekte kurar.
  • Teorik bilgiyi kentsel, mekânsal pratiğe taşıma becerisi kazanır.
  • Kent ve mimarlık ölçeğinde araştırma yapar, sonucunu yorumlar.
  • Teorik bilgisini araştırma konusu ile birleştiren etkili bir sunum yapar.
Dersin İçeriği Türkiye?de ve Batı?da kent ve mimarlık alanındaki değişimler; mekânsal dönüşüm/değişimler, tarihsel süreç içerisinde toplumsal ilişkiler; zaman-mekân kavramları, mekânsal biçimlenmede belirleyici faktörler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanıtımı, kaynakların verilmesi Kaynaklara ulaşma, ders kapsamını özümseme
2 Toplumsal yapı ve toplumsal değişim kavramları Toplumların değişim süreci ve mekânsal biçimlenme Okuma
3 Sinema filmi Kısa özet, değerlendirme yazısı
4 Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Modernizm ve mekân) Okuma
5 Anlatım-okumalar üzerinde tartışma Okuma
6 Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Küreselleşme, postmodernizm ve mekân) Okuma
7 Sinema filmi-tartışma Kısa özet, değerlendirme yazısı
8 Anlatım-Tartışma Okuma
9 Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Küreselleşme, postmodernizm ve mekân) Okuma
10 Sinema filmi-tartışma Kısa özet, değerlendirme yazısı
11 Anlatım-okumalar üzerinde tartışma (Tüketim toplumu ve mekân) Okuma
12 Sinema filmi-tartışma Kısa özet, değerlendirme yazısı
13 Anlatım (Mekânsal biçimlenme ve erk) Okuma
14 Sunum-Tartışma-Değerlendirme Okuma
15 Sunum-Tartışma-Değerlendirme Okuma
16 Araştırma teslimleri ve değerlendirme Değerlendirme

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Baudrillad, Jean, Tüketim Toplumu, Ayrıntı Yay., İst., 2012
2. Davis, Mike, Gecekondu Gezegeni, Metis Yay., İst., 2007
3. Dobb, Maorice, Kapitalizmin Gelişimi Üzerine İncelemeler, Belge Yay., İst., 1992
4. Eraydın, Ayda, Değişen Mekân, Dost Kitabevi, Ank., 2006.
5. Harvey, David, Asi Şehirler, Metis Yay., İst., 2013.
6. Harvey, David, Postmodernliğin Durumu, Metis Yay., İst., 1997

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 7 20
Sunum 4 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 12 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. X
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. X
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. X
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. X
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. X
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. X
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. X
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. X
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. X
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. X
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama 1 4 4
Projeler
Raporlar
Ödevler 7 2 14
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 3 3 9
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 50 50
Toplam İş Yükü 125