AKTS - Tasarım ve Gelecekçilik
Tasarım ve Gelecekçilik (ICM535) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tasarım ve Gelecekçilik | ICM535 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İç mekân tasarımında gelecekçilik kavramının tartışılıp bu konu hakkındaki farkındalığı arttırarak, bilimsel araştırma yapma yetisi kazandırmayı amaçlar. Ayrıca, iç mekân tasarımı ve gelecekçilik ilgili var olan bilimsel araştırmaları, tasarımları ve uygulanmış projeleri analiz etmeyi ve yorumlamayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dönüştürme ve eleştirel bakış açısına sahip olan gelecekçilik kavramının 20. yüzyılda ortaya koyduğu manifestonun günümüzdeki değişiminin iç mekan tasarımı ekseninde ele alınması, mekan tasarımında esneklik, büyüme, dönüşme ve mobilite gibi ihtiyaçlara cevap arayan gelecekçilik kavramı ile ilgili bilimsel araştırma yapılması, günümüz tasarım uygulamalarının bu bağlamda analiz edilmesi ve geleceğe yönelik tasarım yaklaşımları üzerine tartışılması ve sonuç değerlendirmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması | |
2 | Gelecekçilik kavramı hakkında genel bilgi | İlgili okumaların yapılması |
3 | Değişen yaşam pratikleri | İlgili okumaların yapılması |
4 | Gelişen teknoloji ve iç mekân tasarımı arasındaki ilişki- sanal gerçeklik | İlgili okumaların yapılması |
5 | Gelişen teknoloji ve iç mekân tasarımı arasındaki ilişki- yapay zekâ Küçük sınav 1 | İlgili okumaların yapılması |
6 | İç mekan tasarımı ve gelecekçiliğin sosyolojik, psikolojik, ekolojik etkiler ve simgesel değerler üzerinden tartışılması | İlgili okumaların yapılması |
7 | Gelecekçi ütopyaların ve bilimkurgu eserlerin iç mekân tasarımı üzerinden analizi | İlgili okumaların yapılması |
8 | Mekânların, uyuma, yeme-içme, dinlenme, temizlenme, çalışma gibi eylemlere ilişkin donanımların değişimi ve dönüşümü Dönem ödevi üzerine tartışma | Dönem ödevi ile ilgili araştırma sorusu ve hipotezlerin belirlenmesi. İlgili okumaların yapılması |
9 | Mekânların biçimi ve geometrisi, malzeme, aydınlatma, renk, doku gibi iç mekân tasarım unsurlarının değişimi ve dönüşümü Dönem ödevi üzerine tartışma | İlgili okumaların yapılması |
10 | Gelecekçi yaklaşımla tasarlanmış ve uygulanmış Tak-Sök Kent”, “Yürüyen Kent”, “Yaşama Kapsülü” gibi öörneklerinin incelenmesi Dönem ödevi üzerine tartışma Küçük sınav 2 | İlgili okumaların yapılması |
11 | Dönem ödevi üzerine tartışma | İlgili okumaların yapılması |
12 | Dönem ödevi üzerine tartışma | İlgili okumaların yapılması |
13 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Metodoloji oluşturulması |
14 | Dönem ödevi üzerine tartışma | Araştırma raporu hazırlığı |
15 | Sunum | Sunum hazırlığının yapılması |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Exner, U. & Pressel, D. (2008). Basic spatial design. Basel: Birkhäuser Architecture. |
---|---|
2. Gardini, A. (2018). The Reception of Futurist Architecture after the Second World War. International Yearbook of Futurism Studies, 8, 129-149. | |
3. Giedion, S. (1967). Space, time and architecture. (5th ed.). Cambridge: Harvard University Press. | |
4. Kim, M., Wang, X., Love, P., and Li, H., Kang, S.-C. 2013. Virtual reality for the built environment: A critical review of recent advances. Journal of Information Technology in Construction. 18: pp. 279-305. | |
5. Russell, S. & Norvig, P. (2016). Artificial intelligence: A modern approach. London: Pearson Education Limited. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | |||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 20 | 20 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 10 | 3 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 9 | 9 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |