AKTS - Mekân Üretim Süreci

Mekân Üretim Süreci (ICM525) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Mekân Üretim Süreci ICM525 Alan Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
-
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Sosyal Bilimler Yüksek Lisans
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dr. Öğr. Üyesi Çağrı Bulhaz
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Dersin amacı, mekâna ait fiziksel ve toplumsal bilginin oluşumu ve değişiminin incelenmesidir. Mekânın bilgisi, mekânın eleştirisini de içerir. Ayrıca, mekânın fiziksel ve sosyal üretimi ve bu örgütlenmenin oluş biçimi hakkında bilgi edinilecektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Okuyarak edindiği bilgiyi sorgulayarak ve tartışarak akademik ortama yansıtır.
  • Çalışmalara uygun araştırma yöntemlerini uygular.
  • Çalışmanın kuramsal çerçevesini, araştırma yöntem ve bulgularını, bilimsel yazım kurallarına uygun yazılı bir rapor olarak sunar.
Dersin İçeriği Mekân teorileri ile mekânsal pratikler arasındaki ilişki; mekân üretimi tartışmalarındaki farklı ideolojiler; eleştirel bir bakış açısı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. Dersin içeriği ile ilgili okuma yapılması.
2 Mekân kavramı, mekân üretimi Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
3 Mekân, beden ve duyu ilişkisi Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi
4 Mutlak ve soyut mekân Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
5 Modernite öncesi mekân Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
6 Modernite mekânı (homojenlik-parçalılık-hiyerarşilik) Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
7 Mekânsal arkitektonik (Beden-zaman-analitik düşünce üçgeni) Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
8 Kalıcı ve temsil mekânları (imgeler ve mitsel anlatımlar) Sınava hazırlık.
9 Çelişkili mekân (mekân bilimi ve toplumsal mekân ilişkisi) Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
10 Sınav Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi.
11 Ütopya mekânları Ödev konusu seçimine hazırlık.
12 Ödev konusunun seçimi ile ilgili tartışma Ödev konusu ile ilgili literatür taraması
13 Kaynakçalar hakkında değerlendirme Ödev ile ilgili araştırma.
14 Ödev konusu ve içeriğinin taslağı ile ilgili tartışma Ödev ile ilgili araştırma.
15 Ödevi teslimi ve sunum Sunum.

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Lefebvre, H. (2016). Mekânın Üretimi. Ergüden, I. (çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık.
Ders Kitabı 2. Harvey, H. (2015). Umut Mekânları. Gambetti, Ç. (çev.).İstanbul: Metiş.
3. Marx, K. ve Engels, F. (2012) Komunist Manifesto. Üster.C. (çev). İstanbul. Can Yayınları.
4. Halbwachs, M. (2017). Kolektif Hafıza. Barış, B.(çev.). İstanbul: Heretik Yayıncılık.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 10
Ödevler 2 10
Sunum 1 20
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 6 90
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
2 Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir.
3 Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular.
4 İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur.
5 Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür.
6 Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür.
7 Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir.
8 Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır.
9 Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
10 Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar.
11 Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir.

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 16 2 32
Sunum/Seminer Hazırlama 1 5 5
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 5 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği 1 5 5
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 25 25
Toplam İş Yükü 125