AKTS - Mekân Üretim Süreci
Mekân Üretim Süreci (ICM525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mekân Üretim Süreci | ICM525 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, mekâna ait fiziksel ve toplumsal bilginin oluşumu ve değişiminin incelenmesidir. Mekânın bilgisi, mekânın eleştirisini de içerir. Ayrıca, mekânın fiziksel ve sosyal üretimi ve bu örgütlenmenin oluş biçimi hakkında bilgi edinilecektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mekân teorileri ile mekânsal pratikler arasındaki ilişki; mekân üretimi tartışmalarındaki farklı ideolojiler; eleştirel bir bakış açısı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Dersin içeriği ile ilgili okuma yapılması. |
2 | Mekân kavramı, mekân üretimi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
3 | Mekân, beden ve duyu ilişkisi | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
4 | Mutlak ve soyut mekân | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
5 | Modernite öncesi mekân | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
6 | Modernite mekânı (homojenlik-parçalılık-hiyerarşilik) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
7 | Mekânsal arkitektonik (Beden-zaman-analitik düşünce üçgeni) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
8 | Kalıcı ve temsil mekânları (imgeler ve mitsel anlatımlar) | Sınava hazırlık. |
9 | Çelişkili mekân (mekân bilimi ve toplumsal mekân ilişkisi) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
10 | Sınav | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
11 | Ütopya mekânları | Ödev konusu seçimine hazırlık. |
12 | Ödev konusunun seçimi ile ilgili tartışma | Ödev konusu ile ilgili literatür taraması |
13 | Kaynakçalar hakkında değerlendirme | Ödev ile ilgili araştırma. |
14 | Ödev konusu ve içeriğinin taslağı ile ilgili tartışma | Ödev ile ilgili araştırma. |
15 | Ödevi teslimi ve sunum | Sunum. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Lefebvre, H. (2016). Mekânın Üretimi. Ergüden, I. (çev.). İstanbul: Sel Yayıncılık. |
---|---|
Ders Kitabı | 2. Harvey, H. (2015). Umut Mekânları. Gambetti, Ç. (çev.).İstanbul: Metiş. |
3. Marx, K. ve Engels, F. (2012) Komunist Manifesto. Üster.C. (çev). İstanbul. Can Yayınları. | |
4. Halbwachs, M. (2017). Kolektif Hafıza. Barış, B.(çev.). İstanbul: Heretik Yayıncılık. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 10 |
Ödevler | 2 | 10 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 6 | 90 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | |||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | |||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | |||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | |||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | |||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | |||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | |||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | |||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 125 |