AKTS - Yapı Akustiği Teorisi II
Yapı Akustiği Teorisi II (ICM532) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yapı Akustiği Teorisi II | ICM532 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencinin kültür merkezleri, tarihi yapılar, hastane, okul, eğlence merkezleri, konser salonları gibi birçok mimari yapının akustik özelliklerini tanımasını, tasarımlarında kullanmasını sağlamaktır. Bunun için aldığı teorik bilgilerden yararlanır. Ölçüm yapar ve ölçüm sonuçlarını analiz eder. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Yapı akustiği; ilke ve uygulama teknikleri ile özel binalarda iç mekân akustiği ve gürültü kontrolü; akustik cihazlarının kullanımı; akustik prensipleri ile tasarım prensiplerinin entegrasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders içeriğini tanımlanması, beklentiler ve çalışmaların tanımı. Öğrencilerin neler bekleyebileceğinin bildirilmesi. Konunun kapsamlı bir tanımı için animasyonlar sunmanın hızlı bir özeti. | Ön araştırma |
2 | Acoustisc'in temel prensipleri, sesin doğuşu, yolu, insana etkisi ve ses kontrolü kısaca gözden geçirilmesi. | Araştırma konusunun belirlenmesi |
3 | Akustiklerin mimari tasarıma etkisi. Kapalı alanların farklı konularda ses efektine genel bakış; Hastaneler, okullar, oteller, konferans odaları, ameliyat amaç alanları. | Alan çalışması + ODEON |
4 | Yapı malzemelerinin akustik özellikleri. Akustiklerin mimari tasarıma etkisi. Binaların açık alanlarında farklı konularda ses efektine genel bakış; Rekreasyon alanları, açık konser alanları, sokaklar, ikamet yerleri vb. | Alan çalışması + ODEON |
5 | Farklı odalarda akustik tasarım, Ses takviye malzemeleri analizi ve sistemleri. | Alan çalışması + ODEON |
6 | Farklı arslarda (sokaklar, demiryolları, kumaşlar ... vb.) Gürültü kontrolü, Hava Kaynaklı Gürültü Azaltma, Katı Borne Ses Azaltma | Alan çalışması + ODEON |
7 | Farklı türde oditoryum akustiği; Açık ve kapalı oditoryumlar. Oda tiyatroları, tiyatrolar, konser salonları, | Alan çalışması + ODEON |
8 | ODEON Programı ile ön çalışma | Alan çalışması + ODEON |
9 | Akustikte bireysel görev ve grup projelerinin dağılımı, proje gruplarının oluşturulması. Çalışılan alanın modellemesi ve ODEON programında değerlendirilmesi | Alan çalışması + ODEON |
10 | Seçmeli konu için akustik tasarım. Sesi nasıl ölçebiliriz? Frekans analizi nedir? Gürültü ölçme makinesinin açıklanması. | |
11 | Farklı ses yutucu malzemelerin araştırılması kullanım önerileri. | Simülasyon çalışmaları |
12 | Kapalı gürültü ve dış gürültü kontrolleri, çevresel gürültü kaynakları ve önleme yöntemleri. Çevresel gürültüyü önlemeye yönelik tasarım etkisi. Sahadaki gürültünün ölçülmesi. | Simülasyon çalışmaları |
13 | Ses emiliminin ve ses geçişinin açıklanması ve hesaplanması. İletim Kaybının Prensipleri. Yankılanma Süresinin Hesaplanması. (ev ödevi) | Simülasyon çalışmaları |
14 | Akustiklerin mimari tasarım üzerindeki etkisi. Farklı uluslararası binalar üzerinde akustik tasarım araştırması. Yankılanma zamanının ve hesaplamanın ölçülmesi. | Modellemeler ve sunumlar |
15 | Grup sunumları 2. ara sınav |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. BAL KOÇYİĞİT, Filiz “Ders sunumları” |
---|---|
2. BAL KOÇYİĞİT, F. “A Comparative Study on acoustic properties of renovated historic school buildings and new school buildings” Atılım Üniversitesi Yayınları 2013. | |
3. CROCKER, M. “Handbook of Acoustic” M&C Ltd. 2015. | |
4. TREVOR J. Cox,Peter D'Antonio, Acoustic Absorbers and Diffusers: Theory, Design and Application” Taylor & Francis. 2009 | |
5. The Journal of Acoustical Society of America (JASA) | |
6. International Institue of Acoustic and Vibration. (IIAV) | |
7. Bal Koçyiğit F. (2010), Acoustics in the under teenaged student's music classrooms., JESTECH / TECHNOLOGY ( Journal of the Engineering Science and Technology), Elsevier , Karabük, 13 / 2, 107-117. | |
8. Bal Koçyiğit F. (2008), Acoustics in the partial deaf student school music, THE JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA, MELLVILLE / USA, 123 / 5, 128-2296. | |
9. Kocyigit, F.B. (2009). “Analysıs Of Frequency Band Factor For Sound Ergonomıcs In Three Dıfferent Types Of Specıal Buıldıngs” JESTECH / TECHNOLOGY ( Journal of the Engineering Science and Technology), Elsevier , Karabük, 245- 257. | |
10. Kocyigit, F.B. (2010). “Acoustical drawbacks at one type project for education buildings.” THE JOURNAL OF THE ACOUSTICAL SOCIETY OF AMERICA, | |
11. ANSI/ASA S12.60-2010/Part 1, American National Standard Acoustical Performance Criteria, Design Requirements, and Guidelines for Schools, Part 1: Permanent Schools | |
12. ANSI/ASA S12.60-2009/Part 2, American National Standard Acoustical Performance Criteria, Design Requirements, and Guidelines for Schools, Part 2: Relocatable Classroom Factors | |
13. BS Recommended “The British Association of Teachers of the Deaf, Classroom Acoustics - recommended standards” | |
14. Malcolm J. Crocker, Handbook of Acoustics Handbook of safety and security (Ankara Metro Consortium) 2000 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 5 | 10 |
Sunum | 2 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 8 | 60 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 3 | 5 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 5 | 5 | 25 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 5 | 2 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 3 | 5 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |