AKTS - Kamusal Yapılarda İç Mekân Tasarımı: Kütüphaneler
Kamusal Yapılarda İç Mekân Tasarımı: Kütüphaneler (ICM523) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kamusal Yapılarda İç Mekân Tasarımı: Kütüphaneler | ICM523 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kütüphane binalarının, bilgi çağına girdiğimiz basım ve yayınların zirveye ulaştığı günümüzde önemi artarak; temelde kültürel, psikolojik, ekonomik, teknolojik etmenler ve bunların zorunlu değişimi ile karşılaşılmaktadır. Okuyucu gereksinmelerinin değişmesi, tasarımcı-okuyucu katılımındaki değişimler, iç mekân tasarımı kavramı problemleri ve tasarımdaki gelişimlere ihtiyaç vardır. Çağdaş ölçülerin belirlenmesiyle iç mekân tasarımında geliştirilen esneklik, değişebilirlik ve uyabilirlik kavramları ve bu kavramların uygulandığı yöntemleri oluşturma ve bu çerçevede farklı okuyucu gruplarının değişim yapılarına uyan okuma salonu ve donatılarının tasarlanması zorunluluğu zaman içinde ortaya çıkmaktadır. Kütüphane yapılarında, Ülkemiz gerçekleri ve okuyucuyla uyumlu endüstrileşmiş çağdaş rasyonel iç mekân tasarımı ölçütlerine veri oluşturabilmesi amacıyla bütünsel bir yaklaşımla incelenip bilimsel yöntemlerin öğretilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kütüphane kullanıcılarının, kütüphanelerin bilgisayar-iletişim devrimi sonrasındaki yeniden yorumlanması, geçmişimiz-günümüz kullanım biçimleri, kütüphane kullanma yöntemleri, değişiklikler; kütüphane kullanımının sanal iç mekân niteliğinden çıkartılarak canlandırılması ve özendirilmesi için görüş, yenilik, yorum ve öneriler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin amacı, kapsamı, yöntemi ve kaynaklar hakkında bilgi | Konular hakkında ön bilgi toplama |
2 | Kütüphane Binalarında Değişim ve Gelişmenin Neden-Sonuç İlişkisi Yönünden İrdelenmesi | Sunuma hazırlanma |
3 | Temel Tanımlar | Sunuma hazırlanma |
4 | Tasarıma Yönelik Boyutlar | Sunuma hazırlanma |
5 | Tasarımda Fiziksel Etmenler | Konu İle İlgili Tartışma |
6 | Tasarımı Etkileyen Teknolojik(Bilişim)Etmenler | Konu İle İlgili Tartışma |
7 | Tasarımda Estetik Etmenler | Konu İle İlgili Tartışma |
8 | Tasarımda Sosyo-Kültürel ve Sosyo-Ekonomik Etmenler | Konu İle İlgili Tartışma |
9 | İç Mekânda Konfora Yönelik Etmenler | Konu İle İlgili Tartışma |
10 | İç Mekân ve Donatıda Biçimlenmeye Yönelik Etmenler | Sunuma Hazırlanma |
11 | Sunum | Sunum ve Tartışma |
12 | Sunum | Sunum ve Tartışma |
13 | Sunum | Sunum ve Tartışma |
14 | Sunum | Sunum ve Tartışma |
15 | Sunum | Sunum ve Tartışma |
16 | Sunum ve Değerlendirme | Sunum ve Tartışma |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Yenel, Aydanur. Kütüphanelerde Okuma Salonlarının İç Mekân Biçimlenmesi ve Ankara Eski ve Yeni Milli Kütüphane Örneği, H.Ü. İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı, Sanatta Yeterlik Tezi, Ankara, 2007 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Aalto, Alvar. Architectural Monographs 4, by Frederick, Gutheim, Myflower, London, Alvar Aalto, Academy Editions/St Martin Pres: 48. |
3. Ascroft, Linda ve Colin Langdon. Electronic Journals and University Libraries. Collection Building, XVIII, 3, 1999: 105-113. | |
4. Barker, Philip. Electronic Libraries of the Future, Encyclopedia of Library and Information Science, LIX, Suppi. 22, 1997: 119-152. | |
5. Brennen, Particik. Teknoloji ve Kütüphaneler, Kütüphane Enformasyon-Arşiv Alanında Yeni Gelişmeler ve Türkmarcy/Yay. Haz. Hasan S. Keseroğlu, İst.: TDK’ İstanbul Şubesi, 1991. | |
6. Brooke, Bob. Reading the Future: Electronic Books May Revolutionize the Publishing Industry, Hispanic, XIII, 9, 2000. 6.2.2001: 87. | |
7. Ching, Francis D.K. Interior Design, New York: Van Nostrand Reinhold, 1987. | |
8. Tate, A., Smith, C.R..Interior Design in the 20th Century. Harper and Row, Publisers, New York, USA, 1986. | |
9. Thompson, Goodfrey. Planning and Design of Library Buildings, Third Edition, London, Butterworth&Co(publishers)Ltd., 1989: 71-112-160-194-160. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | 1 | 20 |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 60 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | - | - |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | 1 | 11 | 11 |
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 1 | 16 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 30 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |