AKTS - Kentsel Tasarım
Kentsel Tasarım (ICM503) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kentsel Tasarım | ICM503 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Gözlem Örnek Olay İncelemesi, Alan Gezi, Sorun/Problem Çözme, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Kentsel tasarımının kuramsal ve metodolojik yaklaşımlarıyla ilgili bilgi seviyesinin arttırılmasını amaçlar. Ayrıca, kentsel alanları, sosyo-mekansal kalitenin geliştirilmesine yönelik uygulamaların üzerinden tartışmayı hedefler. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Dünyadaki ve Türkiye?deki kent ve kentsel tasarım alanındaki gelişmelerin, sosyo-mekânsal oluşum ve dönüşümlerin tarihsel süreçleri içerisinde kültürel, sosyal, politik ve ekonomik anlamda karşılaştırmalı olarak irdelenmesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanımı ve işleyiş sürecinin açıklanması. | Kentsel tasarım üzerinde hazırlık olarak okuma yapılması. |
2 | Kent ve kentsel tasarımın tanımı, amacı, anlamı ve kentsel tasarım süreci (aşamaları) | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
3 | Kentsel tasarım süreci | Birinci ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi |
4 | Kentsel tasarım yaklaşımları ve dönem ödeviyle ilgil tartışma. | Dönem ödeviyle ilgili araştırma.Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
5 | Kentsel tasarım metotları ve dönem ödeviyle ilgili tartışma. | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
6 | Kentsel tasarım tarihi | Birinci ödevin teslimi. İkinci ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
7 | Kentsel tasarım tarihi | Literatür taraması yapılması. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
8 | Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım | Dönem ödeviyle ilgili araştırma. Literatür taraması yapılması. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
9 | Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım | İkinci ödevin teslimi. Üçüncü ödevin konusunun belirlenmesi. Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
10 | Kentsel tasarım ve disiplinlerarası yaklaşım | Birinci ve ikinci ödevin sunumuna hazırlık. |
11 | Birinci ve ikinci ödevin sunumu | Konu çerçevesinde verilen okuma parçalarının irdelenmesi. |
12 | Dönem ödeviyle ilgili tartışma | Üçüncü ödevin sunumuna hazırlık. |
13 | Üçüncü ödevin sunumu. | Dönem ödeviyle ilgili araştırma. |
14 | Kaynakçalar hakkında değerlendirme | Dönem ödeviyle ilgili araştırma. |
15 | Genel değerlendirme (Dönem Ödevi) | Dönem ödevi sunuma hazırlık. |
16 | Dönem ödevi teslim ve değerlendirmeleri. | Dönem ödevi sunuma hazırlık. |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Anderson, S. (ed.). (1978) On Streets. Cambridge: MIT Press |
---|---|
2. Curran, R. J. (1980) Architecture and the Urban Experience. New York: Van Nostrand Reinhold. | |
3. Çelik, Z., Favro, D. ve Ingersoll, R. (2007) Şehirler ve Sokaklar (çev. Altınok, B.). İstanbul: Kitap Yayınevi. | |
4. Gehl, J. (1987) Life between Buildings: Using Public Space. New York: Van Noostrand Reinhold Company. | |
5. Krier, R. (1979) Urban Space. London : Academy Editions. | |
6. Lynch, K. (1960) The Image of the City. (Kent İmgesi) Cambridge: Technology Press. | |
7. Madanipour, A. (1996) Design of Urban Space: An Inquiry into a Socio-spatial Process. Chichester: Wiley. | |
8. Moughtin, C. (1992) Urban Design: Street and Square. Oxford: Architectural Press. | |
9. Nasar (1998) The Evaluative Image of the City. Thousand Oaks: Sage Publications. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 20 |
Ödevler | 3 | 30 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | X | ||||
2 | Alanı ile ilgili diğer alanlar arasındaki ara yüzlerde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel farkındalığa sahiptir. | X | ||||
3 | Kazanılan bilgi, kavrayış ve problem çözme becerilerini yeni ve alışılagelenin dışındaki ortamlarda, alanıyla ilgili daha geniş, disiplinler arası, çok disiplinli ve disiplinler üstü bağlamlar içerisinde uygular. | X | ||||
4 | İlgili araştırma alanında yeni bilgi ve yöntemler geliştirebilme ve farklı alanlardan gelen bilgiyi tümleştirmek için gerekli uzmanlaşmış problem çözme becerilerine sahip olur. | X | ||||
5 | Bir akademik araştırmayı eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür. | X | ||||
6 | Karmaşık, öngörülemeyen ve yeni stratejik yaklaşımları gerektiren çalışma veya öğrenim bağlamlarını yönetir ve dönüştürür. | X | ||||
7 | Öğrenimini büyük ölçüde kendi başına yönlendirmeye ya da bağımsız olarak sürdürmeye olanak veren öğrenme becerilerine sahiptir. | X | ||||
8 | Bir çalışmada ulaşılan bulgular ve sonuçlar ile bunların temelinde yatan bilgi ve rasyoneli uzman olan ve olmayan gruplarla açık ve sistemli bir biçimde paylaşır. | X | ||||
9 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar ve gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | X | ||||
10 | Bir akademik araştırmayı sistemli ve eleştirel olarak yürütür, akademik diyalogu eleştirel ve kategorik sonuçları için yürütür; ulusal ve uluslararası ortamlarda bildiri sunar ve yayın yapar. | X | ||||
11 | Alanıyla ilgili kapsamlı projeler üretir: kazandığı bilgi, kavrayış ve becerileri kullanarak [disiplinler arası, çok disiplinli disiplinler üstü bir yaklaşımla] farklı ölçeklerde tasarım / planlama kararları verme konusundaki kapasitesini ortaya koyan, kapsamlı bir proje üretir. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 3 | 30 | 90 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 67 | 67 |
Toplam İş Yükü | 225 |