AKTS - Yeterlik
Yeterlik (ELIT690) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Yeterlik | ELIT690 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 30 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, öğrencilerin doktora yeterlik sınavına hazırlanmalarına yardım etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Doktora programı öğrencilerinin üzerinde çalıştıkları disipline hakimiyetlerini ölçmek için uygulanan bir sınav. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yeterlik sınavı için genel bilgilendirme | |
2 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
3 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
4 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
5 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
6 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
7 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
8 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
9 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
10 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
11 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
12 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
13 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
14 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
15 | Literatür taraması ve gerekli çalışmalar | |
16 | Yeterlik sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English Literature |
---|---|
2. Ronald Carter, John McRae. The Routledge History of Literature in English | |
3. Anthony Burgess. English Literature: A Survey for Students | |
4. David Daiches. A Critical History of English Literature | |
5. Harry Blamires. A Guide to Twentieth Century Literature in English | |
6. Malcolm Bradbury. The Social Context of Modern English Literature | |
7. J.A Cuddon. The Penguin Dictionary of Literary Terms and Literary Theory | |
8. M.H. Abrams. A Glossary of Literary Terms | |
9. Edmund Wilson, Alvin Goldfarb. Living Theatre | |
10. Marjorie Garber. Shakespeare, After All | |
11. Richard Ellmann. Modern Poems : An Introduction to Poetry | |
12. Michael Schmidt, Grevel Lindop. British Poetry since 1960 | |
13. Walter Allen. The English Novel | |
14. Brian McHale. Postmodernist Fiction | |
15. John Storey. What is Cultural Studies?: A Reader |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 100 |
Toplam | 1 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 45 | 720 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 100 | 100 |
Toplam İş Yükü | 820 |