AKTS - Özel Konular:Şiir
Özel Konular:Şiir (ELIT624) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Konular:Şiir | ELIT624 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, farklı konuları içeren İngiliz şiirlerinin analizini yapmayı amaçlamaktadır. Bu konular arasında, ölüm, "carpe diem", ölümsüzlük, aşk, masumiyet ve deneyim, zaman ve değişim, evlilik, vatanseverlik, doğa ve kır yaşamı, endüstrileşme ve şehir, savaş konuları sayılabilir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngiliz şiir incelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel Giriş | The Norton Anthology of English Literature |
2 | Şiirde ölüm teması | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
3 | Şiirde "carpe diem" teması | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
4 | Şiirde ölümsüzlük teması | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
5 | Şiirde aşk teması | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
6 | Şiirde masumiyet ve tecrübe temaları | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
7 | Şiirde zaman ve değişim temaları | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
8 | Ara sınav | |
9 | Şiirde vatanseverlik teması | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
10 | Şiirde doğa ve kır yaşamı temaları | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
11 | Şiirde endüstrileşme ve şehir | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
12 | Şiirde savaş teması | Öğretim elemanı tarafından seçilen şiirlerin incelenmesi ve kaynak kitapların ilgili bölümlerinin okunması |
13 | Öğrenci sunumları | |
14 | Öğrenci sunumları | |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Abrams, M.H. (gen.ed.)The Norton Anthology of English Literature. 6th ed.New York. London: W.W.Norton&Company, 1993.Volume I& II. |
---|---|
2. Glancy, Ruth. Thematic Guide to British Poetry. London: Greenwood Press. 2002. | |
3. Perrine, Laurence. Sound and Sense: An Introduction to Poetry. New York, Burlingame: Harcourt, Brace and Company. 1956. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 2 | 32 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |