Seminer (ELIT600) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Seminer ELIT600 1. Dönem 0 0 0 0 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Zorunlu Bölüm Dersleri
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı doktora tezi yazma süreci öncesinde öğrencilere akademik yazım ve araştırma tekniklerini kullanma konusunda rehberlik etmektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kaynaklardan bilgi edinmenin yollarını öğrenir,
  • makalelerini/doktora tezlerini hazırlamak için gerekli bilgilere ulaşmak için kendi araştırma tekniklerini geliştirirler,
  • sistematik bir yazma sürecinde alınan bilgileri sentezler ve analiz ederler,
  • doktora tezi için taslaklarını/planlarını ve özetlerini hazırlamayı öğrenirler.
Dersin İçeriği Araştırma, tez ve akademik yazım teknikleri.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak
2 Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak
3 Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak
4 Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek
5 Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek
6 Öğrenciler tez taslaklarını (outline) gelecek adımlarını ve amaçlarını sunacaklardır. Tezlerinde faydalı olacağına inandıkları bir kitap ya da makaleyi yorumlayacaklardır. Metnin özetini ve tezleri için neden önemli olduğunu aktaracaklardır
7 Çalışmalarının ilk taslak sunumu
8 İlk taslakların revizyonu ve düzeltilmesi
9 Ara sınav
10 Sunum (makale özetleri)
11 Sunum (makale özetleri)
12 Sunum (makale özetleri)
13 Araştırmanın son halinin teslimi (outline, özet, giriş ve bibliyografya)
14 Redaksiyon
15 Tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. MLA Handbook for Writers of Research Papers.7th ed. New York: MLA, 2009
2. Altick, Richard D. and John J. Fenstermaker. The Art of Literary Research. 4th ed. New York: WW Norton, 1993.
3. Gibaldi, Joseph, ed. Introduction to Scholarship in Modern Languages and Literatures. 2nd ed. New York: MLA, 1992.
4. Guerin, Wilfred L., et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. New York: Oxford UP, 2011
Diğer Kaynaklar 5. Harner, James L.. Literary Research Guide. New York: MLA, 1993
6. Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. 6th ed. Chicago: The University of Chicago P, 1996

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 2 20
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 5 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 2 30
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 2 10 20
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128