AKTS - Seminer
Seminer (ELIT600) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seminer | ELIT600 | 1. Dönem | 0 | 0 | 0 | 0 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Zorunlu Bölüm Dersleri |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı doktora tezi yazma süreci öncesinde öğrencilere akademik yazım ve araştırma tekniklerini kullanma konusunda rehberlik etmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Araştırma, tez ve akademik yazım teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak | |
2 | Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak | |
3 | Edebiyat kuramları üzerine akademik araştırma ve literatür taraması yapmak, seçilen konu ile ilgili gerekli verileri toplamak | |
4 | Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek | |
5 | Yazar ve eser seçmek. Argümanı belirleyecek araştırma soru ve sorularını formüle etmek. Alanın önde gelen kuramcılarının bir ya da iki eserini belirlemek. Seçilen konuya uygulanabilecek kuram ve kuramcıları belirlemek. Kaynakları incelemek, not almak, özetlemek ve gerekli kaynaklara referans vermek. Detaylı bir outline hazırlamak ve teslim etmek | |
6 | Öğrenciler tez taslaklarını (outline) gelecek adımlarını ve amaçlarını sunacaklardır. Tezlerinde faydalı olacağına inandıkları bir kitap ya da makaleyi yorumlayacaklardır. Metnin özetini ve tezleri için neden önemli olduğunu aktaracaklardır | |
7 | Çalışmalarının ilk taslak sunumu | |
8 | İlk taslakların revizyonu ve düzeltilmesi | |
9 | Ara sınav | |
10 | Sunum (makale özetleri) | |
11 | Sunum (makale özetleri) | |
12 | Sunum (makale özetleri) | |
13 | Araştırmanın son halinin teslimi (outline, özet, giriş ve bibliyografya) | |
14 | Redaksiyon | |
15 | Tekrar | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. MLA Handbook for Writers of Research Papers.7th ed. New York: MLA, 2009 |
---|---|
2. Altick, Richard D. and John J. Fenstermaker. The Art of Literary Research. 4th ed. New York: WW Norton, 1993. | |
3. Gibaldi, Joseph, ed. Introduction to Scholarship in Modern Languages and Literatures. 2nd ed. New York: MLA, 1992. | |
4. Guerin, Wilfred L., et al. A Handbook of Critical Approaches to Literature. New York: Oxford UP, 2011 | |
Diğer Kaynaklar | 5. Harner, James L.. Literary Research Guide. New York: MLA, 1993 |
6. Turabian, Kate L. A Manual for Writers of Term Papers, Theses, and Dissertations. 6th ed. Chicago: The University of Chicago P, 1996 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 2 | 30 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |