AKTS - Özel Konular: Edebi Teori
Özel Konular: Edebi Teori (ELIT601) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Konular: Edebi Teori | ELIT601 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilere üç modern eleştiri kuramı ile ilgili kapsamlı bilgi vermektir. Bu kuramlar tarih ve edebiyat arasındaki ayrımı ortadan kaldıran metin ve bağlamı arasındaki ilişki gibi bir çok ortak noktası bulunan Bakhtin'in dialoji kuramı, Yeni-tarihselcilik, ve Kültürel Materyalizmdir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Çağdaş edebiyat kuramları ve kuramcıları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Bakhtin Reader. Pam Morris. s. 1-17 |
2 | Giriş | Bakhtin Reader. Pam Morris. s. 17-24 |
3 | Bakhtin/ The Bakhtin Reader | Marxism, The philosophy of language, Reported Speech, s. 50-73 |
4 | Bakhtin / The Bakhtin Reader | Social Heteroglossia, Dialogic Imagination. s.73-80 |
5 | Bakhtin / The Bakhtin Reader | Problems of Dostoevsky's Poetics, Double-Voiced Discourse in Dostoevsky, s. 89-112 |
6 | Bakhtin / The Bakhtin Reader | Literature as Ideological Form, Folk humour, Carnival Laughter, s. 124-206 |
7 | Yeni-Tarihselcilik | Metin, öğretim elemanı tarafından sağlanacaktır. |
8 | Hayden White | The Value of Narrativity, Modern Literary Theory. s. 229-236 |
9 | Michel Foucault | "Discipline and Punish: Panopticism", Literary Theory: An Anthology, s. 464-487 |
10 | Michel Foucault | "The Order of Discourse", Modern Literary Theory. s.239-251 |
11 | S. Greenblatt | Invisible Bullets, Literary Theory: An Anthology. s. 786-789 |
12 | S. Greenblatt | Resonance and Wonder, Modern Literary Theory (4. Basım), s. 305-323 |
13 | A. Sinfield | Cultural Materialism, Othello. Modern Literary Theory: An Anthology, s. 804-826 |
14 | Jonathan Dollimore | Sexual Dissidence,Modern Literary Theory (4. Basım), s. 239-242 |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. The Bakhtin Reader. Ed. Pam Morris, London: Arnold. 1994. |
---|---|
2. Modern Literary Theory. Ed. Philip Rice& Patricia Waugh. Third and Fourth editions. 1989, 2001. | |
3. Literary Theory: An Anthology Eds. J. Rivkin and M. Ryan. Blackwell, 1998. | |
Diğer Kaynaklar | 4. New Historicism and Cultural Materialism. Ed. K. Ryan. Arnold, 1994. |
5. A Practical Introduction to Literary Theory and Criticism. K. Booker, Longman, 1996. | |
6. New Historicism and Cultural Materialism. John Brannigan. Palgrave, 1998. | |
7. The Cambridge Companion to Foucault. Ed. G. Gutting. Cambridge Up, 1998. | |
8. Bakhtinian Thought. Simon Dentith. Routledge, 2003. | |
9. Bakhtin, M., Problems of Dostoevsky's Poetics. University of Minnesota Press, 2003. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 60 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 |