AKTS - Postmodern Roman

Postmodern Roman (ELIT619) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Postmodern Roman ELIT619 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı İngiliz ve Amerikan postmodern romanlarını incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Postmodernite konusunda bilgi sahibi olurlar,
  • İngiliz postmodern romanı konusunu inceleyebilirler,
  • Amerikan postmodern romanlarının konularını inceleyebilirler.
Dersin İçeriği Romanda postmodernizm ve örnek yapıtlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse genel bakış, terimler ve kavramlar, Postmodern'in tanımı Mentese, Oya Batum. “Bitmemis Bir Tartisma: Postmodernizm.” Bir Düşün Yolculuğu. Ankara: Bilgisel, 2009.
2 Kurt Vonnegut, Slaughterhouse-Five Kurt Vonnegut’s Slaughterhouse-Five, Ihab Hassan’s “Toward a Concept of Postmodernism,” Lyotard’s “The Postmodern Condition,” Nicol, Bran’s Introduction to Postmodern Fiction
3 Slaugterhouse-Five Nicol'un Vonnegut bölümü ve Roland Barthes'ın “The Death of the Author.”
4 The Crying of Lot 49
5 The Crying of Lot 49 Nicol’un Pynchon bölümü
6 The Crying of Lot 49 Nicol’un Pynchon bölümü
7 The New York Trilogy Nicol’un Auster bölümü ve Baudrillard, “Simulacra and Simulation”
8 The New York Trilogy
9 “Schrodinger’s Cat”
10 The French Lieutenant’s Woman
11 The French Lieutenant’s Woman
12 “Bloody Chamber.”
13 Sexing the Cherry
14 The French Lieutenant’s Woman
15 Genel tekrar
16 Final sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Kurt Vonnegut, Slaughterhouse-Five
2. Thomas Pynchon, The Crying of Lot 49
3. Paul Auster, The New York Trilogy
4. Ursula K. LeGuin, “Schrodinger’s Cat”
5. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman
6. Angela Carter, The Bloody Chamber
7. Jeanette Winterson, Sexing the Cherry
Diğer Kaynaklar 8. Nicol, Bran. Postmodern Fiction. Cambridge: Cambridge UP, 2009
9. Sarup, Madan. Post-structuralism and Postmodernism. New York: Harvester, 1993 (1988).
10. Hutcheon, Linda. The Politics of Postmodernism. New York: Routledge, 1991 (1989).
12. Best, Steven and Douglas Kellner. Postmodern Theory: Critical Interrogations. London: Macmillan, 1991.
14. Hutcheon, Linda. Narcissistic Narrative: The Metafictional Paradox. London: Menthuen, 1980
15. Mentese, Oya Batum. “Bitmemis Bir Tartisma: Postmodernizm.” Bir Düşün Yolculuğu. Ankara: Bilgisel, 2009.
16. Cixous, Helene. “Sorties: Out and Out: Attacks/Ways Out/Forays”
17. Barthes, Roland. “The Death of the Author.”
18. Jameson, Fredrick. “Postmodernism or The Logic of Late Capitalism”
20. Deleuze and Guattari, “The Anti-Oedipus”

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 30
Sunum 1 30
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 30
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 30
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128