AKTS - Özel Konular :Edebi Çalışmalar
Özel Konular :Edebi Çalışmalar (ELIT602) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Özel Konular :Edebi Çalışmalar | ELIT602 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin edebiyat, kültür ve politika alanında çeşitli aydın ve düşünürlerin eleştirel yaklaşımları ve iddialarını çalışmasını ve kullanmasını sağlamaktır. Ders klasik çağda Aristo'dan ve İngiliz Rönesansı'nda Sidneyle başlar ve 17. yüzyılda Dryden, 18. yüzyılda Samuel Johnson'ın eleştirel yaklaşımlarıyla devam eder. Ayrıca, Arnold gibi Romantik eleştirmenler ve şairler ve 20. yüzyılda yaşayan ve modernizm ve postmodernizm'in gelişimine katkıda bulunan T.S. Eliot, V. Woolf, W. Benjamin, R. Williams, Lyotardi F. Jameson, Deleuze ve Guattari gibi düşünürler de işlenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Edebiyat, kültür ve siyaset alanlarına eleştirel yaklaşımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | Introduction |
2 | Aristotle's Poetics | Aristotle's Poetics |
3 | Sidney from The Defence of Poetry from an Essay on Dramatic Poesy Norton I pp. 933-954, S. Johnson, Lives of English Poetsi Norton I pp. 2736-2737 | Sidney from The Defence of Poetry from an Essay on Dramatic Poesy Norton I pp. 933-954,S. Johnson, Lives of English Poetsi Norton I pp. 2736-2737 |
4 | Richard Addison, True and False Wit and On the Sublime, Norton Theory and Criticism, pp. 339-345; Edmund Burke, A Philosophical Enquiry ... the Sublime and Beautiful, Norton Theory and Criticism pp.454-460. | Richard Addison, True and False Wit and On the Sublime, Norton Theory and Criticism, pp. 339-345; Edmund Burke, A Philosophical Enquiry ... the Sublime and Beautiful, Norton Theory and Criticism pp.454-460. |
5 | William Wordsworth, Preface to Lyrical Ballads, Norton II pp. 626-273. | William Wordsworth, Preface to Lyrical Ballads, Norton II pp. 626-273. |
6 | Coleridge, Bigraphia Literaria, Norton II pp. 474-485; Mechanic vs. Organic Form pp. 487-488. | Coleridge, Bigraphia Literaria, Norton II pp. 474-485; Mechanic vs. Organic Form pp. 487-488. |
7 | Matthew Arnold, Preface to Poems, Norton II pp. 1374-1384, From Culture and Anarchy: Sweetness and Light, p. 1398-1399. | Matthew Arnold, Preface to Poems, Norton II pp. 1374-1384, From Culture and Anarchy: Sweetness and Light, p. 1398-1399. |
8 | T.S.Eliot, The Metaphysical Poets, Norton II. pp. 2325-2332. Virginia Woolf, Modern Fiction, Norton II pp. 2087-2092 | T.S.Eliot, The Metaphysical Poets, Norton II. pp. 2325-2332. Virginia Woolf, Modern Fiction, Norton II pp. 2087-2092 |
9 | Marx and Engels, The Norton Anth. of Theory and Criticism, Economic and Philosophic Manuscripts, The German Ideology, The Communist Manifesto, Grundrise, Preface to a Contribution..., Capital, pp. 651-671. | Marx and Engels, The Norton Anth. of Theory and Criticism, Economic and Philosophic Manuscripts, The German Ideology, The Communist Manifesto, Grundrise, Preface to a Contribution..., Capital, pp. 651-671. |
10 | Walter Benjamin, The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, Literary Theory: An Anthology pp. 282-289. Eds. Rivkin and Ryan. Antonio Gramsci, The Formation of the Intellectuals, The Norton Anth. of Theory and Criticism, pp. 1002-1008. | Walter Benjamin, The Work of Art in the Age of Mechanical Reproduction, Literary Theory: An Anthology pp. 282-289. Eds. Rivkin and Ryan. Antonio Gramsci, The Formation of the Intellectuals, The Norton Anth. of Theory and Criticism, pp. 1002-1008. |
11 | Max Horkjeimer and Theodor Adorno, The Culture Industry as Mass Deception; Literary Theory: An Anthology Eds. Rivkin and Ryan, pp. 1037-1041. Raymond Williams, Marxism and Literature, Modern Literary Theory, pp. 122-134, 4th ed. Eds. Rice and Waugh. | Max Horkjeimer and Theodor Adorno, The Culture Industry as Mass Deception; Literary Theory: An Anthology Eds. Rivkin and Ryan, pp. 1037-1041. Raymond Williams, Marxism and Literature, Modern Literary Theory, pp. 122-134, 4th ed. Eds. Rice and Waugh. |
12 | Etienne Balibar and Pierre Macheray, Literautre as Ideological Form, Modern Literary Theory, eds. Rice and Waugh pp. 134-142. | Etienne Balibar and Pierre Macheray, Literautre as Ideological Form, Modern Literary Theory, eds. Rice and Waugh pp. 134-142. |
13 | Jean Francois Lyotard, Defining the Postmodern pp. 1465-1468; Jean Baudriallard, The Precessşon of Simulacra, The Norton Anth. of Theory and Criticism. pp. 1556-1566. | Jean Francois Lyotard, Defining the Postmodern pp. 1465-1468; Jean Baudriallard, The Precessşon of Simulacra, The Norton Anth. of Theory and Criticism. pp. 1556-1566. |
14 | Fredric Jameson, Postmodernism and Consumer Society, The Norton Anth. of Theory and Criticism, pp. 1846-1860. | Fredric Jameson, Postmodernism and Consumer Society, The Norton Anth. of Theory and Criticism, pp. 1846-1860. |
15 | Gilles Deleuze and Felix Guattari, What is a Minor Literature?, A Thousand Plateaus, The Norton Anth. of Theory and Criticism. pp. 1451- 1468. | Gilles Deleuze and Felix Guattari, What is a Minor Literature?, A Thousand Plateaus, The Norton Anth. of Theory and Criticism. pp. 1451- 1468. |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. The Norton Anthology of English Literature Vols 1 and 2, 8th edition, W. W: The Norton and Company, 2006. |
---|---|
2. The Norton Anthology of Theory and Criticism. 2nd ed. W. W: Norton and Company 2010. | |
3. Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan. Blackwell, 1998. | |
4. Modern Literary Theory. Eds. Rice and Waugh. 4th ed. Bloomsbury, 2011. | |
Diğer Kaynaklar | 5. A Reader's Guide to Contemporary Literary Theory. Selden and Widdowson and Brooker Prentice Hall, 1997. |
6. A Practical Introduction to Literary Theory. K. Booker, Longman, 1996. | |
7. Literary Theory: An Anthology. Eds. Rivkin and Ryan. Blackwell, 1998. | |
8. A Glossary of Contemporary Literary Theory. Jeremy Hawthorn Arnold, 2000. | |
9. Critical Approaches to Literature. David Daichesi Longman, 1981. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 2 | 60 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 7 | 14 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 127 |