AKTS - Tarih ve Roman
Tarih ve Roman (ELIT636) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Tarih ve Roman | ELIT636 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, 19. yüzyıl İngiliz romanıyla başlayarak günümüze kadar yazılmış romanlarda "tarih"in yazarlar tarafından ne şekilde kullanıldığını analiz etmek, ve tarihle ilgili değişen görüşlerin izini sürmektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Veri mevcut değildir |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihin değişen kavramlarına giriş: tarihsellik ve tarihi roman | Robert K. Massie "Narrating the Past: History or Biography" ss. 103-115 in Biography and Source Studies (1994) ed. Frederick R. Karl |
2 | Gerçeklik, sanat ve sanat eseri arasındaki ilşiki ve Robert K. Massie "Narrating the Past: History or Biography" isimli makalesi üzerine tartışma (ss. 103-115 in Biography and Source Studies (1994) ed. Frederick R. Karl) | George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" |
3 | Makaleler üzerine tartışma: George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" | Walter Scott, Quentin Durward |
4 | Makaleler üzerine tartışma: George Lukacs "The Classical Form of the Historical Novel", Andrzej Gasiorek "Postmodernism and the Problme of History", Linda Hutcheon "Telling Stores: fiction and history" ve "Representing the past", Stephen Greenblatt "Towards a Poetics of Culture", Louis A. Montrose "Professing the Renaissance: The Poetics and Politics of Culture" | Walter Scott, Quentin Durward |
5 | Walter Scott, Quentin Durward | Virginia Woolf, Orlando |
6 | Virginia Woolf, Orlando | John Fowles, The French Lieutenant's Woman |
7 | John Fowles, The French Lieutenant's Woman | Peter Ackroyd, Chatterton |
8 | Peter Ackroyd, Chatterton | Julian Barnes, Flaubert's Parrot |
9 | Julian Barnes, Flaubert's Parrot | Jeanette Winterson, The Passion |
10 | Jeanette Winterson, The Passion | Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans |
11 | Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans | Graham Swift, Waterland |
12 | Graham Swift, Waterland | Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters |
13 | Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters | |
14 | Tartışma | |
15 | Genel Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Virginia Woolf, Orlando |
---|---|
2. John Fowles, The French Lieutenant’s Woman | |
3. Peter Ackroyd, Chatterton | |
4. Julian Barnes, Flaubert's Parrot | |
5. Jeanette Winterson, The Passion | |
6. Kazuo Ishiguro, When We Were Orphans | |
7. Graham Swift, Waterland | |
8. Julian Barnes, A History of the World in 10 ½ Chapters | |
Diğer Kaynaklar | 9. Terry Eagleton (1990), The Ideology of the Aesthetic |
10. Paul Hamilton (1996), Historicism | |
11. Linda Hutcheon (1989), The Politics of Postmodernism | |
12. George Lukacs (1962), The Historical Novel | |
13. Brook Thomas (1991), The New Historicism and Other Old-Fashion Ideas |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 129 |