AKTS - Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları
Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları (ELIT630) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Sömürgecilik Sonrası Çalışmaları | ELIT630 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı eski Britanya kolonilerinin kültürel, tarihsel, sosyolojik ve edebi değişimler bakımından sömürü dönemi ve sonrasının, Homi Bhabba, Frantz Fanon, Edward Said, Chinua Achebe, Leopold Sedar, Aime Cesaire gibi seçkin teorisyenlerin görüşleri ve teorileriyle bir analizini yaparken farklı kuramlar ışığında temel kavramları ve sorunları incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Sömürgecilik sonrası edebiyatı ve edebiyat kuramları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ana kavramlar, konseptler | Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır) |
2 | Ana kavramlar, konseptler | Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır) |
3 | Ana kavramlar, konseptler | Ana kavramlar, konseptler (Öğretim görevlisi tarafından sağlanacaktır) |
4 | Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Eds. Williams and Chrisman | Leopold Sedar, Senghar Negritude: A Humanism o the 20th century, pp. 27-36. Frantz Fannon: On National Culture, pp. 36-53 |
5 | Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Eds. Williams and Chrisman | Amilcar Cabral, National Liberation and Culture, pp. 53-66 |
6 | The Location of Culture, chapters 3-4. | Signs Taken for Wonders Homi K.Bhabha Dissemination:The Location of Culture, chapters 3-4. |
7 | Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman. | Aijar Ahmad, Orientalism and After, pp. 162-172; Aime Cesaire, Discourse on Colonialism. pp. 172-181. |
8 | Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman. | Ania Loomba, Overworlding The "Third World," pp. 324-340. |
9 | Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman | Stuart Hall, Cultural Identity and Diaspora. pp. 392-404. |
10 | Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman. | L. Chrisman, The Imperial Unconscious: Representation of Imperial Discourse. pp. 498-517. |
11 | Colonial Discourse. Eds. Williams and Chrisman | Chinua Achebe, The African Writer and The English Language. pp. 428-434; Nigugi wa Thiongo, The Language of African Literature. pp. 435-455. |
12 | Edebi eserler üzerine sunum | Edebi eserler üzerine sunum |
13 | Edebi eserler üzerine sunum | Edebi eserler üzerine sunum |
14 | Edebi eserler üzerine sunum | Edebi eserler üzerine sunum |
15 | Edebi eserler üzerine sunum | Edebi eserler üzerine sunum |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Chinua Achebe, Things Fall Apart |
---|---|
2. Burchi Emecheta, The Joys of Motherhood | |
3. Nadine Gordimer, Short Stories | |
4. Hanif Kureishi, Short Stories | |
5. V. S. Naipaul, Short Stories | |
6. Jean Rhys, Wide Sargossa Sea | |
7. Doris Lessing, The Grass is Singing | |
8. Michael Ondaatje, The English Patient | |
9. Timothy Mo, Sour Sweet | |
Diğer Kaynaklar | 10. 1. Bill Ascroft, Gareth Griffiths, Helen Tiffin (ed), The Postcolonial Studies Reader |
11. Patrick Williams and Laura Chrisman, Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Harvester Wheatshear, 1994. | |
12. Bart Moore-Gilbert, Gareth Statnton and Wİlly Maley (ed), Postcolonial Criticism | |
13. Ania Loomba, Colonialism/Postcolonialism | |
14. Homi Bhabha, The Location of Culture. Routledge, 1994. | |
15. Barbara Bush, Imperialism and Postcolonialism | |
16. Dennis Walder. Postcolonial Literature in English. Blackwell, 1998. | |
17. Colonial Discourse and Postcolonial Theory. Eds. P. Williams and L. Chrisman. Harvester Wheatsheap, 1994. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 60 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 |