AKTS - Kadın Drama Yazarları

Kadın Drama Yazarları (ELIT626) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Kadın Drama Yazarları ELIT626 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, öğrencilere İngiliz kadın tiyatro yazarlarını, metinlerini inceleyerek tanıtmaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • kültür ve tarihin bir ürünü olarak ortaya çıkan metinlerin şekillendirilmesinde cinsiyetin oynadığı rolü tanımlayabilir ve tartışabilir,
  • kadınların bireysel ve kültürel deneyimleri anlattıkları metinlerin önemini anlayabilir ve ifade edebilirler.
Dersin İçeriği İngiliz kadın tiyatro yazarları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Elizabeth Carey. The Tragedy of Mariam Elizabeth Carey. The Tragedy of Mariam
2 Frances Boothby. Marcelia , Delariver Manley. Lost Husband Frances Boothby. Marcelia ,Delariver Manley. Lost Husband
3 Mary Pix. The Beau Defeated Mary Pix. The Beau Defeated
4 Aphra Behn. The Forced Marriage Aphra Behn. The Forced Marriage
5 Susannah Centrelivre. The Perjured Husband Susannah Centrelivre. The Perjured Husband
6 Elizabeth Inchbald. Such Things Are Elizabeth Inchbald. Such Things Are
7 Joanna Baillie. De Montford Joanna Baillie. De Montford
8 Catherine Trotter. The Unhappy Penitent Catherine Trotter. The Unhappy Penitent
9 Elizabeth Polack. Esther, the Royal Jewess, Sophia Lee. Almeyda, Queen of Grenada Elizabeth Polack. Esther, the Royal Jewess, Sophia Lee. Almeyda, Queen of Grenada
10 Elizabeth Robins. Votes for Women, G.B.Stern. The Matriarch Elizabeth Robins. Votes for Women, G.B.Stern. The Matriarch
11 Catherine Gore. The Maid of Croissy Catherine Gore. The Maid of Croissy
12 Shelagh Delaney. A Taste of Honey Shelagh Delaney. A Taste of Honey
13 Caryl Chuchill. Top Girls Caryl Chuchill. Top Girls
14 Pam Gems. The Dead Fish Marriage Pam Gems. The Dead Fish Marriage
15 Louise Page. Golden Girls Louise Page. Golden Girls
16 Yarıyıl sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Elizabeth Carey. The Tragedy of Mariam
2. Frances Boothby. Marcelia
3. Delariver Manley. Lost Husband
4. Mary Pix. The Beau Defeated
5. Aphra Behn. The Forced Marriage
6. Susannah Centrelivre. The Perjured Husband
7. Elizabeth Inchbald. Such Things Are
8. Joanna Baillie. De Montford
9. Catherine Trotter. The Unhappy Penitent
10. Elizabeth Polack. Esther, the Royal Jewess
11. Sophia Lee. Almeyda, Queen of Grenada
12. Elizabeth Robins. Votes for Women
13. G.B.Stern. The Matriarch
14. Catherine Gore. The Maid of Croissy
15. Shelagh Delaney. A Taste of Honey
16. Caryl Chuchill. Top Girls
17. Pam Gems. The Dead Fish Marriage
18. Louise Page. Golden Girls

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 25
Sunum 1 25
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 15 15
Toplam İş Yükü 128