AKTS - Kadın Yazarlar
Kadın Yazarlar (ELIT625) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kadın Yazarlar | ELIT625 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngiliz kadın yazarların çeşitli edebi türlerde yazdıkları eserleri,yazıldıkları tarihsel bağlam içinde ve feminist kuram ve eleştirmenlerin görüşleri ışığında ayrıntılı biçimde inceleyerek, "kadın yazarlar" ve "kadın yazın geleneği" kavramlarının/sınıflandırmalarının anlamını ve önemini araştırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İngiliz kadın yazarların çeşitli edebi türlerde yazdıkları eserler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş: Kadın ve Yazın: Virginia Woolf'un "Professions for Women" adlı eserinin tartışması (The Norton Anthology of English Literature, vol. II) | Virginia Woolf'un "Professions for Women" adlı eseri (The Norton Anthology of English Literature, vol. II) |
2 | Kadın Yazını ve Feminist Eleştiri:Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness" | Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness" |
3 | Kadın Yazını ve Feminist Eleştiri:Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness" | Virginia Woolf- "A Room of One's Own", Toril Moi-"Feminist Literary Criticism" , Elaine Showalter- "Feminist Criticism in the Wilderness" |
4 | Kadın Yazarlar:Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma (Norton Anthology of English Literature, 1 ve 2. cilt, 8. basım): 1) "Some Reflections upon Marriage" Mary Astell ( 1.cilt, s. 2285) 2) "A Preface, in Answer to some objections to "Reflections Upon Marriage" Mary Astell (1. cilt, s. 2833) 3) "An Essay on Woman" Mary Leapor (1. cilt. s. 2601) 4) "A Vindication on the Rights of Woman" Mary Wollstonecraft (2. cilt, s. 167) | 1)"Some Reflections upon Marriage" , Mary Astell ( 1.cilt, s. 2285) 2) "A Preface, in Answer to some objections to 'Reflections Upon Marriage' ", Mary Astell (1. cilt, s. 2833) 3) "An Essay on Woman", Mary Leapor (1. cilt. s. 2601) 4) "A Vindication on the Rights of Woman", Mary Wollstonecraft (2. cilt, s. 167) |
5 | Kadın Yazarlar:Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma (Norton Anthology of English Literature, 1 ve 2. cilt, 8. basım): 1) "The Women of England: Their Social Duties and Domestic Habits", Sarah Stickney Ellis ( 2. cilt, s. 1721) 2) "Margaret Fuller and Mary Wollstonecraft", George Eliot (2. Cilt, s. 1337) 3) "Silly Novels by Lady Novelists", George Eliot (2. Cilt, s 1342) | 1) "The Women of England: Their Social Duties and Domestic Habits", Sarah Sticney Ellis ( 2. cilt, s. 1721) 2) "Margaret Fuller and Mary Wollstonecraft", George Eliot (2. Cilt, s. 1337) 3) "Silly Novels by Lady Novelists", George Eliot (2. Cilt, s 1342) |
6 | Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "George Eliot" Virginia Woolf. 2) "Jane Austen" Virginia Woolf. | 1) "George Eliot" Virginia Woolf. 2) "Jane Austen" Virginia Woolf. |
7 | Jane Austen- Persuasion | Persuasion |
8 | Charlotte Bronte-Jane Eyre | Jane Eyre |
9 | Anne Bronte- The Tenant of Wildfell Hall | The Tenant of Widfell Hall |
10 | Fanny Burney- Evelina | Evelina |
11 | Elizabeth Gaskell- North and South | North and South |
12 | George Eliot- Middlemarch | |
13 | Mary Elizabeth Brandon- Lady Audley's Secret | Lady Audley's Secret |
14 | Virginia Woolf- Mrs. Dalloway | Mrs. Dalloway |
15 | Genel Değerlendirme | Ödev verilen makaleler |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Barrett, Michele (ed.). Women and Writing by Virgina Woolf |
---|---|
2. Gilbert, Sandra, and Susan Gubar. The Madwoman in the Attic | |
3. Moers, Ellen. Literary Women: The Great Writers | |
4. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Bronte to Lessing. | |
5. Spacks, Patricia Meyer. The Female Imagination | |
6. Spender, Dale. Mothers of the Novel: 100 Good Women Writers before Jane Austen | |
7. Waugh, Patricia. Feminist Fictions | |
Ders Kitabı | 8. The Norton Anthology of English Literature |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 131 |