AKTS - Kısa Hikaye
Kısa Hikaye (ELIT620) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kısa Hikaye | ELIT620 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin Marksist, feminist, psikoanalitik, sömürge sonrası ve postmodern gibi bir çok eleştirel yaklaşımla hikayeleri karşılaştırabilmesini sağlayabilmek için bir çok kısa hikaye çalışmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Seçilmiş öykülere kuramsal yaklaşımlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Giriş |
2 | Giriş | Giriş |
3 | "The Dead" "A Good Man is Hard To Find" Dubliners | "The Dead" "A Good Man is Hard To Find" Dubliners |
4 | "Paul's Case" "The Gilded Six Bits" | Fiction. pp.80-96. Worlds of Fiction. pp.510-519 |
5 | Sömürgecilik sonrası ve feminist eleştiri | Sömürgecilik sonrası ve feminist eleştiri |
6 | "The Bliss" "The Guest" | "The Bliss" "The Guest" |
7 | Postmodernizm: Yeniden Yazım, Peri masalı, büyülü geçrekçilik, fantaziy, postmodern kadın gotiği | Postmodernizm: Yeniden Yazım, Peri masalı, büyülü geçrekçilik, fantaziy, postmodern kadın gotiği |
8 | "The Bloody Chamber" "The Firebird's Nest" | İnternet kaynakları |
9 | "A Wife's Story" "Flying Home" | Fiction.pp.198-214. |
10 | "Girls at War" "One Out of Mary" | Worlds of Fiction. pp. 19-28. pp.925-947. |
11 | "A Rose for Emily" "Everything That Rises Must Converge" | Fiction. pp. 153-160. pp.230-242. |
12 | Sunumlar | Sunumlar |
13 | Sunumlar | Sunumlar |
14 | Sunumlar | Sunumlar |
15 | Sunumlar | Sunumlar |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Worlds of Fiction Rubenstein and Larson, New York : Macmillan Publishing Company, 1993 |
---|---|
2. Fiction :A Harpercollins Anthology R.S.Gwyn , HarperCollins Publishers, 1993 | |
3. The Story And Its Writer . Ann Charters ( Ed .) Boston: Bedford Books of St. Martin’s Press, 1995 . (PN6120.2.S85 1995 | |
4. Angela Carter, Bloody Chamber and Other Stories, Harmondsworth : Penguin, 1986 | |
7. A Reader’s Guide to the short stories of William Faulkner D.J.Brown, G.K.Hall,Maxwell MacMillan Company, 1994 | |
Diğer Kaynaklar | 5. Complete stories and poems of Edgar Allan Poe Garden City, 1996 |
6. The Dark side of Guy de Maupassant Arnold Kellett, Ramsey Campbell, Cardinal, 1989 | |
8. An Introduction To Short Fiction Hans Ostrom, Holt,Rinehart and Winston, Inc., 1991 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 30 |
Sunum | 1 | 30 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 128 |