AKTS - Viktorya Çağı Romanı

Viktorya Çağı Romanı (ELIT617) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Viktorya Çağı Romanı ELIT617 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı Viktorya Dönemi (1837-1901) İngiliz romanının başlıca özelliklerini ve gelişimini tarihsel, kültürel ve edebi bağlam içinde, çağdaş edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri ışığında ayrıntılı bir biçimde incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Viktorya döneminde yazılan romanların genel özellikleri hakkında ileri düzeyde bilgi sahibi olurlar
  • Viktorya dönemi romanları ve tarihsel, kültürel ve edebi bağlam arasındaki çok yönlü ve karmaşık ilişki hakkında bilgi sahibidirler
  • Viktorya dönemi romanlarına çağdaş kuramsal yaklaşımlar hakkında bilgi sahibidirler
  • roman inceleme ve çözümleme becerilerini geliştirmişlerdir
Dersin İçeriği Tarihsel, kültürel ve edebi bağlamda Viktorya dönemi romanları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş: Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makaleler üzerine tartışma 1) "The Victorian Age (1830-1901)" The Norton Anthology of English Literature, Vol. II. 2) "Introduction" , Patrick Brantlinger and William B. Thesing, A Companion to the Victorian Novel. 1) "The Victorian Age (1830-1901)" The Norton Anthology of English Literature, Vol. II. 2) "Introduction" , Patrick Brantlinger and William B. Thesing, A Companion to the Victorian Novel.
2 Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makaleler üzerine tartışma 1) "Modern and Postmodern Theories of Prose Fiction" , Audrey Jaffe, A Companion to the Victorian Novel. 2) "Introduction" , Robin Gilmour, The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, 1830-1890. 1) "Modern and Postmodern Theories of Prose Fiction" , Audrey Jaffe, A Companion to the Victorian Novel. 2) "Introduction" , Robin Gilmour, The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, 1830-1890.
3 Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makale üzerine tartışma: "Education, Literacy and the Victorian Reader" , Jonathan Rose, A Companion to the Victorian Novel "Education, Literacy and the Victorian Reader" , Jonathan Rose, A Companion to the Victorian Novel
4 Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science" , Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley 1) From "Past and Present", Thomas Carlyle 2) From "On Liberty" , John Stuart Mill 3) From "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) From "Literature and Science" Matthew Arnold 5) From "Science and Culture", Thomas Henry Huxley
5 Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science", Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science", Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley
6 Tartışma ve sunum: W. M. Thackeray, Vanity Fair Vanity Fair
7 Elizabeth Gaskell, Mary Barton Mary Barton
8 Charlotte Bronte, Jane Eyre Jane Eyre
9 Emily Bronte, Wuthering Heights Wuthering Heights
10 Charles Dickens, Great Expectations Great Expectations
11 George Eliot, Middlemarch Middlemarch
12 A. Trollope, The Way We Live Now The Way We Live Now
13 Thomas Hardy, The Mayor of Caterbridge The Mayor of Casterbridge
14 Henry James, Daisy Miller ve The Turn of the Screw Daisy Miller ve The Turn of the Screw
15 S. Butler, The Way of All Flesh The Way of All Flesh
16 Yarı yıl sonu sınavı Tekrar

Kaynaklar

Diğer Kaynaklar 1. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms.
2. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890.
3. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel.
4. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Bronte to Lessing.
5. Thomas, Jane. Guides to English Literature: Victorian Literature.
6. Brantlinger, Patrick, William B. Thesing. A Companion to the Victorian Novel.
7. Habib, M.A.R. Modern Literary Criticism and Theory: A History.
Ders Kitabı 8. The Norton Anthology of English Literature Vol. II.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128