AKTS - Viktorya Çağı Romanı
Viktorya Çağı Romanı (ELIT617) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Viktorya Çağı Romanı | ELIT617 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı Viktorya Dönemi (1837-1901) İngiliz romanının başlıca özelliklerini ve gelişimini tarihsel, kültürel ve edebi bağlam içinde, çağdaş edebiyat kuramları ve eleştiri yöntemleri ışığında ayrıntılı bir biçimde incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Tarihsel, kültürel ve edebi bağlamda Viktorya dönemi romanları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse giriş: Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makaleler üzerine tartışma 1) "The Victorian Age (1830-1901)" The Norton Anthology of English Literature, Vol. II. 2) "Introduction" , Patrick Brantlinger and William B. Thesing, A Companion to the Victorian Novel. | 1) "The Victorian Age (1830-1901)" The Norton Anthology of English Literature, Vol. II. 2) "Introduction" , Patrick Brantlinger and William B. Thesing, A Companion to the Victorian Novel. |
2 | Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makaleler üzerine tartışma 1) "Modern and Postmodern Theories of Prose Fiction" , Audrey Jaffe, A Companion to the Victorian Novel. 2) "Introduction" , Robin Gilmour, The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, 1830-1890. | 1) "Modern and Postmodern Theories of Prose Fiction" , Audrey Jaffe, A Companion to the Victorian Novel. 2) "Introduction" , Robin Gilmour, The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature, 1830-1890. |
3 | Viktorya Çağı ve Viktorya çağı romanı, aşağıdaki makale üzerine tartışma: "Education, Literacy and the Victorian Reader" , Jonathan Rose, A Companion to the Victorian Novel | "Education, Literacy and the Victorian Reader" , Jonathan Rose, A Companion to the Victorian Novel |
4 | Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science" , Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley | 1) From "Past and Present", Thomas Carlyle 2) From "On Liberty" , John Stuart Mill 3) From "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) From "Literature and Science" Matthew Arnold 5) From "Science and Culture", Thomas Henry Huxley |
5 | Aşağıdaki makaleler üzerine tartışma: 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science", Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley | 1) "Past and Present", Thomas Carlyle 2) "On Liberty" , John Stuart Mill 3) "The Subjection of Women", J. Stuart Mill 4) "Literature and Science", Matthew Arnold 5) " Science and Culture", Thomas Henry Huxley |
6 | Tartışma ve sunum: W. M. Thackeray, Vanity Fair | Vanity Fair |
7 | Elizabeth Gaskell, Mary Barton | Mary Barton |
8 | Charlotte Bronte, Jane Eyre | Jane Eyre |
9 | Emily Bronte, Wuthering Heights | Wuthering Heights |
10 | Charles Dickens, Great Expectations | Great Expectations |
11 | George Eliot, Middlemarch | Middlemarch |
12 | A. Trollope, The Way We Live Now | The Way We Live Now |
13 | Thomas Hardy, The Mayor of Caterbridge | The Mayor of Casterbridge |
14 | Henry James, Daisy Miller ve The Turn of the Screw | Daisy Miller ve The Turn of the Screw |
15 | S. Butler, The Way of All Flesh | The Way of All Flesh |
16 | Yarı yıl sonu sınavı | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms. |
---|---|
2. Gilmour, Robin. The Victorian Period: The Intellectual and Cultural Context of English Literature 1830-1890. | |
3. Kettle, Arnold. An Introduction to the English Novel. | |
4. Showalter, Elaine. A Literature of Their Own: British Women Novelists from Bronte to Lessing. | |
5. Thomas, Jane. Guides to English Literature: Victorian Literature. | |
6. Brantlinger, Patrick, William B. Thesing. A Companion to the Victorian Novel. | |
7. Habib, M.A.R. Modern Literary Criticism and Theory: A History. | |
Ders Kitabı | 8. The Norton Anthology of English Literature Vol. II. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |