AKTS - Çağdaş Tiyatro

Çağdaş Tiyatro (ELIT614) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Tiyatro ELIT614 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere Çağdaş İngiliz Tiyatrosunu, tiyatro elementlerini ve drama türlerini tanıtmayı amaçlamaktadır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • çağdaş dramada gelişmeleri ve bu gelişmeleri hazırlayan şartları anlayabilirler,
  • 20. ve 21. yüzyılda yazılmış farklı oyunların türlerini ve özelliklerini bilirler,
  • oyunları tarihi ve kültürel açıdan yorumlayabilirler,
  • seçilen eserler üzerine akademik bir ödev yazabilirler.
Dersin İçeriği Çağdaş İngiliz Tiyatrosu ve örnek oyunlar.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Genel Bilgiler Genel Bilgiler
2 Çağdaş Britanya'da politik gelişmeler Çağdaş Britanya'da politik gelişmeler
3 Çağdaş Britanya'da sosyal gelişmeler Çağdaş Britanya'da sosyal gelişmeler
4 Çağdaş Britanya'da kültürel gelişmeler Çağdaş Britanya'da kültürel gelişmeler
5 Çağdaş Britanya'da edebi gelişmeler Çağdaş Britanya'da edebi gelişmeler
6 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
7 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
8 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
9 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
10 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
11 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
12 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
13 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
14 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
15 Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları Farklı oyunlar ve drama alanındaki akımları çalışma, öğrenci sunumları
16 Final Sınavı Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. G.B.Shaw. Candida
2. H.Ibsen.Nora
3. Samuel Beckett. Waiting for Godot
4. Harold Pinter. The Birthday Party
5. Caryl Churchill. Cloud Nine
6. Edward Bond. Saved
7. John Arden. Sergeant Musgrav’s Dance
8. Mark Ravenhill. Shopping and Fucking
9. Sarah Kane. Blasted

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 20
Sunum 2 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 40
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 40
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 2 10 20
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Toplam İş Yükü 133