AKTS - Kültür Çalışmalarında Özel Konular
Kültür Çalışmalarında Özel Konular (ELIT525) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültür Çalışmalarında Özel Konular | ELIT525 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Proje Tasarımı/Yönetimi. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencileri kültür araştırmaları konu ve temalarını tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kültür çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Kültür nedir? | Kültür nedir? |
2 | Milliyet, Milliyetçilik | Milliyet, Milliyetçilik |
3 | İmpatorluk, emperyalizm | İmpatorluk, emperyalizm |
4 | Irk, Irkçılık, Etnik köken | Irk, Irkçılık, Etnik köken |
5 | Kimlik/ler | Kimlik/ler |
6 | Sınıf | Sınıf |
7 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
8 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
9 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
10 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
11 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
12 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
13 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
14 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
15 | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma | Detaylı olarak konuyu incelemek için farklı edebi eserleri çalışma |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. R. Williams. Keywords |
---|---|
2. A.Giddens. Modernity and Identity | |
3. S.Hall. Representations | |
4. M. Starry& P.Childs. British Cultural Identities | |
5. N. Abercrombie. British Society | |
Diğer Kaynaklar | 6. w.Scott. Ivanhoe, |
7. Mrs. Gaskell. North and South, | |
8. W.B. Yeats. “Easter 1916” | |
9. T.Stoppard. “Hapgood” | |
10. E. Bond. Early Morning | |
11. H. Brenton. “Romans in Britain” | |
12. H. Kureishi. “Borderline” | |
13. T. Wertenbaker. “Love of the Nightingale” |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 4 | 50 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 |