AKTS - Romanın Ortaya Çıkışı
Romanın Ortaya Çıkışı (ELIT511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Romanın Ortaya Çıkışı | ELIT511 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, İngiltere'de romanın yeni bir edebi tür olarak on sekizinci yüzyılda ortaya çıkışını ve bu yüzyıl boyunca gelişimini, tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamı içinde , ünlü on sekizinci yüzyıl İngiliz roman yazarlarının eserlerinden seçilen örneklerle incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Romanın edebi tür olarak gelişimi ve 18. yüzyıl İngiliz romanı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş:Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | "The Restoration and the Eighteenth Century 1660-1785", The Norton Anthology of English Literature, Vol. I. |
2 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel, ve edebi bağlam. | Ödev verilen makaleler |
3 | Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam | Ödev verilen makaleler |
4 | Sunum ve Tartışma:Moll Flanders | Moll Flanders |
5 | Sunum ve Tartışma: Moll Flanders | Moll Flanders |
6 | Sunum ve Tartışma: Pamela | Pamela |
7 | Sunum ve Tartışma: Pamela | Pamela |
8 | Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews | Joseph Andrews |
9 | Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews | Joseph Andrews |
10 | Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy | Tristram Shandy |
11 | Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy | Tristram Shandy |
12 | Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker | Humphry Clinker |
13 | Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker | Humphry Clinker |
14 | Sunum ve Tartışma: Emma | Emma |
15 | Sunum ve Tartışma: Emma | Emma |
16 | Genel Sınav | Tekrar |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 2. Allen, Walter. The English Novel, 1954. |
---|---|
6. Spacks, Patricia Meyer. Novel Beginnings: Experiments in Eighteenth-Century English Fiction, 2006. | |
7. Stevenson, John Allen. The British Novel, Defoe to Austen. A Critical History, 1990. | |
8. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, 1987. | |
11. Hunter J.Paul. Before Novels: The Cultural Contexts of Eighteenth Century English Fiction, 1990. | |
12. Kraft, Elizabeth. Character and Cosciousness in Eighteenth Century Comic Fiction, 1992. | |
13. London, April. The Cambridge Introduction to the Eighteenth Century Novel, 2002. | |
14. Richetty, John. The English Novel in History, 1999. | |
15. Mc Keon, Michael. The Origins of the English Novel 1600-1740, 1987. | |
16. Roberts, Andrew Michael (ed). The Novel: From Its Origins to the Present Day, 1994. | |
17. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms | |
Ders Kitabı | 9. The Norton Anthology of English Literature, Vol. I |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 40 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 3 | 45 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |