AKTS - Rönesans Çalışmaları
Rönesans Çalışmaları (ELIT504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Rönesans Çalışmaları | ELIT504 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Rönesans Dönemi'nin tarihi ve kültürel bağlamını, dönemin önde gelen şairlerinin yazdığı şiirler aracılığıyla incelemektir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Rönesans dönemi İngiliz edebiyatı. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş: Tarihi, Sosyal ve Kültürel Bağlam | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
2 | Rönesans şiirine giriş | Seçilen materyallerin ilgili bölümleri |
3 | Sone geleneği: Sir Thomas Wyatt'ın eserlerinden seçmeler | The Norton Anthology of English Literature |
4 | Sir Philip Sidney: Astrophel and Stella | Sir Philip Sidney: Astrophel and Stella |
5 | Edmund Spenser: Amoretti ve The Faerie Queene | Edmund Spenser: Amoretti ve The Faerie Queene |
6 | Shakespeare Soneleri | Shakespeare Soneleri |
7 | Milton'ın soneleri: On his Blindness ve On Having Arrived at the Age of Twenty Three | Milton'ın soneleri: On his Blindness ve On Having Arrived at the Age of Twenty Three |
8 | Ara Sınav | |
9 | Şarkı ve Lirik: Christopher Marlowe: The Passionate Shepherd to his love; Sir Walter Raleigh: The Nymp’s Reply; Thomas Campion: My Sweetest Lesbia; Samuel Daniel: Love is a Sickness; John Lyly: Apelles’ Song | Şarkı ve Lirik: Christopher Marlowe: The Passionate Shepherd to his love; Sir Walter Raleigh: The Nymp’s Reply; Thomas Campion: My Sweetest Lesbia; Samuel Daniel: Love is a Sickness; John Lyly: Apelles’ Song |
10 | Şarkı ve Lirik: Shakespeare ve Ben Jonson'dan seçmeler | Şarkı ve Lirik: Shakespeare ve Ben Jonson'dan seçmeler |
11 | Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert | Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert |
12 | Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert | Metafizik Şiir: John Donne, Andrew Marvell, George Herbert |
13 | Cavalier Şairler: Sir John Suckling, Richard Lovelace, Robert Herrick | Cavalier Şairler: Sir John Suckling, Richard Lovelace, Robert Herrick (The Norton Anthology of English Literature) |
14 | Thomas More: Utopia | Thomas More: Utopia |
15 | Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Arthur F. Kinney. The Cambridge Companion to English Literature, 1500-1600. Cambrige University Press, 2000. |
---|---|
2. The Norton Anthology of English Literature (9th Edition) | |
3. Jill Kraye (Editor). The Cabrige Compaion to Renaissac Humanism. Cambrige University Press, 2004. | |
4. Michael Hattaway (Editor). A Companion o English Renaissance Literature and Culture. Blackwell Publishing, 2003. | |
5. John Lee (Editor). A Handbook of English Renaissance Literary Studies. Wiley Blackwell, 2017. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | |||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | |||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | |||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | |||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | |||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | |||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | |||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | |||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | |||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | |||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | |||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |