AKTS - Kültürel Teori
Kültürel Teori (ELIT632) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Kültürel Teori | ELIT632 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders, öğrencilere günümüzde metinlerin akademik çalışmalarını canlandıran temel terimler, teoriler ve düşünceler konusunda güçlü bir temel sağlamayı amaçlamaktadır. Bu ders öğrencileri yalnızca kültürel çalışmalara hazırlamakla kalmayacak, aynı zamanda “metinlerin” (kurgu ve kurgu olmayan yazılı eserler, medya temsilleri ve filmler dâhil olmak üzere yazılı eserler) ve kültürel anlamın dolaşımına ilişkin günlük eleştirel analiz becerilerini de geliştirecektir. Genel odak, kültürel metinleri dünyayı şekillendiren geniş güç sistemlerine bağlamak olacaktır. Kültürel metinler, toplumlarının önyargılarını ve değerlerini yansıtabilir ve bu kalıpların yeniden üretilmesine yardımcı olabilir. Bu eserler incelenirken ırk ve ırkçılık, toplumsal cinsiyet ve cinsiyetçilik, çalışma ve kapitalizm, sömürgecilik ve günümüzü tanımlayan imparatorluk tarihleri arasındaki ilişkilere yakından bakılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kültür araştırmaları konu ve izlekler ve kuramlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler | |
2 | Kültür Nedir? | |
3 | Millet ve Milliyetçilik | |
4 | İmparatorluk ve emperyalizm | |
5 | Irk, Irkçılık, Etnik ve Etnisite | |
6 | Kimlik ve Kimlikler | |
7 | Sınıf | |
8 | Ara Sınav | |
9 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
10 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
11 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
12 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
13 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
14 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
15 | Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Barry, Peter. Beginning Theory: An Introduction to Literary and Cultural Theory. 2nd ed., Manchester University Press, 2002. |
---|---|
2. Cohn, Dorrit. Transparent Minds: Narrative Modes for Presenting Consciousness in Fiction. Princeton University Press, 1978. | |
3. Couturier, Maurice. Textual Communication: A Print-Based Theory of the Novel. Routledge, 1991. | |
4. Harmon, William and C. Hugh Holman (eds.). A Handbook to Literature. 7th Ed., Prentice Hall, 1996. | |
5. Hawthorne, Jeremy. Studying the Novel: An Introduction. 3rd ed., St. Martin’s Press, 1997. | |
6. Hoffman, Michael and Patrick Murphy (eds.). Essentials of the Theory of Fiction. Durham: Duke University Press, 2005. | |
7. Lakoff, George and Mark Johnson (eds.). Metaphors We Live By. The University of Chicago Press, 2003. | |
8. Lodge, David and Nigel Woods (eds.). Modern Criticism and Theory: A Reader. 2nd ed., Longman, 2000. | |
9. McKeon, Michael (ed.). Theory of the Novel: A Historical Approach. Johns Hopkins University Press, 2000 |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 15 |
Sunum | 1 | 15 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 7 | 7 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |