AKTS - Batı Kültürü Konuları
Batı Kültürü Konuları (ELIT631) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Batı Kültürü Konuları | ELIT631 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Öğrencilerin Batı kültürü ve medeniyeti anlayışını geliştirmek için, öğrencilere Batı medeniyetinin edebiyattaki başarıları ve bu başarıların arkasındaki önemli felsefi fikirler hakkında bazı temel bilgileri edinme fırsatı vermek için tasarlanmıştır. Bu ders öğrencilere bir keşif duygusu kazandıracak ve edebiyattaki birçok kanonik eseri tartışarak, hümanist fikirlerin Batı tarihindeki önemini ele alacaklardır. Öğrencilerin belirlenen metinleri ve ek materyalleri okuyarak gerçek bilgilere aşina olmaları beklenir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Batı kültürü çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler | |
2 | Kültür nedir? | |
3 | Rönesans'tan bu yana Batı kültüründeki başlıca hareketler ve eğilimler - | |
4 | Batı eserlerinin estetik ruhunu tanıma ve Batı geleneğinin kültürel çeşitliliği hakkında sağlam bir anlayışa sahip olma | |
5 | Batı kültür tarihindeki bazı eserlerin anlam ve önemini analiz etme | |
6 | Batı kültür geleneğindeki farklı biçimlerdeki ve farklı dönemlerdeki çeşitli eserler arasındaki bağlantıları saptama ve bunları kendi sosyo-tarihsel geçmişleriyle ilişkilendirme | |
7 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
8 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
11 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
12 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
13 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
14 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | |
15 | Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Arcangeli, Alessandro and Jörg Rogge, Hannu Salmi. The Routledge Companion to Cultural History in the Western World. Routledge, 2020. |
---|---|
2. Dooyeweerd, Herman., Roots of Western Culture. Mellen Press, 2003. | |
3. Stock, Brian. Ethics Through Literature: Ascetic, Aesthetic Reading in Western Culture. University Press of New England, 2007. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |