AKTS - Popüler Edebiyat
Popüler Edebiyat (ELIT629) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Popüler Edebiyat | ELIT629 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı Popüler Edebiyat ve özelliklerini bilim kurgu, fantezi, gotik, korku ve romans türlerinden önemli yazarların seçilmiş örneklerini inceleyerek bilgi vermektir. Bu bağlamda ders elemanı tarafından popüler edebiyat ile ilgili yazılmış makaleler de incelenecektir. Dersi tamamlamış öğrencilerin popüler edebiyat ve özellikleri konusunda bahsedilen türlerde inceleme yaparak bilgilerini geliştirmesi beklenmektedir. Aynı zamanda öğrencilerin derste inceledikleri eserleri, deneyimleri ve güncel konular ile de birleştirmesi ve analiz etmesi beklenmektedir. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Popüler edebiyat metinleri incelemesi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler | Araştırma |
2 | Popüler Edebiyatın özellikleri ve gelişimi | Araştırma |
3 | Bilim Kurgu | Araştırma |
4 | Bilim Kurgu türünde seçilmiş eserin incelenmesi | Analysis of a selected work of science fiction |
5 | Bilim Kurgu türünde seçilmiş eserin incelenmesi | Bilim Kurgu türünde seçilmiş eserin incelenmesi |
6 | Fantezi | Araştırma |
7 | Fantezi türünde seçilmiş eserin incelenmesi | Fantezi türünde seçilmiş eserin incelenmesi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Gotik | Araştırma |
10 | Gotik türünde seçilmiş eserin incelenmesi | Gotik türünde seçilmiş eserin incelenmesi |
11 | Korku Türü | Araştırma |
12 | Korku türünde seçilmiş eserin incelenmesi | Korku türünde seçilmiş eserin incelenmesi |
13 | Romans | Araştırma |
14 | Romans türünde seçilmiş eserin incelenmesi | Romans türünde seçilmiş eserin incelenmesi |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Diğer Kaynaklar | 1. Bob Ashley. The Study of Popular Fiction: A Source Book. |
---|---|
2. John Cawelti. Adventure, Mystery, Romance: Formula Stories as Art and Popular Fiction. | |
3. Rosemary Herbert. The Oxford Companion to Crime and Mystery. | |
4. Christopher Pawling. Popular Fiction and Social Change. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 2 | 20 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 40 |
Toplam | 5 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 60 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 40 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 10 | 20 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 126 |