AKTS - 18. Yüzyıl Romanı

18. Yüzyıl Romanı (ELIT616) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
18. Yüzyıl Romanı ELIT616 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu dersin amacı, İngiltere'de romanın yeni bir edebi tür olarak on sekizinci yüzyılda ortaya çıkışını ve bu yüzyıl boyunca gelişimini, tarihsel, toplumsal ve kültürel bağlamı içinde , ünlü on sekizinci yüzyıl İngiliz roman yazarlarının eserlerinden seçilen örneklerle incelemektir.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 18. Yüzyılda romanın ortaya çıkışını toplumsal, kültürel ve edebi bağlam ile ilişkilendirebilirler.
  • on sekizinci yüzyıl romanının yazınsal özellikleri ve alt türleri konusunda bilgi sahibidirler.
  • romanın yeni ve popüler bir edebi tür olarak on sekizinci yüzyıl boyunca nasıl geliştiği hakkında bilgi sahibidirler.
  • roman inceleme ve çözümleme becerilerini geliştirmişlerdir.
Dersin İçeriği Romanın edebi tür olarak gelişimi ve 18. yüzyıl İngiliz romanı.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş:Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam Ödev verilen makaleler
2 Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel, ve edebi bağlam. Ödev verilen makaleler
3 Romanın Ortaya Çıkışı ve toplumsal, ekonomik, kültürel ve edebi bağlam Ödev verilen makaleler
4 Sunum ve Tartışma: Moll Flanders Moll Flanders
5 Sunum ve Tartışma: Moll Flanders Moll Flanders
6 Sunum ve Tartışma: Pamela Pamela
7 Sunum ve Tartışma: Pamela Pamela
8 Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews Joseph Andrews
9 Sunum ve Tartışma: Joseph Andrews Joseph Andrews
10 Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy Tristram Shandy
11 Sunum ve Tartışma: Tristram Shandy Tristram Shandy
12 Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker Humphry Clinker
13 Sunum ve Tartışma: Humphry Clinker Humphry Clinker
14 Sunum ve Tartışma: Emma Emma
15 Sunum ve Tartışma: Emma Emma
16 Genel Sınav Tekrar

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Allen, Walter. The English Novel, 1954.
2. Spacks, Patricia Meyer. Novel Beginnings: Experiments in Eighteenth-Century English Fiction, 2006.
3. Stevenson, John Allen. The British Novel, Defoe to Austen. A Critical History, 1990.
4. Watt, Ian. The Rise of the Novel: Studies in Defoe, Richardson and Fielding, 1987.
5. Hunter J.Paul. Before Novels: The Cultural Contexts of Eighteenth Century English Fiction, 1990.
6. Kraft, Elizabeth. Character and Cosciousness in Eighteenth Century Comic Fiction, 1992.
7. London, April. The Cambridge Introduction to the Eighteenth Century Novel, 2002.
8. Richetty, John. The English Novel in History, 1999.
9. Mc Keon, Michael. The Origins of the English Novel 1600-1740, 1987.
10. Roberts, Andrew Michael (ed). The Novel: From Its Origins to the Present Day, 1994.
11. Abrams, M.H. A Glossary of Literary Terms

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım 1 10
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 1 40
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri - -
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 3 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 15 3 45
Sunum/Seminer Hazırlama 1 15 15
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 128