AKTS - Erken Dönem-Modern Kültür

Erken Dönem-Modern Kültür (ELIT608) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Erken Dönem-Modern Kültür ELIT608 Alan Dışı Seçmeli 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili İngilizce
Dersin Türü Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Dersin öğretim elemanı (Academic staff)
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Bu ders öğrencilere şiirden küçük kitapçıklara, oyunlardan dini yayınlara, denemelerden mektuplara ve daha pek çok şey aracılığıyla erken modern İngiliz başta olmak üzere dünya edebiyatını ve kültürünü tanıtacaktır. Okumalar, İngiltere'de ve dünyada erken modern dönemde dolaşan çeşitli siyasi, sosyal ve kültürel meseleler ve fikirler hakkında kapsamlı bir anlayış sunacaktır. Öğrenciler erken modern kültürünün dâhil olduğu kişilerin eserlerine bu döneme olan bakışlarını genişletmek için ele alacaklardır. Öğrenciler okumalar, yayınlar, günlükler ve mektuplar aracılığıyla çalışacaklardır. Öğrencilere, bu çağda basım/yayıncılık tarihinin temelleri ile insanlık tarihinin bu dönemine ilişkin araştırmalara odaklanan yeni ve etkileşimli dijital arşivler/veritabanları tanıtılacaktır.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • erken dönen modern dünya ve İngiliz kültürün anlamını kavrar,
  • erken dönem modern İngiltere ve farklı kültürlerin metinlerini çeşitli açılardan inceler ve karşılaştırır.
Dersin İçeriği Erken dönem modern kültür çalışmaları.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler Araştırma
2 Erken modern dönemde dünya Araştırma
3 Erken modern dönemde kültürün tanımı Araştırma
4 Erken modern dönemdeki başlıca hareketleri ve eğilimleri tanımlama Araştırma
5 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
6 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
7 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
8 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
9 Ara Sınav
10 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
11 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
12 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
13 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
14 İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir
15 Tekrar
16 Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Adams, Robyn and Rosanna Fox. Diplomacy and Early Modern Culture. Palgrave Macmillan, 2011.
2. Cummings, Brian and ‎Freya Sierhuis. Passions and Subjectivity in Early Modern Culture. Routledge, 2013.
3. Long, P. Kathleen. Gender and Scientific Discourse in Early Modern Culture. Ashgate Publishing, 2010.
4. Traub, Valerie, M. Lindsay Kaplan and Dympna Callaghan. Feminist Readings of Early Modern Culture: Emerging Subjects. Cambridge UP, 1996.

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler 1 10
Sunum 1 10
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 30
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 4 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 50
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. X
2 İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. X
3 Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. X
4 İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. X
5 İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
6 İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. X
7 Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. X
8 Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. X
9 Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. X
10 Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. X
11 Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. X
12 Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. X
13 Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. X

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) 16 3 48
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi 14 2 28
Sunum/Seminer Hazırlama 1 10 10
Projeler
Raporlar
Ödevler 1 10 10
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi 1 10 10
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi 1 20 20
Toplam İş Yükü 126