AKTS - Erken Dönem-Modern Kültür
Erken Dönem-Modern Kültür (ELIT608) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Erken Dönem-Modern Kültür | ELIT608 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilere şiirden küçük kitapçıklara, oyunlardan dini yayınlara, denemelerden mektuplara ve daha pek çok şey aracılığıyla erken modern İngiliz başta olmak üzere dünya edebiyatını ve kültürünü tanıtacaktır. Okumalar, İngiltere'de ve dünyada erken modern dönemde dolaşan çeşitli siyasi, sosyal ve kültürel meseleler ve fikirler hakkında kapsamlı bir anlayış sunacaktır. Öğrenciler erken modern kültürünün dâhil olduğu kişilerin eserlerine bu döneme olan bakışlarını genişletmek için ele alacaklardır. Öğrenciler okumalar, yayınlar, günlükler ve mektuplar aracılığıyla çalışacaklardır. Öğrencilere, bu çağda basım/yayıncılık tarihinin temelleri ile insanlık tarihinin bu dönemine ilişkin araştırmalara odaklanan yeni ve etkileşimli dijital arşivler/veritabanları tanıtılacaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Erken dönem modern kültür çalışmaları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, Oryantasyon, Kurallar ve Yönetmelikler | Araştırma |
2 | Erken modern dönemde dünya | Araştırma |
3 | Erken modern dönemde kültürün tanımı | Araştırma |
4 | Erken modern dönemdeki başlıca hareketleri ve eğilimleri tanımlama | Araştırma |
5 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
6 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
7 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
8 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
9 | Ara Sınav | |
10 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
11 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
12 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
13 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
14 | İncelenen konuyu göstermek için farklı edebi eserlerin incelenmesi | İncelenecek edebi eser dersin öğretim elemanı tarafından verilecektir |
15 | Tekrar | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Adams, Robyn and Rosanna Fox. Diplomacy and Early Modern Culture. Palgrave Macmillan, 2011. |
---|---|
2. Cummings, Brian and Freya Sierhuis. Passions and Subjectivity in Early Modern Culture. Routledge, 2013. | |
3. Long, P. Kathleen. Gender and Scientific Discourse in Early Modern Culture. Ashgate Publishing, 2010. | |
4. Traub, Valerie, M. Lindsay Kaplan and Dympna Callaghan. Feminist Readings of Early Modern Culture: Emerging Subjects. Cambridge UP, 1996. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Dört temel beceri olan dinleme, okuma, konuşma ve yazmayı etkin bir biçimde kullanabilmek. | X | ||||
2 | İngiliz Dili ve Edebiyatı hakkında kapsamlı teorik bilgiye sahip olmak. | X | ||||
3 | Edebiyat kuramları hakkında bilgi sahibi olmak ve bu kuramları çeşitli edebi metinlere uygulayabilmek. | X | ||||
4 | İngiliz kültürüne tüm yönleriyle hakim olmak. | X | ||||
5 | İngiliz edebiyatını, farklı dönem ve türlerden çeşitli eserler aracılığıyla diğer edebiyatlarla karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
6 | İngiliz kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurabilmek. | X | ||||
7 | Alana ilişkin etkinlikleri planlamak, düzenlemek ve yönetmek. | X | ||||
8 | Yaratıcı, eleştirel ve analitik düşünme yeteneklerini edinmek. | X | ||||
9 | Akademik bir araştırmanın nasıl yapılacağını öğrenmek ve sonuçta elde edilen bilgiyi araştırmanın amacı doğrultusunda kullanmak. | X | ||||
10 | Mesleki etik değerleri edinmek ve bu değerleri araştırma ve üretim sürecinde kullanmak. | X | ||||
11 | Bireysel çalışmalar ve grup projeleri aracılığıyla sorumluluk duygusu kazanarak iş yaşamına hazırlanmak. | X | ||||
12 | Edebiyatta yer alan edebi, felsefi, psikolojik, kültürel, eleştirel ve teorik gibi çeşitli söylemleri anlayabilmek ve çözümleyebilmek. | X | ||||
13 | Dünya kültürünü anlayabilmek ve bir parçası olabilmek. | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 10 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 126 |