AKTS - Çağdaş Örgüt Kuramları

Çağdaş Örgüt Kuramları (ISL623) Ders Detayları

Ders Adı Ders Kodu Dönemi Saati Uygulama Saati Laboratuar Hours Kredi AKTS
Çağdaş Örgüt Kuramları ISL623 1. Dönem 3 0 0 3 5
Ön Koşul Ders(ler)i
N/A
Dersin Dili Türkçe
Dersin Türü Teknik Seçmeli Dersler
Dersin Seviyesi Doktora
Ders Verilme Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası.
Dersin Koordinatörü
Dersin Öğretmen(ler)i
  • Doç. Dr. Şule Tuzlukaya
Dersin Asistan(lar)ı
Dersin Amacı Örgüt teorisi ve yönetim düşüncesindeki temel konuları ve bakış açılarını kapsamlı bir şekilde ortaya koymak, yönetim biliminin gelişimini değişim bağlamında değerlendirmek ve yönetim tekniklerini iş hayatında kullanma becerisine sahip olmalarını sağlamak.
Dersin Eğitim Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Yönetim biliminin tarihsel gelişimini dünyadaki değişimler bağlamında değerlendirmek ve yorumlamak
  • Modern yönetim tekniklerini iş hayatına uyarlayabilmek
Dersin İçeriği Örgüt teorilerinin evrimi ve çağdaş örgüt teorileri, kaynak bağımlılığı teoremi, sosyal ağ teoremi, vekalet teoremi gibi güncel teoriler.

Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Örgüt kuramına giriş ve temel kavramlar
2 Yönetim düşüncesinin temelleri- Klasik örgüt kuramları
3 Klasik örgüt kuramları *Taylor Bilimsel Yönetim Yaklaşımı *Fayol Yönetim Süreci Yaklaşımı *Weber İdeal Bürokrasi Klasikler döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma.
4 Neo klasik örgüt kuramları ve modeller Neo-Klasikler döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma.
5 Çağdaş yönetim kuramları-Sistem yaklaşımı Çağdaş yönetim kuramları döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma.
6 Çağdaş yönetim kuramları-Durumsallık yaklaşımı
7 Ara Sınav
8 Post modern yönetim kuramları döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma.
9 Adaptasyon (uyum) yaklaşımları Nüfus ekolojisi yaklaşımı
10 Örgütsel değişme ve örgüt geliştirme Toplam kalite Yönetimi
11 Kıyaslama
12 Değişim Mühendisliği
13 Öğrenen Örgütler
14 Stratejik yönetim
15 Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi
16 Dönem sonu sınavı

Kaynaklar

Ders Kitabı 1. Koçel, Tamer., İşletme Yöneticiliği, Arıkana Basım Yayım Dağıtım, 2010.
2. Eren, Erol., Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta Basım, 2009
Diğer Kaynaklar 3. Öğretim üyesi sunu ve notları

Değerlendirme System

Çalışmalar Sayı Katkı Payı
Devam/Katılım - -
Laboratuar - -
Uygulama - -
Alan Çalışması - -
Derse Özgü Staj - -
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği - -
Ödevler - -
Sunum 4 25
Projeler - -
Rapor - -
Seminer - -
Ara Sınavlar/Ara Juri 1 25
Genel Sınav/Final Juri 1 50
Toplam 6 100
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı 100
Toplam 100

Kurs Kategorisi

Temel Meslek Dersleri
Uzmanlık/Alan Dersleri X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi

# Program Yeterlilikleri / Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 1. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek.
2 2. Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olabilmek
3 3. Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek.
4 4. İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakabilmek.
5 5. İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanabilmek.
6 6. İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilmek.
7 7. Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olabilmek.
8 8. Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olabilmek.
9 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek.
10 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek
11 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek

ECTS/İş Yükü Tablosu

Aktiviteler Sayı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati)
Laboratuar
Uygulama
Derse Özgü Staj
Alan Çalışması
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi
Sunum/Seminer Hazırlama
Projeler
Raporlar
Ödevler
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi
Toplam İş Yükü 0