AKTS - Çağdaş Örgüt Kuramları
Çağdaş Örgüt Kuramları (ISL623) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş Örgüt Kuramları | ISL623 | 1. Dönem | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt, Takım/Grup Çalışması, Beyin Fırtınası. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Örgüt teorisi ve yönetim düşüncesindeki temel konuları ve bakış açılarını kapsamlı bir şekilde ortaya koymak, yönetim biliminin gelişimini değişim bağlamında değerlendirmek ve yönetim tekniklerini iş hayatında kullanma becerisine sahip olmalarını sağlamak. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Örgüt teorilerinin evrimi ve çağdaş örgüt teorileri, kaynak bağımlılığı teoremi, sosyal ağ teoremi, vekalet teoremi gibi güncel teoriler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Örgüt kuramına giriş ve temel kavramlar | |
2 | Yönetim düşüncesinin temelleri- Klasik örgüt kuramları | |
3 | Klasik örgüt kuramları *Taylor Bilimsel Yönetim Yaklaşımı *Fayol Yönetim Süreci Yaklaşımı *Weber İdeal Bürokrasi Klasikler döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | |
4 | Neo klasik örgüt kuramları ve modeller Neo-Klasikler döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | |
5 | Çağdaş yönetim kuramları-Sistem yaklaşımı Çağdaş yönetim kuramları döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | |
6 | Çağdaş yönetim kuramları-Durumsallık yaklaşımı | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Post modern yönetim kuramları döneminde İngiltere, Almanya, Fransa, ABD, Rusya, Japonya, İtalya, Çin ve Osmanlı İmparatorluğunda farklı boyutlarda yaşanan (ekonomik, siyasi, teknolojik, hukuki, toplumsal, kültürel, demografik, eğitim vb) gelişmelere ilişkin tartışma. | |
9 | Adaptasyon (uyum) yaklaşımları Nüfus ekolojisi yaklaşımı | |
10 | Örgütsel değişme ve örgüt geliştirme Toplam kalite Yönetimi | |
11 | Kıyaslama | |
12 | Değişim Mühendisliği | |
13 | Öğrenen Örgütler | |
14 | Stratejik yönetim | |
15 | Genel tekrar ve dersin değerlendirilmesi | |
16 | Dönem sonu sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Koçel, Tamer., İşletme Yöneticiliği, Arıkana Basım Yayım Dağıtım, 2010. |
---|---|
2. Eren, Erol., Yönetim ve Organizasyon Çağdaş ve Küresel Yaklaşımlar, Beta Basım, 2009 | |
Diğer Kaynaklar | 3. Öğretim üyesi sunu ve notları |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 4 | 25 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 0 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek. | |||||
2 | 2. Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
3 | 3. Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. | |||||
4 | 4. İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakabilmek. | |||||
5 | 5. İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanabilmek. | |||||
6 | 6. İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilmek. | |||||
7 | 7. Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olabilmek. | |||||
8 | 8. Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olabilmek. | |||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | |||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | |||
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 0 |