AKTS - Pazarlama Modelleri
Pazarlama Modelleri (ISL612) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pazarlama Modelleri | ISL612 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı pazarlamadaki teorileri derinlemesine anlamak ve pazarlama problemlerine genel modelleme uygulamalarını tanıtmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Pazarlama teorilerinin gelişimi, tüketici davranışı modelleri, endüstriyel satın alma modelleri, yeni ürün yayılım modelleri, uluslararası pazarlama stratejileri, pazarlama karar destek sistemleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse genel bir bakış: Müfredatın kontrol edilmesi, beklentilerin tartışılması ve genel değerlendirme | |
2 | Pazarlamanın tanımı, pazarlama yönelimleri, değer önerileri | |
3 | Rekabet stratejileri, pazarlama çevresi | |
4 | Tüketici Davranışı modelleri | |
5 | • Howard and Sheth Model • Engel, Kollet, Blackwell (EKB) Model | |
6 | • Theory of Reasoned Action (Fishbein and Ajzen) • Theory of Planned Behaviour • Hawkins Stern- Impulse Buying Theory | |
7 | • Motivation-Need Theory (Maslow’s Theory of Motivation, Herzberg’s 2 factor theory, McClelland’s Need Theory, etc) | |
8 | Orgutsel satın alma modelleri | |
9 | Makale tartismalari | |
10 | Ürün tanımı, ürün seviyeleri, PLC stratejileri, yeni ürün geliştirme, markalaşma, hizmet pazarlaması Yeniliklerin Yayılması Teorisi | |
11 | Fiyatlandırma kavramları ve stratejileri, yeni ürünler için fiyatlandırma stratejileri, yönetim muhasebesi perspektifiyle tartışma | |
12 | Pazarlama Kanalları, online pazarlama, perakende ve toptan satış, çoklu kanal kullanımı | |
13 | İletişim Kuramları, Bütünleşik Pazarlama İletişimi | |
14 | Sürdürülebilirlik, Kar amacı gütmeyen kuruluşlar için pazarlama, Etik | |
15 | Genel değerlendirme | |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. - Quantitavie Marketing and Marketing Management, eds. Diamantopoulos, A., Fritz, W., Hildebrant, L. (2012) Springer Publishing |
---|---|
2. - Marketing Models by Lilien, G.L., Kotler, P., Moorthy, K.S. (1992) Prentice Hall | |
Diğer Kaynaklar | 3. Journal articles |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 10 | 50 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 12 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek. | |||||
2 | 2. Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olabilmek | |||||
3 | 3. Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. | |||||
4 | 4. İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakabilmek. | X | ||||
5 | 5. İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanabilmek. | X | ||||
6 | 6. İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilmek. | X | ||||
7 | 7. Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olabilmek. | X | ||||
8 | 8. Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olabilmek. | X | ||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | |||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | X | ||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 15 | 1 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 10 | 3 | 30 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 128 |