AKTS - Finansal Kurumlar ve Araçlar
Finansal Kurumlar ve Araçlar (ISL614) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal Kurumlar ve Araçlar | ISL614 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı; öğrencilere finansal piyasalar ve kurumlarla ilgili temel kavram ve teoriler konusunda yeterli anlayış kazandırmak ve temel bilgi dağarcığını sağlamaktır. Ders; disiplinler arası bir anlayış ile öğrencileri güncel finansal meselelere çekmek, bu konulara dair bir bakış açısı kazandırmak üzere tasarlanmıştır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Finansal kurumların sınıflandırılması, finansal piyasaların türleri, para ve sermaye piyasaları araçları, Merkez Bankacılığı, ticari bankacılık, bankacılık düzenleme ve denetleme, menkul kıymet borsaları ve BİST, Sermaye Piyasası Kurulu, yatırım fonları ve ortaklıkları, sigortacılık kurumları ve araçları, sosyal güvenlik kurumları, finansal kiralam |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Finansal Piyasalar ve Kurumları Neden Öğrenmeliyiz? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012, kitabının Türkçe power point sunumları s. 1-14 |
2 | Finansal Sisteme Genel Bir Bakış | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012” kitabının Türkçe power point sunumları s.15-35 |
3 | Faiz Oranı Ne Demektir, Değerlemedeki Rolü Nedir? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012” kitabının Türkçe power point sunumları ss.36-63 |
4 | Faiz oranları Neden Değişir? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012” kitabının Türkçe power point sunumları s. 93-126 |
5 | Risk ve Vade Yapısı Faiz Oranlarını Nasıl Etkiler? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 127-149 |
6 | Finansal Piyasalar Etkin midir? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 156-173 |
7 | Ara Sınav | |
8 | Finansal Kurumlar Neden Vardır? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 181-217 |
9 | Finansal Krizler Neden Meydana Gelir, Ekonomi için Neden Yıkıcıdır? | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 163-190 |
10 | Merkez Bankacılığı ve Para Politikası | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 191-254 |
11 | Para Piyasaları | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 254-278 |
12 | Tahvil Piyasası | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 279-301 |
13 | Borsa | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 302-322 |
14 | İpotek Piyasaları | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 323-343 |
15 | Döviz Piyasası | Financial Markets and Institutions, Frederic S. Mishkin and Stanley G. Eakins, Prentice Hall, 2012 kitabının Türkçe power point sunumları s. 344-373 |
16 | Sunumlar | |
17 | Genel Tekrar | |
18 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Financial Markets and Institutions, F. S. Mishkin and S. G Eakins |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek. | X | ||||
2 | 2. Araştırma etiği hakkında farkındalık sahibi olabilmek | X | ||||
3 | 3. Akademik ve profesyonel bağlamda teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri sürekli takip ederek, bilgi toplumu olma sürecine katkıda bulunabilmek. | X | ||||
4 | 4. İşletmelerde oraya çıkan sorunlara hem kuramsal, hem kavramsal, hem de araştırmacı gözüyle bakabilmek. | X | ||||
5 | 5. İşletme alanı ile ilgili çeşitli disiplinler arasındaki etkileşimi kavrayarak, yeni ve karmaşık fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık gerektiren bilgileri kullanabilmek. | X | ||||
6 | 6. İşletmecilik alanındaki uygulamalarda karşılaşacağı öngörülmeyen karmaşık durumlarda, bütünsel ve yaratıcı düşünerek yeni stratejik yaklaşımlar geliştirerek çözüm üretebilmek. | X | ||||
7 | 7. Genel işletmecilik alanında temel kavram ve yöntemlere hakim olabilmek. | X | ||||
8 | 8. Genel işletmecilik alanındaki akademik literatüre ve uluslararası gelişmelere hakim olabilmek. | X | ||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | X | ||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek | X | ||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 2 | 28 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 15 | 15 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | |||
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 131 |