ECTS - - Sağlık Yönetimi (Tezsiz)
Zorunlu Bölüm Dersleri
Seçmeli Dersler
ISL502 - Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro çevresi, pazarlama bölümlendirmesi, tüketici ve endüstriyel pazarlar ve bu pazarların farklı yönleri, tüketici davranışı, ürün, fiyat, tutundurma, dağıtım.
Teknik Seçmeli Dersler
ISL505 - Sayısal Yöntemler (3 + 0) 5
Yöneylem araştırması, karar problemlerinin yapısı ve çözümü, doğrusal programlama, doğrusal programlamanın matematiksel yapısı, doğrusal programlamanın çözüm teknikleri, grafiksel yöntem, Simpleks yöntemi, ulaştırma problemleri, ulaştırma problemlerinin matematiksel yapısı, ulaştırma problemlerinin çözümü, MODİ testi.
ISL555 - Araştırma Yöntemleri (3 + 0) 5
Araştırma tasarımları, olasılık teorileri, hipotez testleri, ölçümde güvenilirlik ve geçerlilik, model kurma, çoklu regresyon, çok değişkenli varyans analizleri, korelasyon, kümeleme ve ayırma analizleri, tanılayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri, yapısal eşitlik modelleri ve ekonometrik modeller.
SY501 - Sağlık Kurumları Yönetimi (3 + 0) 5
Sağlık ve sağlık hizmetlerinin özellikleri, sınıflandırılması ve fonksiyonları; Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimi ve örgütlenmesi; hastanelerin tanımı, özellikleri, işlevleri ve sınıflandırılması; sağlık işletmelerinde stratejik yönetim; sağlık işletmelerinde performans yönetimi.
SY506 - Sağlık Hukuku (3 + 0) 5
Sağlık ve hukuk kavramları, birbirlerine etkileri ve ilişkileri, sağlık hukuku kavramı, sağlık hukukunun kamu hukuku ve özel hukuk içerisindeki yeri ve önemi, özel yasalarla düzenlenmiş sağlık konularının tahlil ve hukuki nitelikleri, sağlık kurum ve kuruluşlarının sorumlulukları, sağlık personelinin hukuki ve cezai sorumlulukları, hakları ve ödev
SY508 - Sağlık Hizmetlerinde Pazarlama Yönetimi (3 + 0) 5
Temel kavramların açıklanması, stratejik planlama ve pazarlama süreci, pazarlama stratejisi; pazarlama karmasındaki hedef kitle belirleme ve geliştirme, pazarlamanın makro ve mikro Çevresi, Pazarlama Bölümlendirmesi, Ürün, Fiyat, Tutundurma, Dağıtım