AKTS - Mali Analiz
Mali Analiz (FNCE508) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Mali Analiz | FNCE508 | Alan Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Teknik Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilerin mali tabloları analiz etmeleri ve yorumlamaları için gerekli yetenekleri kazandırmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Mali tabloların analiz yorumu, karşılaştırmalı analiz, dikey analiz, trend analizi ve oran analizi teknikleri. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mali tablolar analizine giriş | Ders Kitabı Bölüm 1.1. |
2 | TFRS 1 Finansal Tabloların Sunuluşu Standardı | Ders Kitabı Bölüm 1.2 |
3 | Bilanço ve Gelir Tablosu ve Dipnotları | Ders Kitabı Bölüm 1.3, 1.4 |
4 | Nakit akışı tablosu | Ders Kitabı Bölüm 2.3 |
5 | Kar Dağıtım Tablosu | Ders Kitabı Bölüm 2.4 |
6 | Öz Kaynak Değişim Tablosu | Ders Kitabı Bölüm 2.5 |
7 | Arasınav | |
8 | Konsolide Finansal Tablolar | Ders Kitabı Bölüm 3 |
9 | Konsolide Finansal Tablolar | Ders Kitabı Bölüm 3 |
10 | Finansal Tabloların Analiz Teknikleri (Dikey, Yatay, Eğilim Yüzdeleri, Oran Analizleri) | Ders Kitabı Bölüm IV |
11 | Finansal Tabloların Analiz Teknikleri (Dikey, Yatay, Eğilim Yüzdeleri, Oran Analizleri) | Ders Kitabı Bölüm IV |
12 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları |
13 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları |
14 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları |
15 | Çeşitli Sektörlere İlişkin Seçilmiş Firma Analiz Uygulamaları ve Değerlendirmeler | Öğrenci sunumları |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 2. Nalan Akdoğan, Akdoğan, Nejat Tenker. 2009. Finansal Tablolar ve Mali Analiz. Gazi Kitabevi, Ankara |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 7 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanabilmek. | X | ||||
2 | 2. Finansal sistemin ve her bir finansal kurumun yapısı ve işleyişi konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | ||||
3 | 3. Finansal kurumlara ilişkin düzenlemeler ve mevzuat konusunda bilgi sahibi olabilmek | X | ||||
4 | 4. Farklı finansal kurumların maruz kaldıkları riskleri görüp, temel çözümler üretme becerisi edinebilmek. | X | ||||
5 | 5. Temel yatırım stratejileri konusunda bilgi sahibi olabilmek. | X | ||||
6 | 6. Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilmek. | X | ||||
7 | 7. Gelişmekte olan ve gelişmiş piyasalara ilişkin kurumsal özellikler ve bu piyasalardaki tahvil, hisse senedi ve türev ürün yatırım stratejileri konusunda bilgi sahibi olabilmek | X | ||||
8 | 8. Sermaye ve menkul kıymet piyasalarının temelleri, süreçleri ve finansal sisteme katkıları konusunda bilgi sahibi olabilmek | X | ||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek.. | X | ||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek. | X | ||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek. | X | ||||
12 | . | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 2 | 5 | 10 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 128 |