AKTS - Seyahat İşletmeciliği
Seyahat İşletmeciliği (TUR514) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Seyahat İşletmeciliği | TUR514 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı turizm sektöründe faaliyet gösteren seyahat işletmelerinin fonksiyonları ile turizm sektörü için taşıdıkları önemin belletilmesi, tur planlaması, hazırlanması, pazarlaması ve yönetim sürecinin nasıl gerçekleştirileceğini öğrencilere belletmektir |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İşletmeler, kuruluş işleyiş ve fonksiyonları, hukuki ve organizasyonel yapıları, seyahat işletmelerinin personel yapıları, ürünleri, tur çeşitleri ve turlarda görev alan elemanlar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Seyahatin Ve Seyahat İşletmelerinin Tarihi Gelişimi | Konu 1 |
2 | Turizmde Dağıtım Sistemi Ve Dağıtım Sistemleri İçerisinde Seyahat İşletmelerini Yeri Ve Önemi | Konu 2 |
3 | Seyahat İşletmelerinde Organizasyonel Yapı Ve Hukuki Mevzuat | Konu 3 |
4 | Seyahat Sektörü İşletmelerinden Seyahat Acentaları Ve Fonksiyonları | Konu 4 |
5 | Seyahat Sektörü İşletmelerinden Tur Operatörleri Ve Fonksiyonları | Konu 5 |
6 | Paket Tur, Tur Çeşitleri Ve Turlarda Görev Alan Elemanlar | Konu 6 |
7 | Tur Planlaması (Hazırlanması); Destinasyon Seçimi, Satın Alma İşlemleri, Tamamlayıcı Hizmetlerin Ve Fiyatın Belirlenmesi | Konu 7 |
8 | Turun Gerçekleştirilmesi, Yer Hizmetleri, Turun Yönetilmesi Ve Tamamlanması | Konu 8 |
9 | Ara Sınav | Ara Sınav |
10 | Biletleme | Konu 9 |
11 | Seminer Sunumlar | Seminer Sunumlar |
12 | Seminer Sunumlar | Seminer Sunumlar |
13 | Seminer Sunumlar | Seminer Sunumlar |
14 | Seminer Sunumlar | Seminer Sunumlar |
15 | Seminer Sunumlar | Seminer Sunumlar |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Nigel Evans,George Stonehouse,David Campbell(2003); Strategic Management for Travel and Tourism.Burlington |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 20 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | - | - |
Sunum | 1 | 50 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 30 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 70 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 30 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | X |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanabilmek. | |||||
2 | 2. Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları kullanabilmek | |||||
3 | 3. İşletmecilik alanı ile ilgili konularda belirsizlik ve karmaşa durumlarında yaratıcı ve yapıcı çözümler üretebilmek | |||||
4 | 4. İşletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek | |||||
5 | 5. Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek | |||||
6 | 6. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek | |||||
7 | 7. İşletmecilik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek | |||||
8 | 8. İşletmecilik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olabilmek. | |||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | |||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek. | |||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışabilmek, sorumluluk alabilmek, risk analizi yapabilmek, değişime ayak uydurabilmek, eleştirel düşünebilmek ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek. | |||||
12 | . |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | |||
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | 10 | 5 | 50 |
Raporlar | |||
Ödevler | 9 | 3 | 27 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Toplam İş Yükü | 125 |