AKTS - Menkul Kıymetler ve Portföy Yönetimi
Menkul Kıymetler ve Portföy Yönetimi (FNCE505) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Menkul Kıymetler ve Portföy Yönetimi | FNCE505 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Serbest Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı finansal piyasaların ve sermaye piyasalarının fonksiyonlarını ve yatırım ortamını anlatmaktır. Sermaye piyasasında aracılık faaliyetinde bulunan aracılar ile piyasada işlem gören finansal varlıklar hakkında bilgi sahibi olmaktır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Risk ve getiri, optimal portföy seçimi, varlık fiyatlama modelleri, türev finansal araçlar, optimal bir portföyün inşası ve yönetimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Yatırım ve yatırım çeşitleri , yatırımcının amacı ve yatırım yapılırken dikkate alınacak faktörler | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 1-48) |
2 | Finansal pazarlar ve çeşitleri | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (sayfa 49-61) |
3 | Sermaye piyasasının fonksiyonları, Türkiye'de sermaye piyasasının gelişimi | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (sayfa 62-75) |
4 | Türkiye'de sermaye piyasası düzenlemeleri ve kurumları | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (sayfa 75-180) |
5 | Menkul kıymetlerin tanıtılması | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (sayfa 180-313) |
6 | Menkul kıymetlerin halka arzı ve borsada işlem görmesi | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (sayfa 314-345) |
7 | Ara Sınav | |
8 | Menkul kıymetler piyasasında yatırım (hisse senedi, tahvil ve bunların türevleri) | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 419-539) |
9 | Gerçek varlıklar piyasası, gayrimenkul piyasası ve kıymetli madenler piyasasında yatırım | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 346-376) |
10 | Döviz piyasası ve para piyasasında yatırım | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 377-418) |
11 | Getiri, risk ve çeşitlendirme | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.. (Sayfa 641-673) |
12 | Varlıkları fiyatlandırma modelleri | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 710-728) |
13 | Portföy oluşturma stratejileri, teknik ve temel analiz | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 593-639 |
14 | Portföy yönetimi ve portföy performansının ölçülmesi | AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara.. (Sayfa 674-731) |
15 | Genel tekrar | |
16 | Final sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. AKSOY Ahmet, TANRIÖVEN Cihan (2014), Sermaye Piyasası Araçları ve Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara |
---|
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 4 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 6 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanabilmek. | X | ||||
2 | 2. Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olmak ve bunları kullanabilmek | X | ||||
3 | 3. İşletmecilik alanı ile ilgili konularda belirsizlik ve karmaşa durumlarında yaratıcı ve yapıcı çözümler üretebilmek | X | ||||
4 | 4. İşletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek | X | ||||
5 | 5. Alanındaki mesleki faaliyet ve projelerde sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayabilmek ve yönetebilmek | X | ||||
6 | 6. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek | X | ||||
7 | 7. İşletmecilik alanı ile ilgili sahip olduğu bilgi birikimini kullanarak bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilmek ve bu alanda çalışan diğer meslek grupları ile işbirliği içinde ekip üyesi olarak sorumluluk alabilmek | X | ||||
8 | 8. İşletmecilik alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme becerisine sahip olabilmek. | X | ||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | X | ||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek. | X | ||||
11 | 11. Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışabilmek, sorumluluk alabilmek, risk analizi yapabilmek, değişime ayak uydurabilmek, eleştirel düşünebilmek ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek. | X | ||||
12 | . | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 131 |