AKTS - Finansal Yönetim
Finansal Yönetim (FNCE504) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Finansal Yönetim | FNCE504 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Serbest Seçmeli |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencileri İşletme Finansı konusunda bilgi sahibi yaparak, finansal sistemin yapısını ve işleyişini öğretmektir. Bu bağlamda işletmelerin nerelerden ve nasıl kaynak bulacaklarının tespiti, finansal yönetimin unsurları ve finansal yönetim süreçleri dersin amacını oluşturmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Finansın temel konularından sermaye yapısı kararları, yatırım ve işletme sermayesi yönetimi konularında optimal kararlar için yöntemler, firma değerinin maksimizasyonu. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Firma amacı ve finansal planlama kavramları | ERCAN Metin Kamil, BAN Ünsal (2014), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara. (Sayfa 3-60) |
2 | Paranın zaman değeri | AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara. (sayfa 1-23) |
3 | Tek dönem ve anüite hesaplamaları | AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara. (sayfa 23-58) |
4 | Sermaye maliyeti | AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara. (sayfa 59-111) |
5 | Hisse senedi değerlemesi | AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara. (sayfa 335-355) |
6 | Tahvil kavramı ve tahvil değerlemesi | AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara. (sayfa 323-334) |
7 | Tahvil kavramı ve tahvil değerlemesi | AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara. (sayfa 323-334) |
8 | Ara Sınav | |
9 | İşletme sermayesi yönetimi | AKSOY Ahmet, YALÇINER Kürşat (2013), İşletme Sermayesi Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 3-65) |
10 | Nakit ve alacak yönetimi | AKSOY Ahmet, YALÇINER Kürşat (2013), İşletme Sermayesi Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 277-390) |
11 | Stok yönetimi | AKSOY Ahmet, YALÇINER Kürşat (2013), İşletme Sermayesi Yönetimi, Detay Yayıncılık, Ankara. (Sayfa 391-428) |
12 | Risk ve getiri kavramları | ERCAN Metin Kamil, BAN Ünsal (2014), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara. (Sayfa 177-209) |
13 | Sermaye bütçelemesi | ERCAN Metin Kamil, BAN Ünsal (2014), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara. (Sayfa 140-175) |
14 | Sermaye yapısı ve yapının oluşmasıyla ile ilgili kararlar | ERCAN Metin Kamil, BAN Ünsal (2014), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara. (Sayfa 227-255) |
15 | Değer ve firma değeri İndirgenmiş nakit akımları yöntemleri ile firma değerinin tespiti | ERCAN Metin Kamil, BAN Ünsal (2014), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara. (Sayfa 333-355) |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. AKSÖYEK İsmet, YALÇINER Kürşat (2014), Çözümlü Problemleriyle Finansal Yönetim, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayıncılık, Ankara |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. ERCAN Metin Kamil, BAN Ünsal (2014), Finansal Yönetim, Gazi Kitabevi, Ankara |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 1 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 10 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 30 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 4 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 50 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 50 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | |
Destek Dersleri | X |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | 1. Kendi mezun oldukları lisans program alanının bilgisi ile işletmecilik bilgisini birleştirip, bir arada kullanabilmek. | X | ||||
2 | 2. Sağlık kurumları işletmeciliği alanı ile ilgili konularda öngörülmeyen karmaşık (kriz vb.) durumlarla karşılaşması halinde sorumluluk alarak yapıcı çözümler üretebilme becerisi edinmek. | X | ||||
3 | 3. Sağlık işletmeciliğin temel kavramlarını ve temel fonksiyonlarını uzmanlık düzeyinde kavrayabilmek. | X | ||||
4 | 4. Araştırma yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibi olma ve bunları kullanabilmek. | X | ||||
5 | 5. Yenilikçi/Inovatif bir düşünce ile yeni bir iş oluşturmak yada öğrenilen bilgileri sağlık işletmeciliği alanında kullanabilmek için gerekli olan faaliyetleri (risk alma, kaynak bulma, pazar analizi yapmak, iş planı hazırlamak, vb.) yapmak. | X | ||||
6 | 6. Etkili proje planlaması gerçekleştirmeye yönelik olarak doğru proje yönetimi tekniklerini kullanabilmek. | X | ||||
7 | 7. Yenilikçi ve yaratıcı fikirler üretebilmek ve bu fikirleri uygulamaya geçirebilmek. | X | ||||
8 | 8. Sağlık Kurumları İşletmeciliği alanındaki bilimsel bilgiye ulaşma, güncel literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisi edinebilmek. | X | ||||
9 | 9. Etkin sözlü, yazılı ve görsel iletişim yöntemlerini kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgi aktarımını yapabilmek. | X | ||||
10 | 10. Mesleki etik, çevre duyarlılığı, sürdürülebilirlik, sosyal sorumluluk, kültürel, toplumsal ve evrensel değerler konularında farkındalık sahibi olabilmek. | X | ||||
11 | 11.Farklı disiplinlerle veya çok kültürlü takımlarla etkin çalışma, sorumluluk alma, risk analizi yapma, değişime ayak uydurabilme, eleştirel düşünme ve sorun çözmede insiyatif kullanabilmek. | X | ||||
12 | 12. Gerekli literatür taraması yaparak, araştırma sorunsalı ortaya koyma, hipotez geliştirme, araştırma tasarımı yapma ve nitel/nicel yöntemleri kullanarak sonuca ulaşabilme ve sonuç olarak akademik yayın yapma becerisine sahip olabilmek. | X | ||||
13 | . | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |