AKTS - İdari Yargı
İdari Yargı (KMH522) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdari Yargı | KMH522 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Lisansüstü düzeyde idari yargıya ilişkin teorik tartışmaların yapılması ve güncel idare hukuku meseleleri hakkında bilgi üretebilmek |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | İdari yargıyla ilgili teorik meseleler ile mahkeme kararlarının ele alınması, özellikle idari yargıda yaşanan dönüşümün takip edilmesi, bu bağlamda da her dönem belli meseleler ön plana çıkarılarak bu doğrultuda sunum ve tartışmalar. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdarenin denetlenmesi fikri ve hukuk devleti bakımından önemine tarihsel bir yaklaşım. | |
2 | Yargısal denetim konusunda dünyada uygulanan farklı sistemler hakkında değerlendirme | |
3 | İdari yargının hak ve özgürlüklerin güvence altına alınmasındaki ilişkisi | |
4 | Anayasa Mahkemesi’nin idari yargıyla ilgili kararlarının değerlendirilmesi | |
5 | Danıştayın belli konulardaki yaklaşımının eleştirisi | |
6 | Sunum (İlk dört hafta seçilen konularda öğrenciler tarafından yapılan sunumlar sınıfta tartışılmaktadır) | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
7 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
8 | Arasınav | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
9 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
10 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
11 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
12 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
13 | Sunumların değerlendirilmesi | |
14 | Sunumların değerlendirilmesi | |
15 | Sunumların ve konunun genel olarak değerlendirilmesi | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Şeref gözübüyük, Yönetsel Yargı, Turhan Kitabevi, Ankara, 2011 |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Turgut Tan, İdare Hukuku, Turhan Kitabevi, Ankara, 2011. |
3. Yahya Zabunoğlu, İdare Hukuku C. 2, Yetkin yayınları, 2012. | |
4. (Bu temel kaynaklar dışında işlenen konuyla bağlantılı ilgili bibliyografya her yıl değişmektedir. ) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk teminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 3 | 48 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 4 | 4 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 5 | 5 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 |