AKTS - İdare Hukuku
İdare Hukuku (KMH521) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
İdare Hukuku | KMH521 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Gösteri, Soru Yanıt, Uygulama-Alıştırma. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | İdare hukukunun temel kavram ve ilkelerini lisans düzeyine oranla daha ayrıntılı öğreterek öğrencilerin bu kavramları olaylar üzerine uygulayabilmelerini sağlayarak muhakeme yeteneklerini geliştirmek. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Kamu hukukunun bir parçası olarak idare hukukunun özellikleri ve genel ilkeleri; idari teşkilat, idari işlem, kamu hizmeti, kamu görevlileri ve kamu malları. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İdare hukukunun temel ilkeler ve tarihsel olarak idare hukukunda yaşanan dönüşüm | |
2 | Kamu yararı ve kamu gücü kavramları ekseninde kamu hizmeti ve kolluk faaliyetleri ile hukuk devletine ilişkin tartışmalar | |
3 | Hukuk devleti ilkesinin alt ilkeleri ve idare hukukundaki görünümü | |
4 | İdare hukukunun temel hak ve özgürlüklerle ilişkisi | |
5 | İdare hukukunun güncel konuları ve kamu yönetiminde dönüşüm | |
6 | Sunum (İlk dört hafta seçilen konularda öğrenciler tarafından yapılan sunumlar sınıfta tartışılmaktadır) | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
7 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
8 | Arasınav | |
9 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
10 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
11 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
12 | Sunum | (Sunum ödev olarak da hazırlanarak sınıfla paylaşılmaktadır) |
13 | Sunumların değerlendirilmesi | |
14 | Sunumların değerlendirilmesi | |
15 | Sunumların ve konunun genel olarak değerlendirilmesi | |
16 | Genel Sınav |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Metin Günday, İdare Hukuku, Ankara: İmaj yayıncılık, 2011 |
---|---|
2. Kemal GÖZLER, İdare Hukuku, Cilt I ve Cilt II, Bursa: Ekin Kitabevi yay., 2009 | |
3. Kemal Gözler, İdare Hukukuna Giriş, Ekin Kitabevi, 2012. | |
Diğer Kaynaklar | 4. (Bu temel kaynaklar dışında işlenen konuyla bağlantılı ilgili bibliyografya her yıl değişmektedir. ) |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | 14 | 10 |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | 1 | 20 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 25 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 25 |
Toplam | 18 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 75 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 25 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk teminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 14 | 3 | 42 |
Sunum/Seminer Hazırlama | 1 | 5 | 5 |
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 |