AKTS - Modern Devlet Teorisinde Ana Temalar
Modern Devlet Teorisinde Ana Temalar (KMH511) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Modern Devlet Teorisinde Ana Temalar | KMH511 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | Türkçe |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ders, modern devlet kavramını ve bu kavramın çağdaş hukuki ve siyasi bağlamlar içindeki farklı teorileştirilme tarzlarını anlamayı amaçlamaktadır. Ders, böylelikle, önce modern devletin Batı’daki (özellikle de Batı Avrupa’daki) tarihi gelişimine odaklanmakta, ikinci olarak egemenlik ve ulus (-devlet) kavramının ortaya çıkışına eğilmekte ve buradan modern devletin tarihi gelişiminin küresel bir nitelik kazanmasıyla birlikte ortaya çıkan farklı siyaset ve hukuk öğretileri ile Türkiye’nin kendi özgün bağlamı üzerinde yoğunlaşmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Modern devletin tarihsel gelişimi (feodalizm, esate, mutlakiyetçilik, anayasal liberal devlet), egemenlik ve ulusalcılık, liberalizm, muhafazakarlık, sosyalizm, Türkiye`de modern devletin gelişimi. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Poggi, Devlet, pp. 1-25. |
2 | Feodalizm | Poggi, Modern devletin Gelişimi, pp. 31-52. |
3 | Zümre Devleti (Tabakalar Yönetimi) | Poggi, Modern devletin Gelişimi, pp. 53-78. |
4 | Mutlakiyetçilik | Poggi, Modern devletin Gelişimi, pp. 79-106. |
5 | Milliyetçilik | Gellner, Uluslar ve Ulusçuluk. |
6 | Liberalizm | Poggi, Devlet, pp. 73-94; 147-196. |
7 | Sosyalizm ve Sosyal demokrasi | Poggi, Devlet, pp. 172-234. |
8 | Siyaset ve Hukuk-I: D. Easton | Siyaset ve Hukuk-I: D. Easton |
9 | Siyaset ve Hukuk-II: C. Schmitt | Poggi, Modern devletin Gelişimi, pp. 15-30 |
10 | Siyaset ve Hukuk-III: J. Habermas | Köker, İki Farklı Siyaset. |
11 | Modernleşme Teorileri | Köker, Modernleşme, Ayrım I. |
12 | Modernleşme ve Hukuk: Weber | Köker, Modernleşme, Ayrım I. |
13 | Modernleşme ve Hukuk: Durkheim | Köker, Modernleşme, Ayrım I. |
14 | Osmanlı Modernleşmesi | Köker, Modernleşme, Ayrım II ve Köker, Eleştiri. |
15 | Türkiye’de modern Devletin Oluşumu | Köker, Modernleşme, Ayrım II. |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Gianfranco Poggi, Devlet, İstanbul: Bilgi Ü. Yay., 2005. |
---|---|
Diğer Kaynaklar | 2. Gianfranco Poggi, Modern Devletin Gelişimi, İstanbul: Bilgi Ü. Yay., 2000. |
3. Levent Köker, Demokrasi, Türkiye ve Eleştiri, Ankara: Dipnot, 2008. | |
4. Levent köker, İki Farklı Siyaset, Ankara: Dipnot, 2008. | |
5. Levent Köker, Modernlmeşme, Kemalizm ve Demokrasi, İstanbul: İletişim, 2012. |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 20 |
Sunum | - | - |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | 1 | 20 |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 60 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | 40 |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 60 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk teminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 5 | 3 | 15 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 15 | 15 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 27 | 27 |
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 129 |