AKTS - Suç Genel Teorisi
Suç Genel Teorisi (KMH529) Ders Detayları
Ders Adı | Ders Kodu | Dönemi | Saati | Uygulama Saati | Laboratuar Hours | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Suç Genel Teorisi | KMH529 | Alan Dışı Seçmeli | 3 | 0 | 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Ders(ler)i |
---|
N/A |
Dersin Dili | İngilizce |
---|---|
Dersin Türü | Seçmeli Dersler |
Dersin Seviyesi | Sosyal Bilimler Yüksek Lisans |
Ders Verilme Şekli | Yüz Yüze |
Dersin Öğrenme ve Öğretme Teknikleri | Anlatım, Tartışma, Soru Yanıt. |
Dersin Öğretmen(ler)i |
|
Dersin Amacı | Ceza hukukkunun tarihsel gelişimi içinde modern ceza hukukuna hakim olan ilkelerin, suç genel teorisinin ve genel teori içinde yer alan alt teorilerin, bu teorilerin suçun unsurlarına ayırmada yol açtıkları farklılıkların açıklanması, suç genel teorisinin ayrıntılı bir şekilde öğretilerek Türk Ceza Kanunundaki genel hükümlerin yorumlanması amaçlanmaktadır. |
Dersin Eğitim Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Dersin İçeriği | Suç genel teorisi, farklı teorilerin, suçun unsurlarına ayrımları; suç genel teorisi ışığında Türk Ceza Kanunundaki genel hükümler. |
Haftalık Konular ve İlgili Ön Hazırlık Çalışmaları
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Modern öncesi ceza hukuku ve Aydınlanmanın suç genel teorisine etkisi | KÜÇÜKTAŞDEMİR, Aydınlanma ve Ceza Hukuku |
2 | Hareket Teorilerine Göre Suçun Unsurlarına Ayrımı | KEYMAN, Cürmi Fiilin Yapısal Unsuru Olarak Hareket |
3 | Fiil | DOĞAN, Thlike Suçu ile Zarar Suçu Arasındaki Suçların İçtimai Sorunu |
4 | Nedensellik Teorileri | EREM, Nedensellik Bağı ve Ümanist Doktrin |
5 | Hukuka Aykırılık ve Hukuka Uygunluk Nedenleri | KATOĞLU, Ceza Hukukunda Hukuka Aykırılık |
6 | Hukuka Aykırılık ve Hukuka Uygunluk Nedenleri | KOCA, YTCK'da Hukuka Uygunluk Sebepleri |
7 | Kusurluluk ve Kusur Teorileri | OZANSÜ, Ceza Hukukunda Kasttan Doğan Sübjektif Sorumluluk |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kusurluluk ve Kusur Teorileri | ÜNVER, YTCK'da Kusurluluk |
10 | Kusurluluğu Kaldıran ve Azaltan Sebepler | KEÇELİOĞLU, Kusurluluğu Ortadan Kaldıran Sebeplerle Hukuka Uygunluk Sebepleri Arasındaki Ayrımın TCK'nın Uygulanması Bakımından Pratik Sonuçları; KÜÇÜKTAŞDEMİR, Türk Ceza Hukukunda Maddi ve Manevi Cebir |
11 | Kusurluluğu Azaltan ve Kaldıran Sebepler | Güngör, Ceza Hukununda Fiil üzerinde Hata |
12 | Teşebbüs | Heinrich, Ceza Hukuku Genel Kısım- 1, Editör: Yener Ünver |
13 | İştirak | AYDIN, Türk Ceza Hukukunda Suça İştirak |
14 | Suçların İçtimai | ÖZEN, Ceza Hukukunda Fikri İçtima |
15 | Suçların İçtimai | ÖZEN, Ceza Hukukunda Fikri İçtima |
16 | Final Sınavı |
Kaynaklar
Ders Kitabı | 1. Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler-Zeki HAFIZOĞULLARI/ Muharrem ÖZEN |
---|---|
2. Türk Ceza Hukukuna Giriş- Nur CENTEL/ Hamide ZAFER | |
3. Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler- Mahmut KOCA/ İlhan ÜZÜLMEZ |
Değerlendirme System
Çalışmalar | Sayı | Katkı Payı |
---|---|---|
Devam/Katılım | - | - |
Laboratuar | - | - |
Uygulama | - | - |
Alan Çalışması | - | - |
Derse Özgü Staj | - | - |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | - | - |
Ödevler | 1 | 40 |
Sunum | 1 | 10 |
Projeler | - | - |
Rapor | - | - |
Seminer | - | - |
Ara Sınavlar/Ara Juri | - | - |
Genel Sınav/Final Juri | 1 | 50 |
Toplam | 3 | 100 |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notu Katkısı | |
---|---|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | 100 |
Toplam | 100 |
Kurs Kategorisi
Temel Meslek Dersleri | |
---|---|
Uzmanlık/Alan Dersleri | X |
Destek Dersleri | |
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | |
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Dersin Öğrenim Çıktılarının Program Yeterlilikleri ile İlişkisi
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | Katkı Düzeyi | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | Hukuk sisteminin temel kavramlarını anlamaya, açııklamaya ve kullanma yeteneğini geliştirmeye katkısı | X | ||||
2 | Hukuki uyuşmazlıkları analiz etmek, kurmak ve çözümlemek için gerekli özellik ve yeterlilikleri sağlamaya etkisi | X | ||||
3 | Hukukun fonksiyonlarını, bunları açıklamak ve uygulamaya dökmek suretiyle, anlamaya, planlamaya, uygulamaya ve koordine etmeye katkısı | X | ||||
4 | Kamu hukuku alanının stratejik, taktiksel ve uygulamaya yönelik boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
5 | Kamu hukuku alanının yerel, ulusal, uluslararası, küresel ve uluslarüstü boyutlarını anlamaya etkisi | X | ||||
6 | Hukukun modern metodlarını ve ayırımlarını anlama yeteneğini geliştirmesi | X | ||||
7 | Disiplin içi ve disiplinlerarası takım çalışması yönünün gelişimine etkisi | X | ||||
8 | Öğrenme ve girişim konularında açık görüşlü bir tutum sahibi olmaya katkısı | X | ||||
9 | Sosyal sorumluluk ve hukuki etik edinmeyi sağlamaya etkisi | X | ||||
10 | Öğrencinin kendisini ve bulunduğu kurumu ifade etmesi için iletişim kurma yeteneğini sağlamaya katkısı | X | ||||
11 | Kaliteli bir bilinç sahibi olmaya katkısı | X | ||||
12 | Hukuki bilgisini ve yeteneğini teori veya pratiğin temel ilkeleri alanlarının en az birinde etkili şekilde kullanmasını sağlamak | X | ||||
13 | Akademik ve etik kurallara uygun olarak yazılı ve sözlü sunum yapma becerisi sağlamak | X | ||||
14 | Hukuki problemlerin çözümünde enformasyon teknolojilerini kullanma becerisi sağlamak | X | ||||
15 | Hukuk teminolojisi ve yabancı dil bilgisini geliştirmeyi sağlamak | X |
ECTS/İş Yükü Tablosu
Aktiviteler | Sayı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü |
---|---|---|---|
Ders saati (Sınav haftası dahildir: 16 x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuar | |||
Uygulama | |||
Derse Özgü Staj | |||
Alan Çalışması | |||
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi | 16 | 4 | 64 |
Sunum/Seminer Hazırlama | |||
Projeler | |||
Raporlar | |||
Ödevler | 1 | 5 | 5 |
Küçük Sınavlar/Stüdyo Kritiği | |||
Ara Sınavlara/Ara Juriye Hazırlanma Süresi | |||
Genel Sınava/Genel Juriye Hazırlanma Süresi | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 127 |